شناسه خبر : 108833
پنجشنبه 10 اسفند 1402 , 08:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها درباره میزان مشارکت در انتخابات

فاش نیوز - تازه‌ترین نظرسنجی صداوسیما، حکایت از روند رو به رشد مشارکت در انتخابات را دارد.

تازه‌ترین نظرسنجی صداوسیما که روز 7 اسفند در سراسر کشور انجام شده حکایت از روند رو به رشد مشارکت در انتخابات را دارد.
در این نظرسنجی 41.5 درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که قطعا در انتخابات شرکت خواهند کرد. 29.5 درصد مردد هستند و هنوز تصمیم نگرفته‌اند و 29 درصد هم اعلام کرده‌اند که قطعا در انتخابات شرکت نمی‌کنند.
در میان مرددین، 16.3 اعلام کرده‌اند که احتمالا رای می‌دهند، 9.1 هنوز تصمیم نگرفته‌اند و 4.1 هم گفته‌اند که احتمالا شرکت نمی‌کنند.
به گزارش فارس، بدین ترتیب با احتساب مرددین، 71 درصد احتمال مشارکت بالقوه در انتخابات وجود دارد که البته طبیعی است که این برآورد حداکثری به صورت کامل محقق نشود. افزایش شور انتخاباتی در شهرستان‌ها از عوامل مؤثر رشد نظرسنجی‌ها در روزهای اخیر تحلیل شده است.
برآورد مشارکت بیش از ۵۰ درصد در انتخابات مجلس برآورد منتج از نظرسنجی‌های انتخاباتی چند نهاد معتبر در کشور حاکی است که مشارکت در انتخابات مجلس تا این لحظه حدود ۵۰ درصد است. به گزارش تسنیم، چند نهاد معتبر افکارسنجی نظرسنجی‌هایی را در سراسر کشور و با نمونه آماری حدود ۱۵۰۰۰ نفر برگزار کرده‌اند.
برآورد منتج از این نظرسنجی‌ها آن است که در حال حاضر میزان مشارکت قطعی در انتخابات حوالی ۴۷ درصد (علی‌رغم چند روز مانده تا انتخابات) و عدد مربوط به افرادی که با احتمال بسیار زیاد یا زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند بالای ۹ درصد است.
همچنین بر اساس برخی نظرسنجی‌ها، اطمینان از امنیت برگزاری انتخابات ۸۳ درصد، اعتماد کامل به سلامت انتخابات ۶۳ درصد است.
همچنین طبق نظرسنجی یک نهاد معتبر، ۶۸.۴ درصد مردم گفته‌اند که معتقدند امکان رقابت بین کاندیداها فراهم است.
بر اساس این نظرسنجی‌ها، مشارکت در استان تهران نسبت به سایر استان‌ها کمتر و خراسان جنوبی در حال حاضر دارای بیشترین مشارکت است.
با این حال مشارکت در استان تهران نیز نسبت به انتخابات پیشین مجلس بیشتر برآورد می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi