شناسه خبر : 108948
دوشنبه 14 اسفند 1402 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماجرای زندگی مجاهد عراقی که به ایران فرار کرد

ماجرای زندگی مجاهد عراقی که به ایران فرار کرد

فاش نیوز - کتاب‌ها شیمیایی نمی‌شوند به قلم محبوبه شمشیرگرها در انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، با نزدیک شده به روزهای پایانی سال 1402 کتابی متفاوت و بحث برانگیز از انتشارات روایت فتح منتشر شد.

«کتاب‌ها شیمیایی نمی‌شوند» روایت زندگی صلاح عبدالامیر عسکرپور (شیخ صلاح) مجاهد عراقی است که ایام نوجوانی خود را به مبارزه با حزب بعث گذرانده. با آغاز جنگ تحمیلی به ایران فرار می‌کند و در واحد اطلاعات عملیات برای شناخت فرماندهان حزب بعث عراق با ایران همکاری‌های چشمگیری می‌کند. پس از جنگ به عراق باز می‌گردد و در اقدامی شجاعانه دست به کاری خطرناک می‌زند و مشغول مصاحبه با فرماندهان عراقی حاضر در جنگ تحمیلی می‌شود. بی تردید این کتاب بخشی از تاریخ جنگ تحمیلی است که از زاویه‌ای نسبتاً مغفول روشنی خواهد افکند.

در برشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«جمیل بَیّاتی، فرمانده تیپ 506 پیاده ارتش عراق با اشاره روی نقشه، جواب داد که سه تا لشکر از این قسمت وارد کنید که فلان کار را کند، یکی هم آن طرف و دو تا هم آن طرف. حاج محمد نیم‌خیز شد و پرسید:‌ «چه می‌گویی؟ یعنی شش تا لشکر»؟ جواب داد: «بله». حاج محمد رو کرد به من و گفت: «هیچی نمی‌فهمه! بهش بگو ما اگر فقط یک لشکر اضافه داشتیم، باهاش همه این کارها را که تو می‌گویی انجام می‌دادیم».

بیشتر بخوانید

از مهر 1374 تا مهر 1375 در دوره فشرده دافوس برای دریافت فوق لیسانس نظامی شرکت کردم. سرِ یکی از کلاس‌ها با استادمان سرتیپ مفید راجع به چگونگی استقرار دشمن و نیروهای آفند بحث کردم. من ایرادهایی می‌گرفتم ولی او قبول نمی‌کرد. نهایتاً بحث را قطع کرد و گفت که بعد از کلاس توجیهت می‌کنم. بعد از کلاس، بهم گفت که من برای حرفم سند دارم. سندم جزوه شماره هفت ترتیب نیروی قرارگاه خاتم است. یکی از دانشجوها به نام سیدعوده سیدنور که هنوز در کلاس مانده بود، گفت: «استاد، آن جزوه، کار همین آقاست». بنده خدا، حرفش را پس گرفت.»

کتاب‌ها شیمیایی نمی‌شوند به قلممحبوبه شمشیرگرها در 384 صفحه و قیمت 200 هزار تومان در انتشارات روایت فتح منتشر شده است. علاقه مندان به تهیه این کتاب متفاوت می‌توانند با مراجعه به صفحات مجازی انتشارات یا کتاب فروشی‌های معتبر سراسر کشور اقدام به خرید کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi