شناسه خبر : 108889
شنبه 12 اسفند 1402 , 11:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مروری بر زندگی‌نامه شهید «حسین بیانی»

فاش نیوز - «حسین بیانی» در سال ۱۳۴۳ در کوچصفهان در روستایی به نام حَشکوا به دنیا آمد و سرانجام در ۲۱ بهمن‌ سال ۱۳۶۲ در منطقه قصر شیرین به شهادت رسید.

کد خبر: ۶۵۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۳ - 02March 2024
 

رفاقت از کودکی تا شهادت/ مروری بر زندگی‌نامه شهید «حسین بیانی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، شهادت مرگی است که آدمی به‌سوی او می‌رود پیش از آنکه مرگ به سراغش بیاید؛ اهمیت شهادت نیز از همین جا نشأت می‌گیرد، از همین انتخاب آگاهانه که روح انسان را تا عند ربهم یرزقون بالا می‌برد.

«حسین بیانی» در سال ۱۳۴۳ در کوچصفهان در روستایی به نام حَشکوا به دنیا آمد؛ حسین تنها نبود او یار و دوست و همراهی داشت به نام فریدون که از همان دوران کودکی راز و رمز عشق و معرفت را آموخته بودند.

عشقی که هیچ‌گاه آن دو را از هم جدا نکرد تا سرنوشت برای آنان به‌گونه‌ای دیگر رقم بخورد.

عشق به وطن سرنوشت این ۲ یار شفیق را در اوج دوران جوانی همچون زمان کودکی به هم وصل کرد تا روز‌های نخست جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های جنگ شوند.

عشق به وطن، دفاع از اسلام، حفظ ناموس، همه و همه منجر به حضور علی‌اکبر گونه این جوانان گیلانی در میدان نبرد شد تا در روز‌های سرد زمستان در آستانه پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شربت شهادت را بنوشند.

سرانجام در ۲۱ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۲ در منطقه قصر شیرین، شهید پاسدار حسین بیانی به همراه شهید پاسدار فریدون صادقی در یک سنگر در قصر شیرین در اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi