شناسه خبر : 109034
چهارشنبه 16 اسفند 1402 , 12:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس سازمان محیط‌زیست مطرح کرد

ابتکار دولت سیزدهم در تصویب قطعنامه محیط‌زیستی در سازمان ملل

فاش نیوز - رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: برای اولین‌بار با قطعنامه جمهوری اسلامی ایران که توسط دولت سیزدهم ارائه و به ثمر نشست، همه کشورهای هدف ملزم به رعایت استانداردهای کاهش گردوغبار شدند.
به گزارش ایرنا، علی سلاجقه با اشاره به تصویب قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در مجمع محیط‌ زیست سازمان ملل متحد، اظهار داشت: در نشست نایروبی بیش از ۱۸۰ کشور حضور داشتند و برای اولین‌بار قطعنامه جمهوری اسلامی ایران که توسط دولت سیزدهم ارائه و به ثمر نشست، همه کشورهای هدف ملزم به رعایت استانداردهای کاهش گردوغبار شدند.
سلاجقه ابراز امیدواری کرد که با اجرای این قطعنامه، مرارت‌های ملت ایران در زمینه گردوغبار کاهش پیدا کند و این مهم را هدیه حداقلی دولت سیزدهم به ملت ایران عنوان کرد. وی با تقدیر از اقدامات رئیس‌جمهور در پیگیری به ثمر نشستن این قطعنامه گفت: امروز شاهد اجرای مصوبات تهران در قالب قطعنامه سازمان ملل بودیم.
رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست در مورد علت تداوم آلودگی هوای تهران و دستگاه‌های کم‌کار در این زمینه اظهار داشت: کاهش آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها یکی از دغدغه‌های ماست. سال ۹۶ سیاهه انتشار آلودگی تهران منتشر شد اما در حال حاضر داده‌های آن قدیمی است، بنابراین به‌روزرسانی این سیاهه را در دستورکار خود قرار داده‌ایم. سلاجقه با اشاره به ورود دولت سیزدهم در مباحثی همچون صنایع حاشیه‌ای شهر تهران، صنایع متحرک و برقی‌سازی خودروها و اتوبوس‌ها در شهر تهران، ادامه داد: نماینده شهرداری تهران در پکن مستقر است و در حال انجام کارهای ورود دو هزار و 500 اتوبوس برقی به شهر تهران است. همچنین ۷۰۰ واگن به متروی تهران افزوده می‌شود.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi