شناسه خبر : 108647
چهارشنبه 02 اسفند 1402 , 11:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنگوی وزارت دفاع خبر داد:

تولید بیش از ۲ هزار محصول غیرنظامی با کمک فناورانه وزارت دفاع

فاش نیوز - سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اقدامات دو منظوره وزارت دفاع، گفت: در جریان حمایت از بخش خصوصی تولید بیش از 2000 محصول با کمک وزارت دفاع و بهره‌برداری از دانش دفاعی صورت می‌گیرد و این کار با انتقال دانش به بخش غیرنظامی انجام می‌شود.

سردار رضا طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، گفت: در ماه‌های اخیر بیش از ۲۰۰ جوان نخبه را به مجموعه وزارت دفاع اضافه کردیم، مجموعه نخبگانی وزارت دفاع امروزه یکی از سرمایه‌های ملت ایران هستند و این نخبگان جوان به دستاوردهای بسیار بالایی در این مجموعه رسیده‌اند.
وی عنوان کرد: در ۱۱ ماه گذشته وزارت دفاع ۸۳ درصد طرح‌های تحقیقاتی خود را به مرحله اتمام رسانده که ۴۱ درصد از این‌ طرح‌ها به چرخه تولید وارد شده است، از ده‌ها سامانه و‌ محصول دفاعی که در سال جاری در چرخه صنعتی شدن قرار گرفته برخی از آنها رسانه‌ای شد و به اطلاع مردم رسید.
بیش از 64 درصد از طرح‌های تحقیقاتی و فناوری را با مشارکت 1200 شرکت دانش‌بنیان انجام می‌دهیم
سردار طلایی نیک اظهار کرد: بیش از 64 درصد از طرح‌های تحقیقاتی و فناوری را با مشارکت 1200 شرکت دانش‌بنیان انجام می‌دهیم، حوزه‌های هوش مصنوعی و سامانه‌های نوظهور حوزه‌های نوینی بوده که به تدریج محصولات آنها عملیاتی خواهد شد، سال آینده نیز به صورت ماهانه دستاورد‌های جدید دفاعی به‌ویژه در حوزه‌های نوظهور برای رسیدن به قدرت دفاعی با اتکا به دانش و نخبگان ایرانی خواهیم داشت.
سازمان مشارکت ملی دفاعی بر اساس مصوبه ششم توسعه شکل گرفته است
وی گفت: یکی از حوزه‌هایی که در عرصه داخلی دنبال می‌شود این است که دانش دفاعی را در اختیار بخش‌های غیرنظامی می‌گذاریم که بر همین اساس، سازمان مشارکت ملی دفاعی بر اساس مصوبه ششم توسعه شکل گرفته است.
سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به اقدامات
دو منظوره وزارت دفاع، بیان کرد: در جریان حمایت از بخش خصوصی تولید بیش از 2000 محصول با کمک وزارت دفاع و بهره‌برداری از دانش دفاعی صورت می‌گیرد و این کار با انتقال دانش به بخش غیرنظامی صورت می‌گیرد.
پارک علم و فناوری دفاعی در شیراز احداث می‌شود
سردار طلایی نیک با بیان اینکه هفته گذشته اولین موافقت اصولی برای ایجاد پارک علم و فناوری دفاعی را از وزارت علوم دریافت کردیم، گفت: اولین مرحله از پارک علم و فناوری دفاعی که با تولید محصولات دو منظوره طراحی شده است، در شیراز با محوریت صنایع الکترونیک و تهران با محوریت
میکرو الکترونیک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. وی خاطرنشان کرد: مقدمات چند قطب صنایع چندمنظوره را در نقاط دیگری از جمله شاهین‌شهر اصفهان به منظور ایجاد منطقه ویژه هوائی در سال آینده پیش‌بینی کردیم که ایجاد خواهد شد و در همین راستا برای صنعت دیزل سنگین و قابلیت صادراتی کردن آن نیز در حال طراحی و هماهنگی با بخش خصوصی هستیم که با مشارکت استان مازندران در شهرستان آمل احداث می‌شود.
سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه صادرات اقلام دفاعی با کمک بخش خصوصی از برنامه‌های این وزارتخانه است، گفت: در بخش صادرات و تولید اقلام دفاعی در سال جاری رشد داشتیم؛ به عبارت دیگر رشد ۴۰ درصدی محصولات و خدمات دفاعی را در وزارت دفاع داشتیم؛ همچنین مرکز استاندارد دفاعی داریم که محصولات دفاعی را تحت استاندارد قرار می‌دهد.
ساخت شناورهایی بین ۱۰۰۰ تا ده هزار تن را در برنامه داریم
سردار طلایی نیک با اشاره به اینکه در حوزه شناوری محصولات متنوع طرح‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم، افزود: شناورهایی بین ۱۰۰۰ تا ده هزار تن را در برنامه داریم و این موضوع طبق برنامه خودش در حال انجام است.
سخنگوی وزارت دفاع در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی الحاق ‌تانک کرار به نیروهای زمینی ارتش و سپاه، گفت: ‌تانک کرار بومی و پیشرفته بوده که ما بعد از دفاع مقدس به آن دست یافته‌ایم و لذا این ‌تانک متناسب با نیاز نیروها و برآورد سالانه آنها تولید و تحویل می‌شود و محدودیتی برای تأمین این ‌تانک نداریم.
سردار طلایی نیک عنوان کرد: در‌ حوزه پهپادی محصولات متنوعی را در دست ساخت و طراحی داریم و بنابر ملاحظاتی زمانبندی رونمایی تغییر می‌کند و در ترکیب سامانه‌های موشکی و پدافندی با پهپادی دستاوردهای خوبی داشته‌ایم که برای اعلام آنها محدودیت داریم.
وی درباره جنایات رژیم صهیونیستی گفت: مهم‌ترین مسئله جهانی و منطقه شرارت‌های رژیم صهیونیستی است؛ حمایت و شرارت آنها با پشتیبانی آمریکا صورت می‌گیرد که این باعث شده کارنامه ننگین این رژیم سنگین‌تر شود.
سردار طلایی‌نیک در پاسخ به سؤالی درباره برخی ادعاها در مورد ایرانی بودن تسلیحات یمنی، بیان کرد: توانمندی نیروهای مسلح یمن، بومی و داخلی است و در کشورهایی که جبهه مقاومت فعال است به توانمندی بالایی رسیده‌اند، توانمندی‌ یمنی‌ها نیز کاملا یمنی بوده و درواقع برای گرفتن غرامت است و لذا غربی‌ها مطالبی در مورد ایرانی ‌بودن این تسلیحات مطرح می‌کنند تا دستاوردهای یمن در حوزه جلوگیری از رسیدن کاروان‌های تدارکی به اسرائیل را کوچک‌نمایی کنند، اگر می‌خواهند موضوع یمن و خطوط کشتیرانی حل شود باید به آتش‌بس دائمی در غزه کمک کنند.
وی درباره صادرات پهپاد، گفت: صادرات اقلام دفاعی این‌گونه است که ما با رعایت همه مقررات بین‌المللی این کار را انجام می‌دهیم و کشور‌هایی در هدف صادرات قرار می‌گیرند که مداخله‌ای در جنگ‌افروزی‌های جنایتکارانه نداشته باشند.
همکاری‌های ایران و روسیه هیچ ارتباطی به جنگ اوکراین ندارند
سخنگوی وزارت دفاع در پاسخ به سؤالی دیگر درباره همکاری‌های نظامی ایران و روسیه و ارتباط دادن این همکاری‌ها به جنگ در اوکراین، گفت: گمانه‌زنی‌های مطرح شده در این خصوص کاملا اشتباه هستند و این همکاری‌ها، هیچ ارتباطی به جنگ اوکراین ندارند؛ ما طبق قرار و توافق‌های قبلی، همکاری‌های خود را با هدف ثبات امنیت منطقه ادامه می‌دهیم و البته آمادگی ‌داریم برای خاتمه جنگ در منطقه بالکان ‌و جنگ‌های منطقه‌ای کمک ‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه تمایلی برای ورود وزارت دفاع در عرصه خودروسازی نداریم، اضافه کرد: ما می‌توانیم در مواردی که خودروسازان داخلی با تنگنا مواجه هستند به آنها کمک کرده و در این عرصه سهم خودمان را ایفا کنیم.
به گزارش فارس، سردار طلایی‌نیک بیان کرد: برد موشک‌ها متناسب با تهدیدات احتمالی بوده و رده‌های مسئول در نظام این امر را تشخیص می‌دهند و تاکنون برد ۲۰۰۰ کیلومتری برای ما تعریف شده اما توانایی فنی برای افزایش برد وجود دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi