شناسه خبر : 108901
شنبه 12 اسفند 1402 , 15:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شکست سنگین سیاسی و انتخاباتی عبدالحمید اسماعیل‌زهی

فاش نیوز - در یک سال گذشته انبوهی از اتهامات مستقیم از طرف مولوی عبدالحمید به جمهوری اسلامی زده شد و این چهره پرحاشیه، با بدترین ادبیات دینی و سیاسی درباره همه ارکان جمهوری اسلامی سخنرانی و با همه توان مقبولیت زدایی و مشروعیت زدایی کرد. از چند هفته قبل نیز مولوی عبدالحمید تخریب انتخابات و ناامید کردن مردم از صندوق رای را با شدت تمام دنبال کرد. در کنار مولوی عبدالحمید که تخریب انتخابات را هدایت می‌کرد، گروهک‌های تروریستی فعال در جنوب شرق نیز از هیچ تهدید جانی و آبرویی از مردم بلوچ، علما و نخبگان اهل سنت دریغ نکردند.

این را در نظر بگیریید که اگر در شهرهای دیگر ایران انبوهی از اپوزیسیون سنتی خارج نشین و رسانه‌های همچون اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی و با پشتیبانی طراحی‌های ضدامنیتی، سیاسی و اجتماعی کشورهای آمریکایی و اروپایی بزرگترین پروژه تحریم انتخابات در 45 سال گذشته در ایران را دنبال می‌کردند، مردم سیستان و بلوچستان علاوه بر همه اینها باید فشار کم سابقه مولوی عبدالحمید برای کاهش در مشارکت در جنوب شرق را هم تحمل می‌کردند. به همین دلیل میزان حضور مردم جنوب شرق در انتخابات مجلس که چند درصد از میانگین کشوری هم بالاتر بوده، دو برابر دیگر مناطق معنادارتر و تحسین برانگیزتر است.

با این وجود با اعلام نتایج انتخابات در شهرهای بلوچستان معلوم شده است که هزاران نفر از مردم بلوچ و اهل سنت پای صندوق‌های رای رفتند و نمایندگان مستقل اهل سنت را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند. جالب اینکه رقابت در بلوچستان بسیار فشرده بوده و بدین معنا است که اقشار، طوایف، گروه‌ها و سلیقه‌های مختلف بلوچ و اهل سنت در این انتخابات نقش آفرین بودند.

این انتخابات صدای هزاران نفر از اهل سنت در سیستان و بلوچستان بود که همانند مولوی عبدالحمید توسط رسانه های انگلیسی و اسرائیلی نه تنها پشتیبانی نمی‌شوند بلکه در یک طراحی پیچیده رسانه‌ای، کاملا سانسور می‌شوند.

شکست سیاسی مولوی عبدالحمید در این دوره از انتخابات مجلس که در ادامه شکست سنگین او در انتخابات سالهای گذشته هم است، نشان می‌دهد که اولا مسوولین و تصمیم گیران و جامعه سیاسی کشور باید صدای هزاران مردم بلوچ و اهل سنت که سلیقه سیاسی متفاوتی از مولوی عبدالحمید دارند را بیشتر از قبل بشنوند و مهمتر اینکه باید وزن سیاسی واقعی مولوی عبدالحمید را تحلیلگران و تصمیم گیران دقیق‌تر از قبل ارزیابی کنند و میان اعتبار سیاسی و اجتماعی واقعی او با هیاهوهای رسانه‌ای و بازتاب طراحی شده‌اش خطبه هایش در رسانه‌های ضدانقلاب تفکیک جدی قائل بشوند.

در پایان باید گفت که جریان مولوی عبدالحمید به سمت منزوی کردن، تحریف و کم اهمیت جلوه دادن پیام حضور مردم بلوچ و اهل سنت در انتخابات و خاموش کردن صدای آن خواهند رفت و نباید گذاشت صدای واقعی مردم بلوچستان با فشار، تزویر، تخریب و تهدید، بتوانند کمرنگ کنند.

|| برگرفته از فضای مجازی

اینستاگرام
سلام ، تحلیل های متفاوتی از مشارکت در انتخابات ارائه شده و در آینده نیز ارائه خواهد شد که برخی جنبه های سیاسیون شکست خورده و بعضی از تریبونهای ضد انقلاب و گاهی منصفانه خواهد بود.
البته آنچه آشکار است تعداد آرای شرکت کننده در انتخابات را میتوان افرادی معرفی کرد که پای کار انقلاب حاضر هستند و درک مبسوطی از شرایط سیاسی کشور دارند از طرفی با مفاسد اداری بشدت مخالف و خواهان برخورد جدی و اخراج مفسدان اقتصاد سیاسی هستند که بنوعی با انقلاب پیوند خوردند در حالیکه هیچگونه نسبتی بجز فساد اداری و مالی و اخلاقی در نظام نداشتند.
بطور معمول در کشورهایی که انتخابات پالمانی وجود دارد آمار مشارکت تا 12 درصد نیز وجود دارد که بیانگر عدم تمایل دولتها برای تشکیل مجلس قدرتمند است زیرا چنانچه مجلس قدرتمند باشد بخوبی مقابل بعضی رفتارهای سست دولتها قرار گرفته و مانع خواهند شد برای مثال در ایران آزادی دولت برای چاپ پول فاقد پشتوانه موجب رشد تورم شد و از سوی دیگر آزاد گذاشتن شرکتهای صادر کننده مواد نفتی و پتروشیمی نیز باعث افزایش قیمت دلار همچنین رشد قیمت مسکن و خودرو شده است.
طبق آمار حدود 80 درصد کرسی های مجلس تغییر خواهد کرد یعنی تمام افرادی که پای صندوق رای حاضر شدند بنحوی از وضع موجود گله مند هستند و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اعتراض به وضع موجود را با حضور پای صندوق ها و تغییر ترکیب نمایندگان مجلس رقم زدند.
علی ایحال بنظر میرسد با شکست چهره های منفعل و واداده و عافیت طلب که بدنبال رای چهار سال آینده بودند و حضور نمایندگانی که از غربال مردم انقلابی واقعی گذشتند میتوانیم در گامی به جلو خوشبین باشیم که خاک شور و شیرین تفکیک شده و به آینده امیدوارتر باشیم. انشاالله
آفرین به روشن بینی برادران و خواهران خطه سیستان و بلوچستان .وحدت مردم چه شیعه باشد و چه سنی و چه ادیان دیگر ،سبب پیشرفت و آبادانی کشور میگردد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi