شناسه خبر : 109169
سه شنبه 22 اسفند 1402 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساخت بندر موقت در سواحل غزه به نام فلسطین به کام اسرائیل!

فاش نیوز - یک روزنامه عبری زبان نوشته است، برخلاف اظهارات جو بایدن، بندر موقتی که قرار است در سواحل غزه ساخته شود، برای کمک‌رسانی به ساکنان غزه نیست بلکه قرار است به اسرائیل کمک برساند آن هم وقتی با حزب‌الله لبنان وارد جنگ شد!

در ایامی که خبرهای مرتبط با «گرسنگی» در غزه و شهادت شماری از زنان و کودکان بر اثر گرسنگی به اوج رسیده بود و افکار عمومی دنیا را به شدت تکان می‌داد، آمریکایی‌ها دست به کار شدند. ابتدا تصاویری از پرتاب غذا از سوی آمریکایی‌ها بر غزه با آب و تاب فراوان منتشر شد. چترهای سیاه که جعبه‌های غذا را حمل می‌کرد و فلسطینی‌هایی که برای دریافت غذا به سمت آن می‌دویدند. اما خیلی طول نکشید که خبر رسید، برخی جعبه‌های حاوی غذا به دلیل این که اصولی بسته نشده بودند، از چتر جدا و بر سر مردم غزه فرو ریخته و شماری را هم به شهادت رسانده یا زخمی کرده است. پیش از آن نیز کشتار جمعیتی که دور کامیون‌های مواد غذایی جمع شده بودند تا آرد بگیرند، رسانه‌ای شده و خشم مردم جهان را برانگیخته بود. خلاصه این که باید از مسئله «گرسنگی» بهره‌برداری می‌شد تا افکار عمومی را که ضعیف انگاشته بودند، از جنایاتی که جان 31 هزار فلسطینی را گرفته است، منحرف کند. این‌جا بود که رئیس‌جمهور آمریکا وارد میدان شد. او ضمن اعلام خبر کمک‌رسانی‌های خود به غزه گفت، تصمیم دارد یک بندر موقتی در سواحل غزه بسازد تا از طریق آن به ساکنان غزه، کمک‌رسانی شود. او احتمالا به دلیل زوال عقلی که دارد متوجه نبود، صهیونیست‌ها با سلاح‌هایی که خودش به دست آنها رسانده، مردم مظلوم فلسطین را به این روز انداخته‌اند و دنیا باور نمی‌کند کشوری، هم مشغول کشتار فلسطینیان باشد و هم ادعای کمک‌رسانی به همان مردم را داشته باشد. این‌جا بود که «اسرائیل هیوم» گزارش مهمی را منتشر کرد. به گزارش این روزنامه عبری زبان، برخلاف گزارش‌های قبلی، هدف اصلی از تأسیس این بندر، انتقال کمک‌ها به نوار غزه نیست، بلکه مقابله با وضعیتی است که در صورت وقوع جنگی همه‌جانبه بین اسرائیل و حزب‌الله، کار در بندر حیفا مختل می‌شود. ایجاد بندر اسرائیل در قبرس تدارک اسرائیل برای آغاز جنگی همه‌جانبه در شمال آن است و این بندر یک ضرورت فوری برای جلوگیری از وضعیتی است که در آن کالا در طول جنگ به اسرائیل نرسد.
بندر حیفا ممکن است تعطیل شود
«شیریت آویتان کوهن» درادامه گزارش خود در این روزنامه نوشته است: «علت این امر در واقع ترس از فلج شدن بندر حیفا است. اسرائیل یک بندر جایگزین دیگر در قبرس خواهد ساخت. به موازات ابتکار آمریکا برای ایجاد یک اسکله در غزه و افتتاح یک کریدور بشردوستانه دریایی، وزارت حمل‌ونقل در تلاش است تا یک اسکله جایگزین در لارناکا را ظرف 60 روز تکمیل کند. وزارت حمل‌ونقل یک هدف تعیین کرده است: ایجاد بندر دیگری برای اسرائیل در لارناکا ظرف 60 روز. هدف از ایجاد و بهره‌برداری از این بندر مطابق با برنامه زمانی آمریکا است که توسط دولت [او] برای ایجاد بندر شناور در سواحل غزه برای انتقال کمک‌های بشردوستانه اعلام شده است. صبح امروز (دوشنبه) هیئتی از وزارت حمل‌ونقل و ایمنی راه به سرپرستی رئیس شرکت بنادر اسرائیل، یوزی ایتزاکی، کاپیتان سادوک ردکر و اعضای سازمان کشتیرانی و بنادر دریایی و‌هانی (شرکت بنادر اسرائیل) عازم قبرس شدند. این هیئت قرار بود با دستور وزیر میری رگو موضوع ایجاد بندر را به عنوان پاسخی به سناریوهای مختلف امنیتی بررسی کند. بر اساس برآوردهای این وزارت، هزینه این بندر صدها میلیون شکل است و لازم است این طرح‌ها در سطح ملی به سرعت انجام شود.»
در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: «اسرائیل بندر لارناکا را اداره خواهد کرد و مسائل بازرسی امنیتی به شرکت‌های تابعه اسرائیل واگذار خواهد شد. همچنین مشخص شد که برخلاف گزارش نشریات مختلف، هدف اصلی از تأسیس این بندر، انتقال کمک به غزه نیست، بلکه در پاسخ به وضعیت تعطیلی بندر حیفا در صورت جنگ با حزب‌الله است. این یک آماده‌سازی جامع بین وزارتی است که برای آماده‌سازی اسرائیل برای شروع جنگ از شمال طراحی شده است...»
سرگرمی جدید آمریکا
 شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارشی درباره «شوی کمک غذایی به ساکنان غزه» منتشر و اعلام کرده است، آمریکایی‌ها با این سرگرمی جدید به دنبال تحقیر فلسطینی‌ها هستند: «به نظر می‌رسد غرب به دنبال تبدیل کردن این مصیبت به یک نمایش سرگرم‌کننده از طریق تحقیر قربانیان و فریب کشورهای عربی است...ساکنان غزه در حد مرگ گرسنه‌اند، واقعا چرا به آنها کمکی نمی‌شود؟» مقامات فلسطینی نیز اعلام کرده‌اند، کمک‌های هوائی که به غزه می‌شود، آن‌قدر ناچیز است که حتی یک درصد نیازهای این مردم را تامین نمی‌کند.
خبرگزاری فارس هم دیروز اعلام کرد، دو کودک دیگر ساکن غزه از گرسنگی جان باختند. بدین ترتیب شمار مردمانی که در این باریکه به دلیل محاصره از گرسنگی می‌میرند به 27 نفر افزایش یافت. در بین این شهدا از نوزاد تا پیرمرد 80 ساله دیده می‌شود. صهیونیست‌ها ابزار گرسنگی را هم به خدمت گرفته‌اند تا به گفته وزیر خارجه این رژیم، یک میلیون ساکن رفح را وادار به کوچ کنند.
نخستین روز ماه مبارک در قدس
دیروز در فلسطین، مثل کشورهای عربستان و امارات، روز اول ماه مبارک رمضان اعلام شد. همین مسئله بهانه‌ای شد تا 2745 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی یورش برده و به ضرب و شتم فلسطینی‌ها بپردازند. فراموش نکنیم یکی از دلایل مهم انجام عملیات الاقصی، همین حملات به مسجدالاقصی و تحقیر اعتقادات مسلمانان بود! درکرانه باختری نیز چیزی حدود 15 هزار نظامی صهیونیست مستقر شده‌اند. آنها نگران عملیات‌های استشهادی هستند که فلسطینی‌ها همه ساله در ایام ماه مبارک انجام می‌دهند و امسال به دلیل وضعیتی که در غزه حاکم است، احتمال انجام آن از هر سال دیگری بیشتر است.
اعتراض‌های جهانی ادامه دارد
این بار ساکنان نیوزیلند، آلمان و آمریکا شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی بود. تصاویر زیادی از تجمع ساکنان شهرهای این 3 کشور منتشر شده است که مردم با تن کردن کفن و خون‌آلود کردن آن به کشتار غیرنظامیان فلسطینی اعتراض می‌کنند. برخی معترضان نیز با حمل پرچم فلسطین و روی سر انداختن چفیه با ساکنان غزه ابراز همدردی کردند. اما در حالی که دنیا و حتی ساکنان سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو و دولت فوق افراطی‌اش موضع می‌گیرند، نتانیاهو دیروز اعلام کرد «بیشتر مردم مرا تایید می‌کنند.»(!) او این را هم گفت که اگر حماس را نابود نکند، اسرائیل جایی در منطقه نخواهد داشت! نتانیاهو که بسیاری معتقدند، هدف او از طولانی کردن جنگ، به عقب انداختن محاکمه‌اش است حتی اعتراف کرد «صالح العاروری» از رهبران محبوب و خوش نام مقاومت فلسطین را رژیم تروریست اسرائیل ترور کرده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi