شناسه خبر : 109325
دوشنبه 28 اسفند 1402 , 09:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساماندهی گلزار شهدای مازندران در سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: هزار و ۵۸۷ گلزار شهدا در استان داریم که ساماندهی ۸۱درصد انجام شد، هدفمان اتمام کار ساماندهی گلزار شهدا در استان است.
 
ساماندهی گلزار شهدای مازندران در سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد

 ایثار،‌ سعید کهن سال با حضور در صدا و سیمای مرکز مازندران در گفتگوی ویژه خبری با اعلام اینکه ۱۰هزار و ۱۸۱ پرونده شهید در استان در اختیار ماست، خاطرنشان کرد: پیکر ۱۰هزار و ۲۵۴ شهید در مازندران مدفون است، طبق آخرین آمار ۱۰هزار و ۴۲۱ شهید از این استان تقدیم انقلاب شد، ۴۲ شهید مدافع حرم داریم که پرونده ۳۷ شهید در اختیار ماست، ۸۱ شهید امنیت، ۲۴ شهید سلامت و ۳۵هزار و ۸۳۶ جانباز را تحت پوشش داریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به ایجاد یکپارگی در سند‌ شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: در بخش شلامت و توانمندسازی، ۴۵هزار ایثارگر در بیمه پایه، در حوزه بیمه مکمل ۹۵هزار در بخش بیمه اکمله هم ۹۶هزار نفر در نهایت ۱۲۷هزار تفر تحت پوشش درمانی ما هستند که در سال جاری ۷۸ پزشک از ۲۱هزار و ۸۵۲ نفر ویزیت داشتند در بخش اسناد درمانی از بیمه دی ماه در مقایسه با سایر بیمه‌ها پرداختی‌ها زودتر است.
این مسئول گفت: در بحث اشتغال طبق بند ج ماده ۸۷ که قرار بود فرزندان شاهد و ایثارگر تا پایان برنامه ششم استخدام شوند، برنامه استخدامی با برگزاری آزمونی در فروردین ماه آینده با حضور فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰درصد برگزار شود‌.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ میزنشینی باید تغییر کند و نگاهمان مهارت‌افزایی است، ادامه داد: در این راستا فراخوانی با احصای سلایق شغلی با پرداخت تسهیلات اعتباری ابلاغ شد تا از محل تبصره ۱۸، هزار و ۳۵۵ شغل ایجاد کنیم و امسال هزار و ۱۰۰ نفر را برای گرفتن این وام معرفی کنیم.
کهن سال همچنین از تبدیل وضعیت ۱۳هزار و ۵۵۰ نفر طی دو سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: سهم ۲۵درصدی اشتغال متعلق به بنیاد است، آزمون برنامه استخدامی نیز در ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران همچنین اعلام کرد: تسهیلاتی در بحث نهضت ملی مسکن داریم، مهم این است که از املاک دراختیار شده بنیاد شهید بهره بگیریم و از افراد فاقد مسکن حمایت کنیم.
این مسئول با بیان اینکه درمان جامعه ایثارگری باید رایگان باشد اما عملا محقق نشد و ما از یک سرانه ناکتفی استفاده می‌کنیم، اعلام کرد: در حوزه درمان جانبازان ۷۰درصد تلاشمان تامین اعتبار ۱۰۰درصدی است.
وی گفت: برنامه تجهیز مرکز توانبخشی امام علی (ع) و اتمام مرکز درمانی در نزدیکی این توانبخشی  را در دستور کار داریم.
کهن‌ سال با اشاره  به بحث ساماندهی گلزار شهدا اعلام کرد: هزار و ۵۷۸ گلزار شهدا در استان داریم که ۸۱درصد انجام شد البته ۶/۱ درصد از آن بامیانگین پیشرفت ۶۰درصدی در ساماندهی است، مقرر است از محل دهیاری‌ها و شهرداری‌ها  نسبت به تکمیل ساماندهی اقدام کنیم امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ کار ساماندهی را به پایان برسانیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در ادامه پاسخ به سوالات بیان کرد: در ساماندهی گلزارهای شهدا مناسب سازی و سهولت دسترسی مردم برای زیارت شهدا و همچنین با معماری سنتی اسلامی با مصالح مرغوب و اینکه محلی برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی مدنظر است.
این مسئول افزود: دشمن به دنبال ناامیدسازی و وارونه کردن حقایق است باید یک تاکتیک راهبردی را حوزه امیدآفرینی ایجاد کنیم، هر جا کشور با بحران مواجه شد فرهنگ ایثار و شهادت نجات‌دهنده بود، باید گفتمانی اتاق بی افتد تا بازمهندسی فرهنگ رقم بخورد.
وی در پایان اذعان داشت: ۶۱ تشکل ایثارگری در حوزه‌های مختلف داریم که نقششان میتواند نمادسازی باشد، بحث مستندسازی یادواره‌های شهدا یا خاطره گویی که از سال گذشته تاکنون از بیش از  ۴هزار خانواده شهدا تاریخ شفاهی اخذ شد و در حوزه مباحث مختلف دیگر با امضای تفاهم نامه‌ها اقدامات مهمی داریم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi