شناسه خبر : 108610
سه شنبه 01 اسفند 1402 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای بهداری سپاه و امدادگران هلال احمر گیلان برگزار شد

فاش نیوز - یادواره شهدای بهداری سپاه و امدادگران هلال احمر استان گیلان در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

کد خبر: ۶۵۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ - 19February 2024
 

یادواره شهدای بهداری سپاه و امدادگران هلال احمر گیلان برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، یادواره شهدای بهداری سپاه و امدادگران هلال احمر استان گیلان امروز با حضور سردار سرتیپ پاسدار «نصرالله فتحیان» رئیس بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت و «اوحدی» مشاور رئیس جمعیت هلال احمر کشور و مسئولان استان گیلان در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

رئیس بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در این مراسم با قدردانی از حماسه‌های خدمتگزارانِ مردم در لباس مقدس سپاه و هلال احمر اظهار داشت: شهدا به مقام و جایگاهی رسیدند که قادرند جای خود را در بهشت الهی تعیین کنند.

سردار سرتیپ پاسدار نصرالله فتحیان با بیان اینکه امام (ره) فرمانده لشکر دلاور قدس و شهدای استان گیلان بودند و شهدا با لبیک به فرمان و ندای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، در جنگ تحمیلی حماسه‌ها آفریدند عنوان کرد: در عملیات خیبر توفیق خدمت به‌عنوان مسئول بهداری داشتم؛ دشمن در این عملیات با حمایت غربی‌های مدعی و ۱۶ کشور جهان، وسیع‌ترین تحرکات را علیه رزمندگان اسلام آغاز کرد و بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) را هدف قرار داد و تعداد زیادی از کادر پزشکی ما به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به فداکاری‌های جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و دریافت نمره قبولی از امام (ره) گفت: دشمن در عملیات والفجر ۸ نیز بیمارستان صحرایی فاطمه زهرا (س) را در یکی از مناطق آبادان هدف قرار داد و هر روز اطراف بیمارستان را بمباران می‌کردند؛ حتی در یک روز چندین فروند هواپیما، این بیمارستان را از چند ناحیه بمباران شیمیایی کردند؛ مجبور شدیم بیمارستان را تخلیه کنیم، اما ظرف ۲۴ ساعت بیمارستان به چرخه درمان برگشت و تیم متخصص نیز مستقر شدند.

رئیس بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه در طول دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید بهداری رزمی تقدیم نظام اسلامی شدند که دو هزار و ۵۰۰ نفر امدادگر بودند افزود: نجات بیش از یک میلیون مجروح در مقطع دفاع مقدس توسط امدادگران و انجام ۱۰۰ هزار عمل جراحی توسط کادر جراحی در بیمارستان‌های صحرایی تنها گوشه‌ای از افتخارات و حماسه‌آفرینی این قشر است.

اوحدی مشاور رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه زمینه‌های لازم برای رشد و افتخار انسان‌ها فراهم است اظهار داشت: امروز در یادواره شهدای امدادگر به‌دنبال بشارت شهدا هستیم و حضور در این مراسمات، موجب بصیرت‌افزایی خواهد شد.

وی با اشاره به حوادث غزه و به خاک و خون کشیده شدن بیش از ۳۰ هزار مسلمانِ مظلوم در سایه سکوت کشور‌های جهان خاطرنشان کرد: اسرائیلِ جنایتکار که ظرف شش روز در سال ۱۹۶۷ اعراب را شکست داد، امروز بیش از سه ماه است که در برابر مقاومت فلسطین و غزه عاجز مانده است و امثال بایدن مجبور شدند سر تسلیم مقابل عظمت و مجاهدت رزمندگان و مقاومت فلسطین فرود آورند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi