شناسه خبر : 109134
دوشنبه 21 اسفند 1402 , 09:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشنال اینترست: پیوند عمیق حماس با ایران چالش بزرگ آمریکاست

فاش نیوز - نشریه آمریکایی نشنال اینترست تاکید کرد: نفوذ ایران در غزه باقی خواهد ماند و شُل کردن اتحاد میان حماس و ایران، بزرگ‌ترین چالش آمریکاست.
این نشریه نوشت: جوزف بایدن اخیرا  در سخنرانی سالانه در کنگره تأیید کرد که ارتش آمریکا یک «اسکله موقت در سواحل غزه» برای دریافت محموله‌های آب، غذا و دارو ایجاد خواهد کرد. بایدن ضمن تکرار اعتقاد خود به حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس، بحران انسانی در غزه را تخطئه کرد. واشنگتن و شرکای عرب آن متوجه شده‌اند که در بحبوحه حوادث پس از 7 اکتبر، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تمایلی به بررسی یک توافق صلح ندارند. به همین ترتیب، آنها اذعان دارند که تشکیلات خودگردان فلسطین که توسط دولت‌های پی‌در‌پی نتانیاهو تضعیف و از سوی مردم فلسطین هم  به دلیل بی‌کفایتی و فساد تحقیر شده‌، نمی‌تواند وظیفه اداره غزه را برعهده داشته باشد.
اما در خاورمیانه جدید، خلاءهای سیاسی همچنان به بروز خشونت منتهی می‌شود. بنابراین، ما به یک راه‌حل واقع‌بینانه نیاز داریم که بتواند در برابر ناآرامی‌هایی که ناگزیر به دنبال جنگ خواهد بود، مقاومت کند.
تشکیلات خودگردان فلسطینی که کاخ سفید از آن حمایت می‌کند، نمی‌تواند بدون تأیید حماس، غزه را اداره کند. ایدئولوژی حماس باقی خواهد ماند و ایران به هر شکل سیاسی که حماس به خود بگیرد، به حمایت از آن ادامه خواهد داد.  به طور خلاصه، نفوذ ایران بر غزه باقی خواهد ماند، مهم نیست. سست کردن اتحاد میان حماس و ایران و نفوذ ایران در غزه بزرگ‌ترین چالش آمریکاست. ایالات متحده به یک سیاست روشن  در قبال ایران نیاز دارد که در آن، اهداف راهبردی تهران مورد توجه قرار گرفته باشد؛ از بیرون راندن آمریکا از خاورمیانه تا در هم شکستن اسرائیل، که هر دوی اینها در  تضاد با منافع ایالات متحده است. توماس فریدمن آن را به خوبی  در نیویورک تایمز توصیف کرد: ما نباید در مورد خطرات توهم داشته باشیم زیرا جنگ می‌تواند در هر لحظه از سایه بیرون آمده و جنبه عملی به خود پیدا کند. آمریکا باید بداند که فلسطینی‌ها به یک جایگزین برای ایدئولوژی تبلیغ شده از سوی حماس نیاز دارند: این جایگزین باید امید واقعی برای یافتن مشاغل، تامین مسکن، مدارس و بیمارستان‌ها ایجاد کند. از شکوفایی فلسطین، صلح پایدار حاصل خواهد شد که امنیت و عزت را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تضمین می‌کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi