شناسه خبر : 108285
چهارشنبه 18 بهمن 1402 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واردات ۳۵ نوع اقلام مصرفی جانبازان آزاد شد

فاش نیوز - میرزابیگی با اعلام حمایت بنیادید و امور ایثارگران از تولیدکنندگان دارو برای تولید داروی ایثارگران گفت: ۳۵ نوع از اقلام مصرفی مورد نیاز جانبازان از جمله صندلی چرخ‌دار، اندام مصنوعی و دارو مجوز واردات آن به مدت دو سال آزاد شد.

کد خبر: ۶۴۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ - 07February 2024
 

به گزارش خبرنگار حماسه و‌ جهاد دفاع‌پرس، «محمد میرزابیگی» معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری اظهار داشت: این عرصه بنیاد شهید وخدمات که ارائه می‌شود برای بخش‌مقدسی از جامعه است، زیرا بواسطه جهاد مقدسی که این عزیزان انجام دادند؛ امروز با تعدادی از جانبازانی هم، چون بچه‌های تخریب مواجه هستیم که تعدادی از اعضای بدن خود را فدا کرده، ولی هم‌چون دوران دفاع مقدس به خدمت رسانی مشغول هستند لذا خبرنگاران باید نسبت به وضعیت مخاطبان بنیاد شهید جامعه را آگاه سازند.

میرزابیگی افزود: ما از حالت درمان‌محوری و دارومحوی به سمت سلامت‌محوری و ارتقای سلامت باید حرکت کنیم؛ جانبازان و‌ خانواده شهدا اکنون از سن میان‌سالی عبور کرده و به سالمندی رسیده‌اند، به همین خاطر نیاز به رسیدگی‌های درمانی دارند از این روی طبق تغییر بوجود آمده باید ساختار بودجه‌بندی نیز تغییر می‌یافت.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: سطح اول خدمت‌رسانی درمانی از پایش عمومی شروع می‌شود بدین جهت نزدیک ۵۰۰ موضوع سلامتی در آن دیده شده و اطلاعات آن‌ها دسته‌بندی شده است. به عنوان مثال والدین شهدایی که فشار خون دارند، دیابتی‌ها، وابستگی به تخت، افراد زمین‌گیر و افرادی که زندگی نباتی دارند، تمام این افراد شناسایی شده‌اند؛ بعد از این مرحله متخصصان مربوطه با آن‌ها ارتباط گرفته و روند درمانی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدام بعدی برای آن افراد استفاده از نقاهتگاه‌ها است، اضافه کرد: بعد از این، مرحله استفاده از بیمارستان‌ها آغاز می‌شود که در این رابطه بیمه دی با ۸۱۰ بیمارستان کشور قرارداد دارد تا عدالت درمانی رعایت شود؛ سطح بعدی خدمات، استفاده از بیمارستان‌های ملکی بنیاد شهید است البته برای ساماندهی کل این فرآیند ما در بنیاد شهید سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم که در واقع همان ستاد هدایت محسوب می‌شود و بزودی تلفن‌های این ستاد هم اعلام خواهد شد.

میرزاییگی‌ تصریح‌ کرد: با بودجه‌ای نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان و با سرانه ۵۸۰ هزار تومانی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از جانبازان و خانواده شهدا، تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند که از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند. برای تامین برخی دارو‌ها و وسایل مصرفی جانبازان بعضا بواسطه تحریم‌های اعمالی با مشکلاتی مواجه هستیم که از مراکز دانش‌بنیان دعوت کرده و می‌کنیم تا برای تولید دارو و مواد مصرفی جانبازان وارد صحنه شوند که در صورت رضایت مصرف‌کنندگان از اقلام تولیدی، تولیدکنندگان را مورد حمایت‌های لازم قرار می‌دهیم.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: ۳۵ نوع از اقلام مصرفی مورد نیاز جانبازان از جمله صندلی چرخ‌دار، اندام مصنوعی و دارو مجوز واردات آن به مدت دو سال آزاد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi