شناسه خبر : 108609
سه شنبه 01 اسفند 1402 , 10:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با حضور سرلشکر باقری انجام شد

الحاق دو ناو «شهید صیاد شیرازی»و «شهید باقری» به نیروی دریایی سپاه

فاش نیوز - مراسم الحاق همزمان دو ناو محافظ از کلاس شهید سلیمانی به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران برگزار شد.
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح دوشنبه ۳۰ بهمن در آئین الحاق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به نیروی دریایی سپاه با تبریک ایام شعبانیه دستور الحاق این دو شناور از کلاس اقیانوس‌پیمای شهید سلیمانی را با تکرار ذکر یا صاحب‌الزمان(عج) به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.
با الحاق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری در نیروی دریایی سپاه، به طور رسمی اولین ناوتیپ سنگین نیروی دریایی سپاه تشکیل می‌شود.
این شناور از نخستین ناوشکن‌های سنگین نیروی دریایی سپاه است؛ ناوشکنی در کلاس شهید سلیمانی که به دست متخصصان داخلی کشور و نیروی دریایی سپاه ساخته شده است و به دلیل طراحی زاویه‌دار آن از جمله شناورهای رادار‌گریز محسوب می‌شود.
در بدنه این شناور بیشتر از آلیاژهای غیرفولادی استفاده شده و مهم‌ترین ویژگی آن داشتن سیلوهای عمود پرتاب موشک‌های پدافندی از جمله نواب و کروز صیاد با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر می‌باشد.
این شناورها قابلیت حمل سه ‌شناور سبک موشک‌انداز و یک بالگرد رزمی مسلح را دارد و دارای امکان پرتابگر راکت‌های فریبنده برای منحرف کردن موشک‌های دشمن است.
سرعت این شناور ۶۰ کیلومتر در ساعت است که در شرایط مختلف آب‌و هوائی می‌تواند این سرعت را تداوم ببخشد.
۶۷ متر طول‌، ۲۰ متر عرض و ۶۰ تن وزن از دیگر ویژگی‌های این شناور است و دارای ۴ موتور می‌باشد.
با الحاق این شناورها به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توان رزمی این نیرو بسیار بالاتر خواهد رفت و نیروی دریایی کشور دست بالاتر را در آب‌های دوردست خواهد داشت.
سرلشکر باقری: هیچ قدرتی نمی‌تواند سرنوشت جنگ غزه را تغییر دهد
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم الحاق دو شناور رزمی گشتی شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه طی سخنانی اظهار داشت: وقتی نگاه می‌کنیم به اولین شناورهایی که رزمندگان با آنها در دوران دفاع مقدس با دست خالی در خلیج‌فارس حضور پیدا می‌کردند و با دست خالی در برابر دشمنان حاضر می‌شدند و امروز این چنین شناورهایی با فناوری روز دنیا در اوج تحریم در ایران اسلامی طراحی و تولید شده است، به آن افتخار می‌کنیم.
وی افزود: حقیقتاً سرعت به نتیجه رسیدن تحقیقات تا محصول و سپس تولید آنها البته بر اساس تامین منابع در نیروی دریایی سپاه تقریباً کم‌نظیر است. طی مرحله ایده تا شکل‌گیری محصول و به‌کارگیری آن در مدت زمان اندک و با حرکت جهادی اتفاق می‌افتد. چنین مسیری در کشورهای پیشرفته جهان هم چندین برابر زمان می‌برد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: صنعت‌گران، تولیدکنندگان و دانشمندان، این مسیر را در اوج تحریم با فناوری‌های روز دنیا طی کرده‌اند.
سرلشکر باقری، همچنین به شرایط حساس منطقه اشاره کرد و افزود: ارتش متجاوز آمریکا تا حدودی منطقه را ترک کرد، اما بلافاصله به بهانه‌های واهی دوباره در منطقه حضور یافت. وی گفت: ارتش آمریکا به بهانه عملیات آزادی‌خواهانه مردم مظلوم غزه، حضور خود را در مدیترانه، دریای سرخ و غرب اقیانوس هند برای حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی قرار داده است.
وی با بیان اینکه مسیر ارتقای توان در همه نیروهای مسلح در حال پیشروی است، گفت: حادثه غزه تاریخ جدیدی را برای منطقه و جهان رقم زده و سرنوشت جنگ، شکست ترمیم‌ناپذیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی است که با کشتن مردم بی‌گناه به دنبال ترمیم آبروی خود هستند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این جنگ دو جبهه حق و باطل دارد که در جبهه حق، مردم غزه و همه حامیان آنها و در سوی دیگر رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکار آن قرار دارند.
سرلشکر باقری افزود: منافقانی در جهان اسلام وجود دارند که برخلاف خواست مردم خود، سنگ فلسطین را به سینه می‌زنند، اما در عمل حامی صهیونیست‌ها هستند.
وی گفت: کسانی که بنادر خود را برای فرستادن کالا و یا لوله نفت و جاده خود را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده‌اند، منافقانی هستند که همه واقعیت را درباره آنها می‌دانند و سرنوشتی بدتر از صهیونیست‌ها دارند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هوشیاری، آمادگی، ارتقای توان، بصیریت کامل، رصد و سیطره بر همه تحولات منطقه از وظایفی است که باید مدنظر قرار گیرد.
سرلشکر باقری افزود: دریا در مسیر امنیت پایدار، مهم‌ترین صحنه و آبستن حوادث است و قدرت دریایی حرف اول را می‌زند.
وی نیروی دریایی ارتش و سپاه را دو بازوی امنیت کشور عنوان کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های سنگینی در دریای عمان و شمال اقیانوس هند، و نیروی دریایی سپاه مسئولیت امینت خلیج‌فارس را برعهده ‌دارند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نبردهای دریایی نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است و نیروی‌های مسلح باید با آینده‌پژوهی و به‌روزرسانی تجهیزات، خود را برای نبردهای آینده آماده کنند.
وی افزود: جمهوری اسلامی نه مقلد دیگران است و نه در انگاره‌های گذشته مانده‌ایم، ما آینده را می‌بینیم و خود را برای نبردهای آینده آماده می‌کنیم.
سرلشکر باقری ادامه داد: انسانِ شایسته، مؤمن، مجاهد، ماهر، آموزش دیده و امیدوار به آینده، خود را با پیشرفته‌ترین تجهیزات برای نبردهای آینده آماده می‌کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتخابات نعمت بزرگی است که به همت خون شهدا و امام راحل به مردم ایران هدیه داده شده است.
وی اضافه کرد: طرح‌ها، برنامه‌ها، افراد و انتخابات مجلس شورای ملی در گذشته از خارج تعیین می‌شد و آمریکایی‌ها مغزهای متفکر نظامی، ارکان دولت و اداره کشور را مشخص می‌کردند.
به گزارش مهر، به گفته سرلشکر باقری، به برکت انقلاب اسلامی سرنوشت انتخاب صالحان در کشور برای ورود به مجلس، به دست خود مردم سپرده شده است و با حضور خود در پای صندوق‌های رأی پاسخی کوبنده و دندان‌شکن به دشمنان ایران اسلامی می‌دهیم و نقشه‌های آنان را باطل می‌کنیم.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi