شناسه خبر : 108899
شنبه 12 اسفند 1402 , 17:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به یاد پاسدار شهید، روح‌الله کیقبادی

با نام و مرام روح‌الله

مدت ها، شاید پنج سال مفقودالاثر بود و امید به بازگشت ایشان در خانواده و دوستان تشفی کاذبی ایجاد کرده بود. اما و واسفا که با رسیدن خبر...

فاش نیوز - در پاییز ۱۳۴۱ زمانی که روح‌الله خمینی مخالفت خویش را با سیاست‌ها و عملکرد رژیم شاه آشکار کرده بود، راه، هدف و نام او  چندان آشنا نبود که در روستای دور افتاده ای در روستای ترا امیری لاریجان خانواده ای نام نوزاد خود را به عشق او "روح‌الله" بگذارد؛ اما تقدیر چنان شد که روح‌الله کیقبادی، همان سرباز در گهواره روح‌الله خمینی شود و در زمستان ۱۳۶۵ در ۲۴ سالگی جانش را در راه او ببازد.


آری روح‌الله کیقبادی، عاشق روح‌الله خمینی بود و این عشق با شرکت در راهپیمایی قبل از انقلاب در مخالفت با رژیم حاکم، شرکت در فعالیت های سیاسی و فرهنگی اوایل انقلاب در انجمن اسلامی روستای ترا، عضویت در بسیج و اعزام به جبهه و سپس عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لاریجان و عزیمت‌های متعدد بعدی تا شهادت به ظهور رسید.
 روح‌الله مخالفت با رژیم ستم‌شاهی را در تجربه زیسته آمیخته با محرومیت ها، و بعدها با آگاهی عمومی بیشتر در محیط خانواده آموخته بود. به تمام معنی یک انسان نجیب، کم‌رو و دلسوز بود. غم دیگران، بویژه اعضای خانواده خود را زیاد می خورد؛ با این حال خود را بدهکار و مدیون امام و مردم می دانست.

از فداکاری او همین بس که طفل شش ماهه خود -حسین- را گذاشت و برای چندمین‌بار و اولین بار بعد از تأهل به جبهه رفت و در ادامه عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه، گمنامانه در تاریخ ۱۱ اسفند ۶۵ به شهادت رسید.

مدت ها، شاید پنج سال مفقودالاثر بود و امید به بازگشت ایشان در خانواده و دوستان تشفی کاذبی ایجاد کرده بود. اما و واسفا که با رسیدن خبر شهادت، تشییع او با لباس پاسداری انجام شد و سالیانی بعد بعد از تفحص، دوباره پلاک و استخوانش تشییع گردید!

در وصف فداکاری و مردانگی این جوان شعرها باید سرود و کتاب ها باید نوشت؛
هرچه گویم عشق را شرح و بیان
چون به عشق آیم خجل باشم از آن

|| خسرو قبادی (هم‌رزم و هم روستایی شهید روح‌الله)
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi