شناسه خبر : 109295
یکشنبه 27 اسفند 1402 , 17:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیام سردار حاج غلامرضا جعفری در سالروز شهادت سردار شهید یوسف سجودی

شیر روز و عابد شب‌زنده‌دار

حماسه فداکاری‌ها و مقاومت این سردار سرافراز اسلام در مقابله با پاتک‌های سنگین و طاقت‌فرسای روزهای آخر نبرد در عملیات بدر که تعداد تانک و نفربرهای رژیم عراق بیشتر از رزمندگان در خط نبرد بود...

فاش نیوز - پیام سردار حاج غلامرضا جعفری در سالروز شهادت سردار شهید یوسف سجودی، که بعد از شهادت سردار شهید مهدی زین‌الدین به فرماندهی لشکر ۱۷ علی‌ابن ابی‌طالب رسید.

سردار شهید یوسف سجودی، پهلوان جوانمردی که در میدان مسابقه دستگیر حریف خود بود، در بحبوحه مبارزه با رژیم شاه سرآمد حلقه دوستانش بود. در جمع مخالفین انقلاب، دفاع از انقلاب و نظام آنقدر ولایی، منطقی و ... بود که جمع کثیری از آنان شرمنده و خلع سلاح می‌شدند. در کسوت مقدس پاسداری در درگیری با گروه های مسلح مخالف نظام در آمل و بابل و فرماندهی و هدایت مدافعان نظام آنچنان درخشید که مورد تحسین همرزمانش قرار گرفت.
شهید سجودی در راز و نیاز شبانه و اهمیت به نماز اول وقت در جبهه و پشت جبهه الگویی بود برای هم‌رزمانش. در اخلاص و بندگی او به درگاه خدا و پرهیز از چهره شدن همین بس که وقتی از لشکر ۲۵ کربلا به لشکر ۱۷ علی‌ابن ابیطالب علیه السلام هجرت نمود، تلاشش در گمنامی در بین رزمندگان بود. خودش را یک رزمنده ساده معرفی می‌کند و می‌گوید یک آرپیجی‌زن خوبم. آنگاه که شخصیت بزرگ او توسط سردار شهید مهدی زین‌الدین، فرمانده لشکر ۱۷ علی‌ابن ابی‌طالب کشف می‌شود، در بین آن همه فرمانده، مسئول محور پاسگاه زید، و در فاصله کوتاهی در عملیات بدر، مسئول تیپ سوم لشکر علی‌ابن ابی‌طالب می‌شود.

حماسه فداکاری‌ها و مقاومت این سردار سرافراز اسلام در مقابله با پاتک‌های سنگین و طاقت‌فرسای روزهای آخر نبرد در عملیات بدر که تعداد تانک و نفربرهای رژیم عراق بیشتر از رزمندگان در خط نبرد بود، در ساعت‌های پایانی این نبرد، شهید سجودی با لبان تشنه و خشکیده و جسمی مجروح، در حالی که در آخرین لحظات، تعدادشان کمتر از انگشتان یک دست بود، جانانه جنگید و سرانجام به آرزوی دیرینه خود رسید و چون اربابش حسین‌ابن علی کسی نبود پیکر او را از خط نبرد خارج نماید.

آنچه یادگار از این شهید و برادرش محسن و سایر همسفرانش به جا مانده، نظام مقدس و مقتدر جمهوری اسلامی است که امروز ملجأ و تکیه‌گاه مسلمین و محرومین جهان و جبهه مقاومت در یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین در برابر دشمنان اسلام و قرآن، به سرکردگی آمریکای جنایتکار و اسرائیل کودک‌کش می‌باشد.

روحش شاد و راهش پررهرو باد که یاد و خاطره‌اش همیشه در جمع و ذهن دوستان و همرزمانش در استان‌های مرکزی، قم، قزوین، سمنان، دستان گرم روح بلند، آغوش باز، توکل و توسل به قرآن، نماز اول وقت و راز و نیاز شبانه‌اش فراموش نمی‌شود.

    1402/12/26    ۲۶/۱۲/۱۴۰۲

حاج غلامرضا جعفری(فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب در دوران مقدس)

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi