شناسه خبر : 108978
دوشنبه 14 اسفند 1402 , 14:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظارت بر اجرای قانون جامع ایثارگری وظیفه بنیاد شهید است

asdasd

 

فاش نیوز - مدیرکل امور مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: نظارت بر اجرای کامل قانون جامع ایثارگری وظیفه بنیاد شهید است

به گزارش خبرگزاری ایلنا از زنجان، امید چوپان‌کاره، در همایش یکروزه حقوق شهروندی ایثارگران استان زنجان ضمن ابراز خرسندی از حضور در پایتخت شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل، اظهار کرد: از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند عنوان ماه بزرگداشت شهید و تجلیل از خانواده معظم شهدا نام‌گذاری شده که برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص انجام می‌شود.

مدیرکل امور مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران، تحقق حقوق شهروندی ایثارگران را مرهون همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادها و دستگاه‌های قضایی دانست و مردمی‌سازی این فرهنگ را نیز در اجرایی شدن حقوق شهروندی ایثارگران بسیار مهم قلم‌داد کرد.

وی، در این مراسم جایگاه و شأن ایثارگران را در جامعه اسلامی بسیار والا و مهم دانست و افزود: شهدا و ایثارگران دِین بزرگی بر گردن ما دارند و باید با اجرایی کردن قوانین حوزه ایثارگران، دِین خود را نسبت به این عزیزان ادا کنیم.

 این مسئول در کشور، تصریح کرد: خدمت در بنیاد شهید توفیقی بزرگ و افضل خدمات است و بنیاد شهید برای بیش از سه و نیم میلیون جامعه هدف در سطح کشور توفیق خدمت‌رسانی دارد.

چوپان‌کاره، با اشاره به اینکه علیرغم تلاش دشمن، ملت ایران حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند که این حضور چشم دشمنان را کور کرد، ادامه داد: مشارکت حداکثری در انتخابات مسئولیت بزرگی بر عهده مسئولان خواهد داشت و نمایندگان مجلس باید در راستای خدمت به مردم تلاش کنند.

وی، با اشاره به اهداف همایش حقوق شهروندی ایثارگران ادامه داد: این همایش در راستای آشنایی جامعه ایثارگری با حقوق شهروندی خود است، که این آشنایی موجب می‌شود جامعه ایثارگری مشارکت موثری در مسائل سیاسی و اجتماعی داشته باشند.

مدیرکل امور مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران، در بخش دیگری از سخنان خود، توانمندسازی ایثارگران را یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: بیش از 105 خدمت به جامعه ایثارگری ارائه می‌شود که مردمی‌سازی فرایندها و خدمات در حوزه‌های درمان، مددکاری، اشتغال از سیاست‌های نظام در خدمت‌رسانی به ایثارگران است که سند آن نیز در حال تدوین است.

وی، با بیان اینکه حقوق جامعه ایثارگری توسط قانون‌گذار مشخص شده است، تاکید کرد: آنچه مهم است اجرایی شدن این حقوق توسط دستگاه‌های اجرایی و آشنایی جامعه ایثارگری با حقوقشان است که می‌تواند به این عزیزان کمک کند.

چوپان‌کاره، با اشاره به اینکه معاونت حقوقی مجلس در حال پیگیری احقاق حقوق جامعه ایثارگری است، اضافه کرد: از جمله حقوق پیگیری شده ایثارگران توسط این معاونت شامل پیگیری و اصلاح قانون واردات خودرو برای جانبازان، پیگیری برخورداری از حق مسکن مناسب ایثارگران، پیگیری مجوز افزایش تسهیلات مسکن، واردات آمبولانس برای جانبازان، افزایش حقوق والدین شهدا و ... است.

وی، افزود: نظارت بر اجرای قانون جامع ایثارگری توسط بنیاد شهید انجام می‌شود تا این قوانین به صورت دقیق اجرا شود و گزارش آن نیز به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌شود که چه اقداماتی در این خصوص انجام یا کم کاری شده است.

مدیرکل امور مجلس و دولت بنیاد شهید و امور ایثارگران، از ارتقای واحدهای حقوقی به معاونت در بنیاد شهید در راستای ارائه خدمات مطلوب به ایثارگران خبر داد و گفت: خلاهای قانونی باید با همکاری نمایندگان مجلس برطرف شود و این موضوع از جمله تکالیفی است که در حال پیگیری است تا شرمنده شهدا نباشیم.

وی، با بیان اینکه برخی از قوانین به ویژه قانون جامع ایثارگری نیاز به‌بروز رسانی دارد، چراکه برخی از قوانین پاسخگوی نیازهای کنونی جامعه ایثارگری نیستند، تصریح کرد: وظیفه بنیاد شهید در موضوع تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری، نقش نظارتی دارد.

این مسئول با بیان اینکه قانون جامعه ایثارگری به طور کامل اجرا نمی‌شود، ابراز امیدواری کرد: با اجرای کامل این قانون مشکلات این عزیزان حل شده و ابعاد مختلف زندگی ایثارگران ارتقاء یابد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi