شناسه خبر : 109237
پنجشنبه 24 اسفند 1402 , 14:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حکیمی‌پور: جبهه اصلاحات سال‌هاست در جا می‌زند و اشتباه می‌کند

فاش نیوز - فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تا جریان اصلاحات به آسیب‌شناسی گذشته نپردازد، همچنان راهی را خواهد رفت که خطاهای گذشته را دوباره مرتکب می‌شود.
احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با نامه‌نیوز درباره سیاست‌ورزی آینده جریان اصلاحات گفت: بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1392، جریان اصلاحات دوباره خودش را بازسازی کرد اما دوباره همان خطاهای گذشته را تکرار کرد. معتقدم از سال 94 فرصت خیلی خوبی برای این جریان سیاسی فراهم بود تا آسیب‌شناسی را چراغ راه آینده قرار دهد اما این اتفاق نیفتاد و فرصت از دست رفت.
وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید روش سیاست‌ورزی خود را اصلاح کنند، افزود: تا جریان اصلاحات به آسیب‌شناسی گذشته نپردازد، همچنان راهی را خواهد رفت که خطاهای گذشته را دوباره مرتکب می‌شود. نتیجه هم آن خواهد بود که چندصدایی در این اردوگاه ادامه می‌یابد و ناهماهنگی‌ها در سیاست‌ورزی و اتخاذ مواضع را پیش خواهد آمد.
این فعال سیاسی یادآور شد: از سال‌ها پیش‌نیاز بود جریان اصلاحات خودش را در سه حوزه «گفتمانی»، «ساختار» و «روش» بازسازی، ارزیابی و نقد کند. نخستین گام برای اصلاح شیوه سیاست‌ورزی آن است که جریان اصلاحات بپذیرد طیف وسیعی است و شخص یا مجموعه‌ای تصور نکند تولیت این جریان را 
در دست دارد.
وی افزود: سیاسیون باتجربه و پیشکسوت در جریان اصلاحات می‌توانند مورد نظرخواهی قرار بگیرند که چه طور می‌شود اصلاحات را بازسازی کرد. این نظرات باید در قالب گفت‌وگوهای سلایق مختلف طرح و بررسی شوند تا در سایه تبادل‌نظر افکار گوناگون یک جمع‌بندی روشنی حاصل آید.
حکیمی‌پور اظهار کرد: هر کنشی هم از درون جریان اصلاحات در انتخابات مجلس دوازدهم اتفاق افتاد منطق خاص خودش را داشت چه آنها که خود را روزنه گشایان نامیدند و چه آنها که اعلام کردند کاندیدا ندارند. امروز زمان آن رسیده تا دیدگاه‌های مختلف بنشینند و با هم گفت‌وگو کنند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi