شناسه خبر : 108288
چهارشنبه 18 بهمن 1402 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عقد قرارداد بیمه دی با ۸۱۰ بیمارستان برای خدمت‌رسانی به ایثارگران

عقد قرارداد بیمه دی با ۸۱۰ بیمارستان برای خدمت‌رسانی به ایثارگران/ اینکه تحریم دارویی نیستیم یک دروغ است 

فاش نیوز - معاون سلامت و توانمندسازی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با ۸۱۰ بیمارستان کشور از طریق بیمه دی قرارداد بسته شده که به ایثارگران خدمت رسانی شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ محمد میرزابیگی، معاون سلامت و توانمندسازی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری گفت: ایام دهه فجر را تبریک می‌گویم و از خبرنگاران که در این جلسه حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ما با مواردی از جانبازان روبرو هستیم که دو دست و دو چشم ندارند اما همچنان درحال خدمت رسانی به ایران هستند. 

معاون سلامت و توانمند سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: بنیاد شهید بنیادی است که رهبر انقلاب، این بنیاد را دارای جایگاه خاصی می‌داند و برای آن ارزش خاصی قائل است.

وی افزود: تیم بنیاد شهید و امورایثارگران، خودشان را خادم ایثارگران می‌دانند و ما در حوزه سلامت و توانمندسازی قصد داریم از حوزه درمان محوری به حوزه سلامت محوری حرکت کنیم. ما جانبازانی داریم که از پنج درصد تا ۷۵ درصد ویژه شامل می‌شوند و در حال رسیدن به سن سالمندی هستند. 

میرزابیگی با اشاره به میانگین سنی جانبازان تشریح کرد: برخی از ایثارگران در میانگین سنی ۸۵ سال هستند و دارای بیماری‌های مزمن هستند و نیاز به خدمات سلامتی خاص دارند.

وی عنوان کرد: تغییر رویکر از درمان محوری به سلامت محوری به وجود آمده و بودجه‌بندی در این حوزه اتفاق افتاده است. سطح اول خدمات رسانی از پایش شروع می‌شود و در بحث اول، پایش محوری صورت می‌گیرد.

معاون سلامت و توانمندسازی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بیماری‌های ایثارگر شناسایی شده‌اند، توضیح داد: تعداد جانبازانی که مبتلا به فشارخون هستند را شناسایی کردیم، همچنین تعداد دیابتی‌ها، زخم بستری‌ها و زمین‌گیرشدگان و ایثارگرانی که دچار سکته مغزی شده‌اند، تمام این افراد شناسایی شده‌اند.

وی افزود؛ قبلا اینگونه نبود و صرفا ممکن بود در یک دوره موقت بهبود پیدا کنند اما در حال حاضر در یک مرکز درمانی از فرد نگه‌داری می‌شود و از او مراقبت می‌شود و بلافاصله کارهای درمانی برای او صورت می‌گیرد.

میرزابیگی ادامه داد: در گام بعدی، استفاده از نقاهتگاه‌ها برای این افراد صورت می‌گیرد؛ حرکت بعدی، استفاده از بیمارستان‌ها است، با ۸۱۰ بیمارستان کشور از طریق بیمه دی قرارداد بسته شده که به ایثارگران خدمت رسانی شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک سیستم جدید برای خدمت رسانی به ایثارگران، اظهار کرد: اگر بیمارستانی در نزدیکی یک ایثارگر باشد، برای او بسیار بهتر خواهد بود، همچنین از بیمارستان‌های ملکی بیناد شهید نیز استفاده خواهد شد . همچنین یک سیستمی راه افتاده است که به ایثارگر مشاوره می‌دهد و ارتباط لازم با ایثارگر بیمار صورت می‌پذیرد.

این که تحریم دارویی نیستیم یک دروغ است 

معاون سلامت و توانمندسازی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه خدمات حوزه بیمه بهبود یافته است، افزود: در حوزه بیمه،  11 هزار میلیارد تومان با بیمه دی قرارداد بسته شد که نزدیک یک میلیون ایثارگر از این خدمات استفاده می‌کنند. همچنین بیش از 3 و 4 ماه برای گرفتن پول از بیمه دی باید صبر می‌کردند اما اکنون این مدت کم‌تر شده است.

وی ادامه داد: تامین وسایل جانبازان نیز از ویلچر گرفته تا اندام مصنوعی در دستور کار قرار گرفته است. این که تحریم دارویی نیستیم یک دروغ است و واقعا تحریم‌ها تاثیرگزار بوده است.

میرزابیگی، خاطرنشان کرد: از شرکت‌های دانش بنیان دعوت می‌کنیم که وسایل و داروهای این عزیزان را تولید کنند و ما هم از آن‌ها حمایت می‌کنیم و به شرط کیفیت بالا، این کالاها را از آن‌ها می‌خریم. باید بگویم که خیلی از کالاها مثل کیسه ادرار مخصوص که به صورت دائمی است، در ایران تولید نمی‌شود و این کالا را باید شرکت‌های دانش بنیان تولید کنند.

وی ادامه داد: توانستیم مجوز واردات 35 قلم دارو و ویلچر را اخذ کنیم و در این حوزه شرکت‌هایی پیدا شده‌اند که کارهای مثبتی انجام داده‌اند و ما هم امیدوار هستیم که در سال آینده به موقعیت‌های بهتری برسیم.

معاون سلامت و توانمندسازی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برخی اقلام حوزه سلامت،  که در داخل تولید می‌شوند از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و این موضوع موجب این می‌شود که به مشکل بخوریم.

وی اظهار کرد: طرح بزرگی در کشور داریم که 10 هزار همراه جانباز به اسم «ایثاریار» برای همراهی جانباز، آموزش می‌بینند ، این افراد توسط خانواده‌های ایثارگر معرفی می‌شوند. برای یک میلیون و 420 هزارنفر از مخاطبین بنیاد، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است. به زودی بخش زیادی از خدمات ما نرم‌افزاری می‌شود. 

میرزابیگی بیان کرد: همچنین طرح دارویار نیز طراحی شده است که داروی مورد نیاز ایثارگر را به درب خانه‌اش می‌برد. از ابتدای سال 1400، 120 هزار نفر از جوانان جویای کار حوزه خانواده شهدا از سهمیه 25 درصد استفاده کردند و استخدام شدند و این روند ادامه دارد. در این دوسال هنوز یک جانباز، یک خودرو هم دریافت نکرده است.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi