شناسه خبر : 109043
چهارشنبه 16 اسفند 1402 , 17:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشان طلا بر گردن غریب شاهی؛ صلحی پور نقره گرفت

درخشش ورزشکاران جانباز و توان‌یابان ایرانی در جام جهانی پاراوزنه‌برداری امارات

پیش از این محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم و احمد امین زاده در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیده بودند. رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه برداری با حضور۱۸۳ ورزشکار...

فاش نیوز - ملی پوشان وزنه برداری جانبازان و توان‌یابان کشورمان در رقابت‌های جام جهانی امارات موفق به کسب نشان‌های رنگارنگ شدند.

به گزارش فاش نیوز به نقل از خبرگزاری‌ها، در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه برداری به میزبانی کشور امارات  در دسته 107 کیلوگرم، علی اکبر غریب شاهی و سامان رضی و در دسته ۹۷ کیلوگرم سید حامد صلحی پور به مصاف حریفان خود رفتند.

علی اکبر غریب شاهی

سامان رضی

علی اکبر غریب شاهی در حرکت نخست موفق به مهار وزنه ۲۴۶ کیلوگرمی شد. او در حرکت دوم با مهار وزنه ۲۵۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت. غریب شاهی در حرکت سوم از مهار وزنه ۲۵۵ کیلوگرمی بازماند. همچنین سامان رضی دیگر نماینده کشورمان در این دسته وزنی، با حدنصاب ۲۱۵ کیلوگرم به مقام چهارم رسید.

سید حامد صلحی پور، دیگر ملی پوش کشورمان در دسته ۹۷ کیلوگرم در حرکت اول موفق به مهار وزنه ۲۱۲ کیلوگرم شد. وی در حرکت دوم از مهار وزنه ۲۲۱ کیلوگرم بازماند، اما در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۲۲۱ کیلوگرم شد و در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره رسید.

پیش از این محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم و احمد امین زاده در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیده بودند. رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه برداری با حضور۱۸۳ ورزشکار (۱۰۷ مرد و ۷۶ زن) از ۳۲ کشور جهان از10 تا 14 اسفند  به میزبانی امارات برگزار شد.
این مسابقات یکی از رویداد‌های مهم در مسیر کسب سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ به شمار می‌رود و از این منظر دارای اهمیت است.
از ایران نیز محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم، امیر جعفری در دسته ۶۵ کیلوگرم، روح اله رستمی در دسته ۸۰ کیلوگرم، سید حامد صلحی پور دسته ۹۷ کیلوگرم، علی اکبر غریب شاهی و سامان رضی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم و احمد امین زاده و مهدی صیادی در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم با هدایت حسین توکلی به عنوان سرمربی و احمد ملاحسینی به عنوان مربی تیم در این رویداد حضورداشتند.
پس از این رویداد نمایندگان کشورمان باید در مسابقات جام جهانی گرجستان که به میزبانی تفلیس و در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود شرکت کنند تا پس از این رویداد تکلیف نهایی سهمیه‌های ایران در رشته پاراوزنه برداری برای بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ مشخص شود.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi