شناسه خبر : 108731
شنبه 05 اسفند 1402 , 12:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت انتقال آموزه‌های دینی به کودک با رعایت رده‌بندی سنی

فاش نیوز - یزدانی با بیان اینکه در قرآن تاکید بر رعایت رده‌بندی سنی در انتقال مفاهیم دارد، گفت: حتما انتقال آموزه‌های دینی به کودک با رعایت رده‌بندی سنی قابل درک خواهد بود.

کد خبر: ۶۵۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۰ - 24February 2024
 

«معصومه یزدانی» نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به با بیان اینکه نقش کتاب در تعلیم و تربیت در کودک بسیار جدی است؛ اظهار داشت: نشان دادن چند تصویر حاوی پیام برای یک کودک در قالب یک داستان مصور دنیای مفهومی بسیاری برای کودک دارد که آن را درک می‌کند.

وی با بیان اینکه انتقال مفاهیم برای کودک براساس آموزه‌های قرآنی باید براساس رده‌بندی سنی باشد و این مسئله را نویسندگان کودک و نوجوان به خوبی می‌دانند، گفت: مفاهیم دینی و اعتقادی جدای از مباحث آموزشی قابل لمس نیستند و لازمه حرف زدن آن‌ها درک کامل است که باید درباره آموزش آن‌ها به کودک قدری تامل کرد تا سن‌ آن‌ها اقتضا داشته باشد.

این نویسنده با بیان اینکه در اکثر کتاب‌ها سعی می‌شود آموزش مفاهیم صورت گیرد، گفت: ما درباره مسائلی همچون شهید شهادت طبق آموزه‌های قرآنی عمل می‌کنیم و در سنین مناسب این موضوعات را به کودک آموزش می‌دهیم تا آشنایی به درستی شکل گیرد. 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi