شناسه خبر : 108943
دوشنبه 14 اسفند 1402 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پس از حملات بزرگ حزب‌الله

هجوم صهیونیست‌ها به فروشگاه‌ها از ترس قحطی

فاش نیوز - معاریو از هجوم صهیونیست‌ها برای خرید ژنراتورهای برق به دلیل ترس از حملات احتمالی حزب‌الله لبنان به زیرساخت‌های شبکه برق اراضی اشغالی در صورت گسترش دامنه درگیری‌ها و تبدیل شدن به یک جنگ گسترده‌تر خبر داد.
کابوس حزب‌الله امروز بیش از هر روز دیگری صهیونیست‌ها را وحشت‌زده کرده است، این روزها که مرزهای شمالی اراضی اشغالی زیر آتش سنگین حزب‌الله است و حزب‌الله گفته است تا پایان تجاوز به غزه دست از عملیات نخواهد کشید. سکنه صهیونیست اراضی اشغالی فلسطین برای خرید لوازم اضطراری به‌ویژه ژنراتورهای برق، لامپ‌های بی‌سیم و باتری‌ یدکی عجله دارند، زیرا می‌ترسند حزب‌الله لبنان زیرساخت‌های شبکه برق را در صورت گسترش دامنه درگیری‌ها و تبدیل شدن به یک جنگ گسترده‌تر هدف قرار دهد و آن‌ها در تاریکی بمانند.
روزنامه عبری‌زبان معاریو گزارش داد، تقاضا برای خرید لوازم اضطراری و یدکی به شدت افزایش یافته است. گروه همیلتون، واردکننده برند تجاری انکر (Anker) تقاضای بالایی را برای پاوربانک و پنل خانگی قابل حمل با قابلیت شارژ پنج دستگاه به صورت همزمان و تأمین برق در موارد اضطراری دریافت کرده است. «اوی آهارونی»، مدیرعامل این گروه، گفت: «واضح است که مردم در اسرائیل در حال آماده شدن برای یک وضعیت اضطراری هستند. با توجه به افزایش تقاضا، ما در حال تسریع در فراهم کردن ذخایر اضافی محصولات و لوازمی هستیم که در موارد اضطراری نیازهای شهروندان در منازل را تأمین کند.» این روزنامه عبری نوشت، هفته گذشته جهش ۵۰۰ درصدی در فروش ژنراتورهای برق خانگی رصد شد.
«لرون کاتز»، معاون توسعه کسب و کار در یک شرکت محصولات الکتریکی هم گفت: «هر بار که یک تهدید امنیتی وجود دارد، ما شاهد افزایش تقاضا برای لوازم و ابزارهای اضطراری هستیم. پس از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و قطعی ناگهانی برق در سراسر اسرائیل، شاهد جهش شدیدی در خرید محصولات اضطراری مانند لامپ، باتری، پنل‌های خورشیدی و ژنراتورهای برق بودیم. برآورده کردن این همه تقاضا تقریبا غیرممکن است. در صورت قطع برق مردم اگر چیزی در خانه نداشته باشند دیوانه خواهند شد. لوازم اضطراری ضروری شده‌اند.» گفتنی است، روزنامه معاریو سه‌شنبه گذشته گزارش داده بود که هیچ‌کس نمی‌داند اگر جنگ در جبهه شمالی تشدید شود و به یک جنگ واقعی تبدیل شود، چه اتفاقی خواهد افتاد. نگرانی در مورد جنگ فراگیر با حزب‌الله لبنان در شرایطی است که صهیونیست‌ها از فشارهای معیشتی فزاینده رنج می‌برند و رژیم اشغالگر در تلاش است تا گرد و غبار خساراتی را که به دلیل عملیات مقاومت فلسطین متحمل شده است، از بین ببرد.
صبحی با موشکباران پایگاه‌های اسرائیلی!
خبر دیگر آن‌که همزمان با شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال فلسطین اشغالی، حزب‌الله لبنان 2 پایگاه نظامی اشغالگران را با موشک‌های «برکان» هدف قرار داد. مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان دیروز صبح از حمله موشکی به دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۰۶:۴۵ صبح روز یکشنبه (به وقت محلی) پایگاه «جل العلام» ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک برکان و به صورت مستقیم هدف قرار دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند که پایگاه «دبورانیت» رژیم صهیونیستی در الجلیل غربی با موشک برکان شلیک شده از جنوب لبنان هدف قرار گرفت. رسانه‌های محلی همچنین صبح امروز از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های «بتسات» و «شلومی» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. رسانه‌های نظامی حزب‌الله همچنین اعلام کردند: «مبارزان مقاومت اسلامی در حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه‌شان، ساعت ۱۱:۲۰ ظهر روز یکشنبه سامانه‌های جاسوسی و نظارتی رژیم صهیونیستی در مقر المناره را در ضربات مستقیم با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند.» این حزب همچنین تایید کرد به پایگاه صهیونیستی المطله در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی حمله موشکی انجام داده که مستقیما به هدف مورد نظر اصابت کرده‌است.
حزب‌الله: از نقاط ضعف دشمن آگاهیم
نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان در واکنش به تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه کشورش تاکید کرد که مقاومت لبنان نقاط ضعف این رژیم را به خوبی می‌شناسد. «محمد رعد» رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان اظهار کرد: «دشمن اسرائیلی به سرعت به لحظه نابودی و پایان خود نزدیک می‌شود؛ چراکه صحنه‌های وحشیگری پیروزی را به ارمغان نخواهد آورد.» به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: «ما به دشمن اسرائیلی می‌گوییم که منتظریم بزرگ‌ترین اشتباه را انجام‌دهی تا سرنوشت و وجود آن را محک بزنیم. حمایت آمریکا از دشمن اسرائیلی ما را نمی‌ترساند و ما از نقاط ضعف آن مطلع هستیم.»
آمریکا و انگلیس مسئول اختلال در کابل‌های ارتباطی
خبر دیگر از مقاومت یمن است، جنبش انصارالله یمن آمریکا و انگلیس را به ایجاد اختلال در کابل‌های ارتباطی بین‌المللی در دریای سرخ متهم کرد. وزارت حمل‌ونقل دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدامات خصمانه نیروی دریایی انگلیس و آمریکا علیه یمن باعث بروز نقص در کابل‌های زیردریایی در دریای سرخ شد و امنیت ارتباطات بین‌المللی و جریان طبیعی تبادل اطلاعات را به خطر انداخت. به نوشته روزنامه رای‌الیوم، در این بیانیه آمده است این اقدامات خصمانه چالش بزرگی برای ثبات زیرساخت‌های ارتباطی است و بر خدمات فنی و اطلاعاتی وابسته به این کابل‌ها در سراسر جهان تأثیر منفی می‌گذارد.
نخست‌وزیر انگلیس مسئول غرق‌شدن کشتی!
عضو شورای عالی سیاسی یمن بامداد یکشنبه گفت که نخست‌وزیر انگلیس مسئول غرق‌شدن کشتی روبی‌مار در دریای سرخ است. «محمد علی الحوثی» در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس، مسئول غرق شدن کشتی روبی‌مار است. سوناک این فرصت را دارد تا با تسهیل کردن ورود کمک‌ها به نوار غزه، کشتی روبی‌مار را پس بگیرد. گفتنی است، ارتش آمریکا یکشنبه تایید کرد که کشتی «روبی‌مار» متعلق به یک شرکت انگلیسی پس از حمله موشک بالستیک ضد کشتی توسط ارتش یمن در ۱۸ فوریه، غرق شده‌است.
صنعا: عملیات‌های یمن متوقف نمی‌شود
وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه آمریکا و سایر حامیان رژیم صهیونیستی با حمایت‌های نامحدود از این رژیم مسئول مستقیم جنایات آن هستند اعلام کرد که تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه، عملیات‌های یمن ضد اشغالگران در دریای سرخ ادامه خواهد داشت.
تلاش آمریکا برای باج‌خواهی اقتصادی از عراق
خبر دیگر مرتبط با مقاومت عراق در برابر آمریکا است. نماینده ائتلاف فتح عراق تأکید کرد که آمریکا تلاش می‌کند تا هر دولتی را در صورت کسب موفقیت و نزدیک‌تر شدن به مردم خود، دچار شکست اقتصادی کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یکی از نمایندگان ائتلاف فتح عراق وزارت خزانه‌داری آمریکا را به ممانعت در مسیر اصلاحات اقتصادی دولت عراق از طریق بازی با برگه دلار متهم کرد. «علاء الناشی» در این خصوص به المعلومه گفت که پرونده اقتصادی مهم‌تر از سیاست و جنبه‌ای است که دشمنان به‌ویژه آمریکا روی آن تمرکز می‌کنند تا هر دولتی را در صورت کسب موفقیت و نزدیک‌تر شدن به مردم خود، به شکست بکشانند. نمایندگان عراقی و نخست‌وزیر این کشور در یک نشست مشترک بر ضرورت نهائی کردن پرونده بیرون راندن نیروهای خارجی از عراق تاکید کردند. «محمد کریم»، نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون، تصریح کرد: «نمایندگان این فراکسیون با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق دیدار کردند.» وی در ادامه افزود: «در این نشست درخصوص موضوعات مختلف به ویژه موضوع بیرون راندن نظامیان خارجی از خاک عراق رایزنی شد.» گفتنی است، آن‌طور که ایرنا گزارش داده است، محافل عراقی با اشاره به تعلل واشنگتن در خارج کردن نیروهای خود از کشورشان اعلام کردند: «آمریکا در راستای تضعیف توان جنگی عراق حرکت می‌کند.»
مقاومت عراق
حملاتش به مواضع صهیونیست‌ها را از سر گرفت
مقاومت اسلامی عراق حملاتش به مواضع صهیونیست‌ها را به نظر از سر گرفته است. چند روز پس از اظهار نظر دبیرکل جنبش نجباء عراق، حالا بیانیه‌ای کوتاه منتشر شده که در آن آمده: «در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه یک هدف نظامی در بلندی‌های جولان اشغالی با یک فروند پهپاد انتحاری هدف قرار گرفته است.» در ادامه تشدید فعالیت‌های مقاومت اسلامی عراق علیه دشمن اسرائیلی و در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه یگان پهپادی مقاومت عراق اعلام کرد که بخش مواد شیمیایی در بندر اشغالی حیفا در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. نکته جالب در مورد این حملات این است که رژیم صهیونیستی هیچ خبر و گزارشی در مورد این اتفاق منتشر نکرده و اصلاً به این موضوع که پهپاد یا موشکی به این منطقه اصابت کرده را هم رسانه‌ای نمی‌کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi