شناسه خبر : 108467
پنجشنبه 26 بهمن 1402 , 12:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خط تحریم و تحریف و تخریب چرا انتخابات را هدف گرفته است؟

فاش نیوز - گفتار و رفتار دشمنان ملت ایران درباره انتخابات به شدت متناقض است. اردوگاه رسانه‌ای معاند چنین تصویرسازی می‌کند که انتخابات مجلس اهمیتی ندارد و تزیینی و تشریفاتی است. آنها درباره راهپیمایی 22 بهمن هم عملیات چند لایه‌ای ترتیب دادند تا در کنار به هم ریختن ثبات در بازار و ایجاد شوک تورمی، راهپیمایی 22 بهمن را از اهمیت و اعتبار بیندازد. اما اگر نقش‌آفرینی مردم در انتخابات مجلس و راهپیمایی 22 بهمن -آن‌گونه که تبلیغات پرحجم رسانه‌های معاند القا می‌کند- مهم نیست، اساسا چرا مرتکب این حجم گسترده از تخریب می‌شوند؟!
این خط تحریف و تخریب، ادامه خط تحریم است که به ویژه از 14 سال قبل، با سرشکستگی جریان غربگرا در ایجاد آشوب علیه جمهوریت و اسلامیت، در دستور کار آمریکا گرفت و گرای آن را با عنوان «تحریم فلج‌کننده»، همین جریان وطن‌فروش دادند. روزنامه لس‌آنجلس تایمز، ۲۸ مهر ۱۳۸۸ از زبان جان ‌‌هانا مقام آمریکایی نوشت: «مطمئناً پیامی که من از گردهمایی اخیر فعالان اپوزیسیون ایران- که در میان آنها بعضی شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و این تحریم باید هرچه شدید‌تر باشد؛ تحریم ضعیف و یا تدریجی، فقط به رژیم این امکان را می‌‌دهد که با وضعیت جدید خودش را تطبیق دهد. آنها گفتند برای اینکه تحریم مؤثر باشد، باید به صورت شوک‌ وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن... برخی از آنها نگرانند که رژیم بر اثر حمله نظامی فلج نشود و به جای آن، جنبش سبز سرکوب شود. با وجود این نگرانی، آنها پیشنهاد دادند بمباران همزمان تأسیسات هسته‌ای و مراکز سپاه پاسداران و بسیج- هر چند که تعدادی از مردم را هم نابود کند- موجبات جمع کردن بساط حکومت به دست مخالفان را تسریع خواهد کرد»!
اکنون در اوج جنگ ترکیبی دشمنان ملت ایران در قالب تحریم و فشار اقتصادی و تحریف و تخریب، روزی نیست که چند عملیات ترکیبی «میدانی» و «مجازی» برای منفعل کردن افکار عمومی و پس راندن ملت ایران (عقبه مستحکم جمهوری اسلامی) انجام نشود. همین روزها در حالی که افراطیون غربگرا، برای تحریم انتخابات توجیه می‌تراشند، تخریب و ترور شخصیت مجلس مستقر با دستاویز‌های مختلف در جریان است و از دیگر سو، عملیات اخلال و خرابکاری (مانند انفجار خط لوله گاز/ هک چند ماه قبل پمپ بنزین‌ها/ و...) پیگیری می‌شود. ریشه ماجرا را باید در به هم ریختگی بی‌سابقه اردوگاه دشمن دید.
تحلیل‌گران بسیاری در آمریکا بارها در طول سال‌های اخیر تصریح کرده‌اند که برخلاف پروپاگاندای همیشگی علیه جمهوری اسلامی، مردم و انتخابات در این نظام «نقش واقعی» دارند و جمهوری اسلامی، عمیقا «مردم بنیاد» است. گفته‌اند این واقعیت، هم نقطه قوت و مایه پایداری جمهوری اسلامی است، و هم نقطه حساسی که باید هدف گرفت و آسیب زد تا نظام از پا در آید. همچنین، گفته‌اند و طی چهار ماه اخیر پس از جنگ غزه با صدای بلندتری اذعان کرده‌اند که هر چه بدبختی در منطقه می‌کشند، زیر سر اقتدار و نفوذ بلامنازع ایران در خاورمیانه است.
هفته‌ای نیست که رسانه‌هایی مانند فارین پالیسی، فارین افرز، واشنگتن پست، بلومبرگ، سی‌ان‌ان، اکونمیست، یا نیویورک تایمز و...، تحلیلی با مضمون «سیبل‌شدگی و آسیب‌پذیری شدید نظامیان آمریکا، ضرورت خروج از باتلاق منطقه و تمرکز روی بحران روسیه و چین، و فشار برای توقف جنگ غزه به عنوان تنها راه‌حل توقف بحران پر هزینه فعلی برای آمریکا» منتشر نکنند. همین روزها، نشریه معروف تایم اذعان کرده که نیروی دریایی آمریکا در منطقه درمانده شده و در حال نابودی است.
مجموعه واقعیت‌های که اجمالا گفته شد، مسئله انتخابات 11 اسفند را برای دشمنان ملت ایران، «بسیار پر اهمیت» می‌کند. هر قدر هم کارگزاران عملیات روانی دشمن بخواهند این رویداد را بی‌اهمیت و بی‌ارزش وانمود کنند، اما عملیات تخریبی پر حجم آنها نشان می‌دهد که در واقع امر، چقدر تعیین‌کننده و مهم می‌دانند.
بر این مبنا اولا باید انتخابات را بسیار جدی گرفت و زرادخانه مردمی و معنوی و سیاسی جمهوری اسلامی را از رای مؤثر و مبارک مردم انباشت تا مسیر امنیت و ثبات و پیشرفت کشور، هر چه هموار‌تر شود، و ثانیا طیف نیرو‌های انقلابی را از گلاویز شدن و فرسایش و تخریب یکدیگر که بازی در زمین دشمن است، پرهیز داد. انتخابات، این‌گونه می‌تواند برای ملت ما یوم اللهی مبارک باشد و موجب سرخوردگی دشمنان تاریخی ملت ایران شود.
 
 
مدعیان اعتدال و اصلاحات در تهران لیست کامل می‌دهند
 
برخلاف فضاسازی‌ها و مظلوم‌نمایی‌های مدعیان اصلاحات و اعتدال طی چند ماه گذشته مبنی بر این که قادر به ارائه فهرست انتخاباتی در تهران نیستند، اکنون خبر رسیده که این طیف لیست کامل سی‌نفره ارائه خواهند کرد.
در این‌باره جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه (حزب روحانی و نوبخت و واعظی و جنتی) به خبرآنلاین گفت: در حزب اعتدال و توسعه جهت تکمیل لیست‌های خود در تهران و سایر استان‌های کشور رایزنی با سایر احزاب را شروع کردیم و این رایزنی‌ها تاکنون موفق بوده و توانستیم به رشته وحدت کاندیداها در ارائه لیست دست پیدا کنیم که ان‌شاءالله در روزهای آینده لیست خود را چه در تهران به صورت لیست کامل ۳۰نفره و چه در استان‌های دیگر به صورت ائتلافی اعلام خواهیم کرد.
او همچنین از رایزنی‌های حزب متبوعش با تشکل‌های اصلاح‌طلب و «ستاد عقلانیت» که جمع هواداران علی لاریجانی است خبر می‌دهد و احتمال ارائه لیست مشترک و ائتلاف را رد نمی‌کند.
هروی درباره تغییر حوزه انتخابیه نوبخت اظهار کرد: لیست‌های تهران با عنایت به تغییری که در حوزه‌های انتخابیه رخ می‌دهد، امکان تغییرات دارد. به عبارت دیگر در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده، حزب اعتدال و توسعه اصرار دارد که نوبخت از حوزه انتخابیه رشت در انتخابات شرکت کند یا اصرار بر این است که بتوانیم سرلیست‌های جدیدی اعم از اعضای حزب یا گروه‌های ائتلافی در تهران داشته باشیم که این اقدام طی ۲، ۳ روز آینده مشخص خواهد شد. همچنین حزب اعتدال و توسعه براساس رایزنی با سایر احزاب اعم از کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان، اعتماد ملی، خانه کارگر و ستاد عقلانیت که هواداران لاریجانی هستند، لیست مشترک خواهد داد.
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: البته سرلیستی لیست ائتلافی حزب اعتدال و توسعه با احزاب اصلاح‌طلب هنوز مشخص نیست و بنده گمانه‌زنی رسانه‌ها در این مورد را رد می‌کنم، فعلاً هیچ فردی را برای سرلیستی انتخاب نکردیم مگر اینکه شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه مشخص و معین کند و ما اعلام کنیم، احتمال اینکه سرلیست ائتلافی تهران حزب اعتدال و توسعه یک زن باشد هم وجود دارد، البته این خانم از چهره‌های سیاسی حزب اعتدال و توسعه است. در حقیقت منظور این است که زنان هم از جمله گزینه‌های سرلیستی ما است.
در همین حال احمد مازنی نماینده اصلاح‌طلب و عضو فراکسیون امید در مجلس قبل، در گفت‌وگو با نامه‌نیوز، از «تشکیل ائتلاف اصلاحات، اعتدال و اصولگرایان معتدل در تهران» خبر داد و گفت: نام ائتلاف هنوز مشخص نیست اما عناوینی همچون منتقدان وضع موجود، نه به حاکمیت یکدست یا آرای اعتراضی پیشنهاد شدند که باید دید در نهایت چه عنوانی انتخاب می‌شود.
احمد مازنی درباره بیانیه 110 فعال اصلاح‌طلب برای اهمیت مشارکت در انتخابات مجلس گفت: خودم از امضاکنندگان این بیانیه هستم. جبهه اصلاحات حق داشت آن بیانیه را بدهد چون برگزارکنندگان انتخابات فضای رقابت را محدود و جو ناامیدی را بر جامعه حاکم کردند اما در عین حال معتقدم نباید از صندوق رأی فاصله بگیریم. هر مقدار فرصت برای مشارکت فراهم است باید از همان فرصت برای رقابت و حضور در انتخابات استفاده کنیم. در بین کاندیداهای تأییدصلاحیت‌شده هستند کسانی که با حاکمیت یکدست و این وضعیت فلج اقتصادی موافق نباشند و راهکار برای حل مشکلات داخلی و سیاست خارجی دارند. عضو مجمع روحانیون مبارز اظهار کرد: با احترام به تصمیم جبهه اصلاحات، به جریانات منتقد دولت که علاقه‌مند به مشارکت هستند توصیه داریم متفرق در صحنه حاضر نشوند چون تفرق آنها حتما به ضرر ملت ایران است. امیدواریم این جریانات با هم ائتلاف کنند و در قالب ائتلاف وارد انتخابات شوند.
مازنی افزود: لیست تهران به نام اصلاحات نخواهد بود اما نامزدهای اصلاح‌طلب، اصولگرایان معتدل همچون آقای مطهری و حزب اعتدال و توسعه هم‌اکنون برای ائتلاف تلاش می‌کنند و امیدواریم بتوانیم فهرستی را ارائه دهیم. هدف آن است که آرای اعتراضی و منتقد وضع موجود در تهران را در یک سبد قرار دهیم.
 
حمله سایبری به رایانه‌های مؤسسه آمار آلبانی
 
مقامات آلبانی ادعا کردند یک گروه هکری حمایت‌شده از سوی ایران، به مؤسسه آمار این کشور حمله کرده است. مؤسسه آمار آلبانی، دو هفته پیش گفته بود هدف یک «حمله سایبری پیچیده» قرار گرفته است.
مرجع امنیت سایبری آلبانی، گروه هکری موسوم به «عدالت میهن» را به حمله‌ای که عملکرد ۴۰ رایانه مؤسسه آمار را تحت تاثیر قرار داده، متهم کرد.
به گزارش یورونیوز، «آلبانی در گذشته نیز ایران را به حملات سایبری متهم کرده بود. این حمله که گویا در انتقام پناه‌دادن آلبانی به اعضای سازمان مجاهدین خلق [سازمان تروریستی منافقین] ترتیب داده شده بود، تیرانا را به قطع روابط با ایران سوق داد. آن زمان وزارت خارجه ایران دست داشتن در این حمله را تکذیب کرد.
یورونیوز می‌گوید: حمله هکری چند روز قبل گروه عدالت میهن، موجب از کار افتادن وب‌سایت مؤسسه آمار آلبانی شد. گروه هکری هوملند جاستیس با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود ضمن انتشار این خبر اعلام کرد برخی داده‌های موجود در این وب‌سایت را به سرقت برده است. آلبانی نوامبر سال گذشته روند سرشماری دوره‌ای خود را آغاز کرد. اعلام نتایج این سرشماری که ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۵ دسامبر سال گذشته منتشر شود، به ژوئن سال جاری میلادی موکول شد. هکرها حدود یک ماه پیش نیز با حمله به چند نهاد دولتی و خصوصی آلبانی موجب از کار افتادن خدمات اینترنتی در این کشور شدند. پارلمان آلبانی و شرکت مخابراتی وان از جمله قربانیان گروه هوملند جاستیس در این حملات بودند. همزمان با این حملات، کارزار سایبری مشابه دیگری سایت‌های نهادهای دولتی از جمله سازمان‌های حسابرسی، مالیات، املاک و پورتال خدمات الکترونیک دولت آلبانی را هدف قرار داده بود که موجب اختلال شدید در امور جاری اقتصادی آلبانی شد. برخی حملات هکری صورت‌گرفته از سوی گروه هوملند جاستیس با حذف اطلاعات موجود در سرورهای قربانی همراه بوده است. حمله سایبری به سامانه‌های پلیس مرزی آلبانی در شهریور سال گذشته از جمله این موارد به حساب می‌آید.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi