شناسه خبر : 108987
سه شنبه 15 اسفند 1402 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیروز منتشر شد

نتایج جالب نظرسنجی آسوشیتدپرس درباره زوال عقل بایدن و ترامپ

فاش نیوز - یافته‌های جدیدترین نظرسنجی انتخابات آمریکا نشان می‌دهد که بیشتر رای‌دهندگان بر این باورند که جو بایدن و دونالد ترامپ از مشاعر لازم برای تصدی سمت ریاست جمهوری برخوردار نیستند. 
«جایی برای پیرمردها نیست» این چکیده تقریباً تمامی نظرسنجی‌ها در آمریکا طی روزها و هفته‌های اخیر درباره صلاحیت جسمی و ذهنی بایدن و ترامپ برای تصدی دوباره قدرت در آمریکاست. نظرسنجی‌های مختلف در آمریکا نشان می‌دهد که مردم آمریکا بر این باور هستند که بایدن و ترامپ نامزدهای فعلی ریاست جمهوری آینده این کشور برای سمت‌شان زیادی پیر هستند. یافته‌های جدیدترین نظرسنجی نیز که از سوی آسوشیتدپرس و مؤسسه افکار سنجی ان او آر سی (NORC) انجام شده است این مسئله را تأیید می‌کند.
به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت: این نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان چندان و یا اصلاً باور ندارند که جو بایدن ۸۱ ساله حافظه و تیزهوشی لازم برای سمت ریاست جمهوری را داشته باشد. همین درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز معتقدند که دونالد ترامپ ۷۷ ساله مشاعر لازم برای تصدی سمت ریاست جمهوری را ندارد.در میان مستقلین بدبینی به مشاعر بایدن (۸۰ درصد) بسیار بیشتر از ترامپ (۵۶ درصد) است که این زنگ خطری برای رئیس‌جمهوری آمریکا به شمار می‌رود. یافته‌های نظرسنجی آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که تنها ۳۸ درصد از بزرگسالان آمریکایی از عملکرد بایدن رضایت داشته و ۶۱ درصد از آن ناراضیند. بر خلاف اکثر دموکرات‌ها (۷۶ درصد) که از ریاست جمهوری بایدن رضایت دارند، رضایت مستقلین (۲۰ درصد) و جمهوریخواهان (۶ درصد) از عملکرد وی ناچیز است. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد آمریکایی‌ها از نحوه رسیدگی به سلامت و درمان، تغییرات اقلیمی، سقط جنین و جنگ روسیه و اوکراین در دولت بایدن رضایت دارند. اما میزان رضایت در دیگر زمینه‌ها که به احتمال زیاد در سخنرانی فردا به آنها پرداخته می‌شود کاهش یافته و تنها ۲۹ درصد از مدیریت امور مهاجران، ۳۱ درصد از رسیدگی به مناقشه فلسطین و اسرائیل و ۳۴ درصد از اوضاع اقتصادی رضایت دارند. ۵۷ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که وضعیت اقتصاد از زمانی که بایدن بر سر کار آمده تا حدی و یا بسیار بدتر شده و تنها ۳۰ درصد اعلام کرده‌اند که وضعشان بهتر شده است. با این حال ۵۴ درصد پاسخ دهندگان معتقدند که اوضاع مالی‌شان خوب است. به نوشته آسوشیتدپرس، پیش‌بینی می‌شود که بایدن پنج‌شنبه در جریان سخنرانی سالانه در کنگره با پرداختن به بحران‌های داخلی، درگیری‌های بین‌المللی و همکاری با قوه مقننه، ادامه ریاست جمهوری را به مخاطبان خود بقبولاند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi