شناسه خبر : 108841
پنجشنبه 10 اسفند 1402 , 09:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رژیم صهیونیستی در شوکِ حملات گسترده حزب‌الله به عمق اسرائیل

فاش نیوز - حمله‌های موشکی گسترده حزب‌الله لبنان علیه اراضی اشغالی رسانه‌های عبری زبان را به حیرت واداشته و شوکه کرده است.

رسانه‌های عبری زبان که شوکه شده‌اند (دیروز؛ 9 اسفند؛ 28 فوریه) با اشاره به ۲ سری حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان که بخش‌هایی از مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد گزارش دادند: «حزب‌الله یک واقعیت جدید را در جبهه شمالی خلق کرده و روش کار خود را با شلیک گسترده و متمرکز موشک‌ها تغییر داده است.» در ادامه این گزارش آمده است: «با ساقط شدن پهپاد هرمس ۴۵۰ اسرائیل توسط حزب‌الله مشخص شد که دشمنان اسرائیل به سرعت در حال پیشرفت و یادگیری هستند.» در این گزارش تصریح شده است: «نیروهای اسرائیلی نباید واقعه ساقط شدن این پهپاد را به دست حزب‌الله لبنان دست کم بگیرند.»
رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند: «ما شاهد رشد تدریجی سطح تنش‌ها و حمله‌های موشکی از سمت حزب‌الله لبنان هستیم.» آن‌طور که مهر نوشته است، این رسانه‌ها تاکید کردند: «حمله موشکی پی‌در‌پی و پرتاب موشک‌های سنگین از سمت حزب‌الله یک اقدام خطرناک به شمار می‌رود چرا که ما فکر می‌کردیم حزب‌الله موشک‌های نقطه زن و با تعداد مشخص شلیک می‌کند.»
مقاومت لبنان از ساعات اولیه روز چهارشنبه شهرک‌های شمال اراضی اشغالی با چندین موشک هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن تعدادی از صهیونیست‌ها شد. رسانه‌های عبری نیز صبح دیروز اعلام کرده بودند که آژیر هشدار در تعدادی از شهرک‌های شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد و حدود ۱۴ موشک از لبنان به شهرک کریات شمونا شلیک شد. یک موشک نیز به شهرک بیت هیلل در الجلیل علیا شلیک شد که منجر به زخمی شدن چند صهیونیست شد. رسانه‌های عبری اعلام کردند ۲ بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی مجروحان را به بیمارستان نظامی رامبام در حیفا منتقل کردند.
حزب‌الله لبنان دیروز به فاصله چند دقیقه ۲ حمله موشکی گسترده علیه بخش‌هایی از اراضی اشغالی به ویژه الجلیل علیا و اصبع الجلیل انجام دادند که در جریان آن تعدادی از صهیونیست‌ها زخمی شده و خساراتی به ساختمان‌ها وارد آمد. حزب‌الله لبنان همچنین دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که پایگاه کنترل و نظارت هوائی میرون بر فراز کوه جبل الجرمق را بار دیگر با موج گسترده‌ای از موشک‌ها هدف قرار داده است.
حملات مقاومت به میرون همزمان با حضور رئیس ستاد ارتش اشغالگر
همچنین رسانه‌های عبری گزارش دادند که حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه زمانی یک پایگاه ارتش اشغالگر را هدف قرار داد که ژنرال «هرتزی ‌هالوی»، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در آنجا حضور داشت. جالب توجه است که شبکه تلویزیونی عبری شامگاه سه‌شنبه گزارش داد رئیس ستاد ارتش اشغالگر باز هم رجزخوانی کرد که حزب‌الله لبنان تاوان پیوستن به حماس را پس از هفتم اکتبر گذشته خواهد پرداخت.
رسانه‌های صهیونیستی: حزب‌الله هزار موشک ضد زره شلیک کرد
رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ علیه نوار غزه نزدیک به هزار موشک ضد زره به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است و مقامات نظامی تل‌آویو راه‌حلی برای مقابله با این موشک‌ها ندارند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزودند که موشک‌هایی که پس از ترور شهید «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به پایگاه راهبردی کنترل و نظارت هوائی «میرون» در شمال فلسطین اشغالی پرتاب شد، دقیقاً به هدف اصابت کرد. این رسانه‌ها پیش‌بینی کردند که در صورت بروز هر جنگ (فراگیری) در آینده، حزب‌الله هزاران موشک ضد زره و ده‌ها هزار گلوله سنگین به مناطق شمالی و مرکزی فلسطین اشغالی شلیک خواهد کرد.
ارتقای سلاح ضد‌تانک حزب‌الله
سلاح ضد‌تانک یکی از امکانات و توانایی‌هایی مهم مقاومت اسلامی لبنان است و درگیری کنونی میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در مرزها، این سلاح را در صدر توجهات قرار داده است. این تحلیلگر همچنین درباره استفاده مقاومت لبنان از موشک‌های ضد‌تانک الماس علیه اهداف رژیم صهیونیستی صحبت کرد و گفت: هدف اول این موشک‌ها پایگاه‌های اسرائیلی است. موشک اول به پایگاه جل العلام و سپس رأس الناقوره شلیک شد. هدف دوم‌تانک‌ها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی و هدف سوم پادگان‌ها و ساختمان‌های این رژیم بود. مقاومت از سلاح خود بیشترین استفاده را می‌کند. استفاده از این سلاح بر اساس ماهیت میدان و ماهیت مأموریت است.
یک فرمانده در واحد «سلاح ضد‌تانک» مقاومت لبنان به المیادین گفت: مقاومت لبنان از طریق شناخت زیاد خود از وضعیت میدانی با هرگونه تغییری که ممکن است دشمن انجام دهد، خود را سازگار می‌کند. دشمن تنها شاهد حدود پنج درصد از سطح توانایی‌های ما بوده است. اعضای مقاومت موشک‌ها را از روستاها و خانه‌ها شلیک نکرده‌اند تا موجب آزار و اذیت غیرنظامیان نشوند.
خبر دیگر آن‌که دو منبع نزدیک به حزب‌الله لبنان اعلام کردند: «اگر حماس با پیشنهاد آتش‌بس در غزه موافقت کند و نیروهای اسرائیلی به بمباران لبنان ادامه ندهند، این حزب تبادل آتش با اسرائیل را متوقف خواهد کرد.» به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، حماس در حال حاضر در حال بررسی پیشنهاد جدیدی است که اسرائیل در جریان مذاکرات هفته گذشته با میانجیگران در پاریس با آن موافقت کرد تا به توافقی مبنی بر تعلیق درگیری به مدت ۴۰ روز دست یابد؛ این نخستین توقف طولانی مدت درگیری‌ها طی جنگ ادامه‌دار از ۵ ماه گذشته است.
وقوع حادثه دریایی در غرب یمن
خبر دیگر از مقاومت یمن است. رسانه‌های غربی از وقوع حادثه دریایی در منطقه نزدیک به منطقه ساحلی الحُدیده یمن خبر می‌دهند. بنا به این گزارش‌ها یک کشتی باری که با پرچم جزایر مارش حرکت می‌کرد، در ۶۰ مایلی الحدیده هدف قرار گرفته است. شبکه المیادین لبنان گزارش داد که کشتی فلّه‌بر در نزدیکی آب‌های ساحلی یمن از رؤیت موشکی خبر داده که در نزدیکی آن اصابت کرده است. به گزارش مهر، این کشتی متعلق به یونان بوده و با پرچم جزایر مارشال در حال تردد بوده است. بنا به اعلام شرکت امنیت دریایی «امبری»، هنگام وقوع این حادثه، کشتی حامل مواد شیمیایی امارات در نزدیکی این کشتی بوده است. البته تا زمان تنظیم این خبر انصارالله موضعی نگرفته است.
پنتاگون از بمباران ۲۳۰ هدف انصارالله یمن خبر داد
معاون وزیر دفاع آمریکا در امور خاور نزدیک، روز سه‌شنبه گفت که آمریکا ۲۳۰ هدف «آنچه متعلق به جنبش انصارالله در یمن می‌خواند» را بمباران کرده ‌است. المسیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس ۲ بار به استان الحدیده حمله کرده‌اند. البته مقامات آمریکایی بارها اعتراف کرده‌اند این حملات تأثیری بر عملیات دریایی انصارالله نداشته است.
سناتور آمریکایی: درگیری با «حوثی‌ها» اشتباهی فاجعه بار است
«کریس مورفی»، سناتور دموکرات ایالت کنتیکت در سنای آمریکا، گفت که درگیری این کشور با «حوثی‌ها» (انصارالله یمن) یک اشتباه فاجعه بار است. دخالت آمریکا در درگیری با حوثی‌ها (انصارالله) در یمن یک اشتباه فاجعه بار است و ادامه درگیری نظامی علیه حوثی‌ها نیازمند مجوز کنگره است.
از طرف دیگر رویترز مدعی شد که «حوثی‌ها» گفتند که تنها زمانی می‌توانند حملات موشکی و پهپادی خود به کشتی‌های بین‌المللی در دریای سرخ را بررسی کنند که اسرائیل به «تجاوز» خود به نوار غزه پایان دهد. «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله، در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت دستیابی به توافق آتش بس، حملات را متوقف خواهند کرد، به رویترز گفت که اگر محاصره غزه پایان یابد و کمک‌های بشردوستانه آزاد باشد، وضعیت دوباره ارزیابی خواهد شد. وی افزود: «هیچ عملیاتی که به مردم فلسطین کمک کند، متوقف نخواهد شد، مگر زمانی که تجاوز اسرائیل به غزه و محاصره متوقف شود.»
حمله به پایگاه آمریکا در دیرالزور 
خبر دیگر از مقاومت آن‌که منابع خبری از هدف قرار گرفتن پایگاه غیرقانونی آمریکا در میدان نفتی العمر در دیرالزور (شرق سوریه) خبر دادند. این حمله با استفاده از چند موشک و یک فروند پهپاد صورت گرفته است. گروهی هنوز مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، اما این حملات معمولاً توسط مقاومت اسلامی عراق صورت می‌گیرد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi