شناسه خبر : 108810
چهارشنبه 09 اسفند 1402 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بسته پشتیبان درسی تا برگزاری کنگره ۲۵۰۰ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت رونمایی شد

بسته پشتیبان درسی تا برگزاری کنگره 2500 شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت رونمایی شد

فاش نیوز - سردار فتحیان به تشریح اقدامات سال ۱۴۰۲ موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس پرداخت و گفت: در مجموعه هلال احمر برگزاری کنگره بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت پیش‌بینی و دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هشتمین جلسه هیأت امنا موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس با حضور سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی رئیس هیئات مدیره و اعضای هیئات مدیره، یونس پناهی معاون تحقیقات وزیر بهداشت، دکتر محمد رئیس‌زاده معاون تحقیقات وزیر بهداشت، پورحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد.
 
در ابتدا، سردار نصرالله فتحیان مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه 40 سال پیش در چنین روزی دو حماسه‌ بزرگ بهداری دفاع مقدس با شهادت جمعی از کادر پزشکی سپاه در بیمارستان صحرایی خاتم الانبیا در عملیات خیبر که ششم اسفند 1362 صورت گرفت، رخ داده است، گفت: شهید محمدعلی رهنمون، شهید شیرمحمدی، شهید خداپرست از همرزمان ما در این حماسه‌ها بودند.
 
مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت به شهادت 500 نفر از کادر درمان غزه اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، خداوند به امدادگرانی که از خانه امن خود گذشتند و به جبهه رفتند تا پیکر شهیدان را حمل کنند، نصرت و پیروزی عنایت بفرما‌ید. رهبر انقلاب نیز می‌فرمایند، اگر جنگ را آنگونه که بود روایت نکنیم، دشمن آن‌چنان که میل خودش است روایت می‌کند، و این یک خطر است که باید با نسبت به آن جدیت داشت.

دفاع مقدس , مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ,
 
او گفت: موسسه بهداری رزمی از سال 1396 با اهداف و ماموریت‌های که در اساسنامه آن ذکر شده و مهم‌ترین رویکرد آن ثبت و تدوین و انتشار حماسه‌های بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس بود، تشکیل شد‌ و ساختاری برای این موضوع موسسه تصویب شد.
 
سردار فتحیان تاکید کرد: کسانی که این موسسه را هدایت می‌کنند، جمعی خالصانه هستند و کسی برای پول و مال دنیا اینجا نیامده است و اینجا مجاهدین فی‌سبیل‌الله کار می‌کنند و ما برای حداقل‌های مالی مشکل داریم اما دوستان به دلیل تعهدی که دارند، فعالیت جدی می‌کنند.

مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت و عنوان کرد: در بخش آموزش و پژوهش هفت بسته پشتیبانی صوتی و تصویری برای دانشجویان آماده شده است، برگزاری اولین همایش علم و فناوری در دانشگاه تهران، عضویت فعال در دانشگاه مالک اشتر، راه‌اندازی دبیرخانه همایش‌های علمی، چاپ چهار کتاب چهارجلدی ماخذشناسی سلامت دفاعی؛ چاپ کتاب نقش آب در سلامت عملکرد به توصیه شهید سلیمانی، چاپ اولین کتاب خاطرات پزشکی، راه‌اندازی کتابخانه پزشکی، برگزاری همایش‌های دانشجویی، برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش سلامت دفاعی با رویکرد تجارب دفاع مقدس و مقاومت، ساماندهی و تنظیم تمامی مستندات و آرشیو، چاپ کتاب "زهره حریف ماه شد"، چاپ کتاب تاریخ شفاهی "هم‌راه" مصاحبه با 17 نفر از همسران پزشکان، چاپ کتاب "به سوی قاف" بزرگترین تاریخ شفاهی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس، چاپ مجموعه 4 جلدی تاریخ شفاهی، تولید 20 پادکست، تولبد مستند "آرامش در آتش" درباره جنایت رژیم صهیونیستی در غژه، تولید مستند "بازگشت بازگشا کفا" با موضوع حضور پزشکان ایرانی در سوریه، تولید مستند "گزارش یک عیادت" مربوط به بازدید 19 ساعته رهبر انقلاب از بیمارستان‌های جنگ، تولید مستند "علاج واقعه" حکایت دارو در جنگ، مراسم گرامی‌داشت شهید علیرضا کاظمیان در دانشگاه تهران، برگزاری ششمین کنگره شهدای داروساز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برگزاری شب خاطره گروهان احیا، جمع‌آوری 20800 سند بهداری رزمی، گویاسازی 250 عکس دفاع مقدس و تکمیل اطلاعات هزار شهید، انجام تاریخ شفاهی 4 نفر از مسوولیت بهداری رزمی، انجام تاریخ شفاهی بهداشت در دفاع مقدس، تدوین تاریخ شفاهی آموزش بهداشتی سپاه در دفاع مقدس، تدوین پروژه پرستاری در دفاع مقدس، تدوین پروژه تاریخ شفاهی دارو و انتقال خون؛ گویاسازی 100 فیلم آرشیو مرکزی صداوسیما؛ برنامه‌ریزی برای دیدار با رهبر انقلاب که با حضور 30 نفر از پیشکسوتان بهداشت دفاع مقدس و سلامت صورت گرفت، ایجاد مجمع رزمندگان بهداری رزمی دفاع مقدس که در اصفهان انجام شد؛ برگزاری بالغ بر 110 جلسه بین‌بخشی و ایجاد تعاملات بین‌سازمانی بود که در این موسسه که کاملا شفافیت مالی دارد، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید

او اقدامات میزهای سازمانی را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: وزارت بهداشت از 30 برنامه این موسسه حمایت کرده است. ارتش، بازسازی و نوسازی بیمارستان صحرایی 527 سومار را انجام داده است. برگزاری همایش تجلیل از یکصد شهید جانباز و پیشکسوت و ثبت و ضبط 16 هزار 429 پرونده درمانی اسرای عراقی توسط بهداری نزاجا، ثبت اقدامات درمانی پایگاه‌های وحدتی، دزفول و ایجاد 39 کلیپ در این مجموعه انجام شده است.
سردار فتحیان در ادامه اقدامات میز بهداری رزمی فراجا، سپاه و دیگر مجموعه‌ها را تشریح کرد و افزود: در مجموعه هلال احمر برگزاری کنگره بین‌المللی 2500 شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت برگزار خواهد شد.

مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در ادامه توضیحاتی درباره شکل‌گیری این موسسه ارائه کرد و سپس گزارشی از عملکرد فعالیت‌های سال‌ 1402 داد و گفت: در بخش آموزش و پژوهش هفت بسته پشتیبانی صوتی و تصویری برای دانشجویان آماده شده است، برگزاری اولین همایش علم و فناوری در دانشگاه تهران، عضویت فعال در دانشگاه مالک اشتر، راه‌اندازی دبیرخانه همایش‌های علمی، چاپ چهار کتاب چهارجلدی ماخذشناسی سلامت دفاعی؛ چاپ کتاب نقش آب در سلامت عملکرد به توصیه شهید سلیمانی، چاپ اولین کتاب خاطرات پزشکی، راه‌اندازی کتابخانه پزشکی، برگزاری همایش‌های دانشجویی، برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش سلامت دفاعی با رویکرد تجارب دفاع مقدس و مقاومت، ساماندهی و تنظیم تمامی مستندات و آرشیو، چاپ کتاب «زهره حریف ماه شد»، تولید مستند «آرامش در آتش» درباره جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تولید مستند «گزارش یک عیادت» مربوط به بازدید 19 ساعته رهبر انقلاب از بیمارستان‌های جنگ تر جمله اقدامات موسسه در یک سال گذشته است.
 
سردار فتحیان اقدامات میزهای سازمانی را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: وزارت بهداشت از 30 برنامه این موسسه حمایت کرده است. براساس تفاهم صورت گرفته ارتش، بازسازی و نوسازی بیمارستان صحرایی 527 سومار را انجام داد. برگزاری همایش تجلیل از یکصد شهید جانباز و پیشکسوت و ثبت و ضبط 16 هزار 429 پرونده درمانی اسرای عراقی توسط بهداری نزاجا، ثبت اقدامات درمانی پایگاه‌های وحدتی، دزفول و ایجاد 39 کلیپ از دیگر اقداماتی است که در این مجموعه انجام شد.
 
در ادامه، پس از پخش قطعه موسیقی «سپید جامگان» با آهنگسازی حبیب خزایی‌فر که توسط موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت تولید شده بود؛ بسته پشتیبان «درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس» ویژه دانشجویان علوم پزشکی با تدوین 4 فصل‌ بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها؛ پشتیبانی دارویی و تجهیزات پزشکی؛  انتقال خون و فرآورده‌های خونی و ادبیات مقاومت در نظام سلامت رونمایی شد.

دفاع مقدس , مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ,
 
سرلشکر صفوی : دانشجویان پزشکی نیازمند تجارب دوران دفاع مقدس
 
رئیس هیئات مدیره موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس با تاکید براینکه دانشجویان پزشکی نیازمند تجارب دوران دفاع مقدس می‌باشند، گفت: 160 هزار دانشجوی پزشکی در کشورمان تحصیل می‌کنند که باید به این دانشجویان اطلاع داده شود و بگوییم در پزشکی دفاع مقدس چه اتفاقاتی رقم خورده است
 
سردار سرلشکر «سید یحیی رحیم صفوی» رئیس هیئات مدیره و اعضای هیئات مدیره موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس در هشتمین جلسه هیأت امنای موسسه بهداری رزمی با بیان اینکه این جلسه یکی از بهترین جلسات سال 1402 بود که درباره برنامه‌های موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و کنگره 2500 شهید سپری کردم، اظهار داشت: در فعالیت‌های بهداری رزمی و گزارشی که سردار فتحیان از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند، اتفاقاتی بود که تحسین‌برانگیز، افتخارآمیز و امیدآفرین است. اگر هدف موسسه بهداری رزمی را ساخت نسل جوان بدانیم، یک اتفاق مهم است.

او با طرح این پرسش که چگونه دو رخداد مهم دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توان به نسلی که این اتفاقات را ندیده‌اند، منتقل کنیم، عنوان کرد: 52 درصد جمعیت کشورمان جوانانی هستند که ایام انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌ و درک نکرده‌اند. جوان‌های انقلابی دیروز مثل آقای کولیوند که امروز رئیس سازمان جمعیت هلال احمر است، در فاو درحالی که 16 ساله بودند یک رزمنده خط شکن بودند که امروز بخاطر روحیات همان روزها در هلال احمر مایه‌ی تحول‌آفرینی هستند.
رئیس هیئات مدیره موسسه بهداری رزمی از فعالیت‌های سال 1402 این موسسه قدردانی کرد و با تاکیدبراینکه باید برنامه‌های 1403 را با جدیت و عزم راسخ دنبال کرد، ادامه داد: از نظر من در موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس آن فعالیت‌‌هایی که برای قشر جوانان تاثیرگذاری فرهنگی بیشتری دارد که می‌تواند ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را منتقل کند، اولویت دارد. همچنین در حوزه‌های فضای مجازی، آموزش و پژوهش و تحقیق اگر بیشتر اقدام شود، جادارد.
سرلشکر صفوی به تحصیل 160 هزار دانشجوی پزشکی کشورمان پرداخت و عنوان کرد: باید به این دانشجویان اطلاع داده شود و بگوییم در پزشکی دفاع مقدس چه اتفاقاتی رقم خورده است این عزیزان با حضور در اردوی راهیان نور و اردوهای روایت پیشرفت اتفاقات مهمی را شاهد خواهند بود.
 
او با بیان اینکه هلال احمر در دوران جنگ تحمیلی نقش مهمی برعهده داشته است، افزود: معتقدم نباید صرفا به گذشته پرداخت؛ بیش از گذشته حال و آینده برای ما مهم است. ما اگر بتوانیم گذشته انقلاب و وضعیت حال در سطح ملی و بین‌المللی و تاثیر کشورمان بر جبهه مقاومت را بیان کنیم که نمونه آن در فلسطین است را تبیین کنیم، عزت‌آفرین است.
 
رئیس هیئات مدیره موسسه بهداری رزمی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را الگوی ملت‌های مسلمان خواند و ادامه داد: از نظر من خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد و خون شهدای مدافع حرم و غزه و حاج قاسم، راه قدس را باز خواهد کرد. خاورمیانه‌ای که اسرائیل می‌گفت ایجاد می‌کند، امروز در محور مقاومت با محوریت ایران و مقاومت اسلامی در منطقه درحال شکل گیری است و آمریکا و اسرائیل شکست خورده این جریان است.
 
سرلشکر صفوی با تاکید براینکه آینده و چهره مقاومت را کشورهای مقاومت و ایران نمایندگی خواهند کرد، افزود: 70 درصد شهدای غزه کودک و زن هستند و حامیت غرب از این جنایات نشان دادن چهره تمدن غرب است. انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبدیل به یک گفتمان مقاومت شده که نه تنها در سطح کشورهای اسلامی بلکه به آفریقا و برزیل و دیگر کشورها رفته لذا مکتب مقاومت ایران صادر شده است.
او با اشاره به اینکه با رهبری امام خمینی(ره) دفاع مقدس به پیروزی رسید و رهبر انقلاب حمایت از جریان مقاومت را به ثمر رساند و ایشان فرمانده بلاد اسلامی است و حمایت از مقاومت فلسطین، سوریه و لبنان را دنبال کرد، ادامه داد: پیروزی جریان مقاومت حاصل حمایت مستمری است که در ایران اسلامی شکل گرفت.
 
رئیس هیئات مدیره موسسه بهداری رزمی از اقدامات دکتر کولیوند در هلال احمر قدردانی کرد و اقدام هلال احمر برای دعوت از مردم در انتخابات را حیاتی دانست و تاکید کرد: انتخابات امسال مهم است و هرکسی به‌دنبال رفاه و آسایش ملت و عبور از شرایط فعلی و رسیدن به شرایط مطلوب کشور است؛ باید انتخابات را مهم بداند.
 
سرلشکر صفوی تصریح کرد: هرکسی امنیت ملی و چهره بین‌المللی ایران را مهم می‌داند، باید نقش آفرین صحنه انتخابات باشند و شخصا یقین دارم حماسه مجددی همچون حماسه 22 بهمن امسال در انتخابات رقم خواهد خورد. امیدوارم حماسه 11 اسفند برای ملت و جهانیان به عنوان یک حماسه تاثیرگذار ماندگار شود.
او خاطرنشان کرد: نباید در گذشته زندگی کنیم بلکه باید کار تاثیر گذار و افتخارآفرین برای امروز انجام بدهیم لذا توصیه می‌کنم با همکاری و هم‌افرایی دستگاه‌ها و همکاری هلال احمر و وزارت بهداشت و دیگر مجموعه قرارگاه جهاد بهداشت و سلامت برای تابستان 1403 مناطق محروم ایجاد شود تا گروه‌های پزشکی طی سه ماه تابستان در مناطق محروم سیستان و بلوچستان و مناطق مرزی خدمت رسانی کنند‌ چراکه دلمان می‌خواهد مردم در جنوب و شرق و غرب کشور و حاشیه‌نشینان شرایط مطلوبی برای زندگی داشته باشند.

در ادامه این مراسم، 69 برنامه‌ پیش‌بینی شده سال 1403 موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس شامل برنامه فرهنگی، برنامه حوزه ستاد، برنامه حوزه تحقیقات سلامت و برنامه فنی و تخصصی و برنامه حوزه پشتیبانی پزشکی به‌تصویب و تایید اعضای هیئات مدیره این موسسه رسید.
 
سیدعلرضا مرندی در ادامه این نشست، اقدامات موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس را تاثیرگذار، علمی و فراگیر دانست و تاکید کرد: موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس اقدامات بسیار خوبی انجام داده است که باید از زحمات سردار فتحیان که موجب تحقق آن‌ها شده است، قدردانی کنیم.
 
رئیس جمعیت هلال احمر: کنگره 2500 شهید امدادگر سال 1403 با کیفیت برگزار می‌شود
 
کولیوند با تاکید براینکه کنگره 2500 شهید امدادگر سال 1403 با کیفیت برگزار می‌شود، گفت: معتقدیم کنگره 2500 شهید امدادگر که یک اتفاق بین‌المللی است و جریان مقاومت را دربرمی‌گیرد، یک اتفاق ویژه خواهد شد.
 
به گزارش روابط عمومی موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در هشتمین جلسه هیأت امنا موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس که با حضور سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی رئیس هیئات مدیره این موسسه برگزار شد، اظهارد اشت: جرقه برگزاری کنگره 2500 بعد از کنگره شهدای داروساز توسط سردار فتحیان به ما پیشنهاد داده شد.
 
او با تاکید براینکه کمیته‌های مختلف این کنگره با مسوولیت دکتر یعقوب سلیمانی در هلال احمر دنبال می‌‌شود، گفت: برنامه‌ریزی این کنگره درحال انجام است و برای اینکه کیفیت کنگره بالا باشد، این کنگره در هفته بسیج در سال 1403 برگزار خواهد شد.
 
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یادواره‌های این رویداد در مشهد، گیلان، هرمزگان و برخی دیگر از دیگر استان‌ها برگزار شده است، گفت: ما از این کنگره دو هدف داریم؛ اولا گرامی‌داست یاد شهدا و بعدا انتقال پیام شهدا است.
 
کولیوند استقبال اعضای هلال احمر از مناسبت‌های ملی و مذهبی را بی‌نظیر توصیف کرد و با بیان اینکه تمام اعضای ما با برگزاری پویش‌های مختلف آمادگی حضور با شکوه در انتخابات را اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: در همین راستا موضوع راهیان نور را با 10 هزار نفر از هفته پیش در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را آغاز کردیم.
 
او به مراسم تحلیف نیروهای هلال احمر اشاره کرد و با تاکید براینکه امسال برای سومین سال متوالی این مراسم 16 اسفند را در شلمچه برگزار خواهد شد، گفت: معتقدیم کنگره 2500 شهید امدادگر که یک اتفاق بین‌المللی است و جریان مقاومت را دربرمی‌گیرد، یک اتفاق ویژه خواهد شد. همیشه جلسات شهدا خوب می‌شود و نسل جدید و جوان نیازمند به این مطالب هستند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر به سرفصل‌های تدوین شده بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه این مسئله می‌تواند یک الگو و سند بالادستی برای جمعیت هلال احمر  باشد، تاکید کرد: در پایگاه‌های هلال احمر در بین جوانان و اعضای ما شرایط و فضاهایی همانند روحیات دوران دفاع مقدس وجود دارد که همین مسئله باعث پیشبرد اهداف و عملیات‌های ما شده است.
 
در ادامه این مراسم، مدیران کل هلال احمر استان‌های قم، گیلان و هرمزگان به ارائه گزارشاتی درخصوص برگزاری کنگره‌های شهدا در این استان‌ها پرداختند و سپس سعید اوحدی به برگزاری مناسب این کنگره در استان گیلان اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون از شهدای مظلوم بهداری غفلت شده بود، تاکید کرد: باید به سمت مستندسازی علمی از این شهدا برویم که بخش مهمی از دستاوردهای علمی ما در حوزه پزشکی مدیون سال‌های مجاهدت در هشت سال دفاع است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi