شناسه خبر : 109366
پنجشنبه 02 فروردين 1403 , 13:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بهار پشت در منتظر ماست!

با خانواده و فامیل، کنار هم، بر سفره ای با تلاوت آیات قرآن، دعای فرَج و هفت‌سینی به یادگار باقی مانده از پدران، مادران و اجداد مؤمن و اهورایی‌مان، دست به سویِ آسمان....

فاش نیوز - برادر عزیز، خواهر گرامی، رفیق شریف، اقوام، فامیل و دوستان شفیق، هموندان و هم‌میهنان جان!

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ایام پُر خیر و‌ برکت و ماه مهمانی خداوند عزیز و با میمنت برای همه‌ی خوبان، مؤمنان و روزه‌داران. همچنین سال نو، «بهارِ» با طراوتِ طبیعت. تحول روحیه، طبع و طینت. به محضر شما سروران، مهربانان و گرامیان صمیمانه مبارک.

- نمی دانم کجایی و لحظات تحویل سال جدید را چگونه و در چه حال و هوایی پشت سر گذاشتی؟

- کربلا، نجف، شام و یا مشهد، قم، شلمچه و یا شاه چراغ، پابوسِ آسمانیانِ زمینی هستی و بودی؟

- با شهدا، خونین بالان و به عرش‌پروازیدگانِ شهر، روستا و یا کنار مزارِ با نور متصل به بهشتشان، تجدید عهد کردی؟

- و یا با خانواده و فامیل، کنار هم، بر سفره ای با تلاوت آیات قرآن، دعای فرَج و هفت‌سینی به یادگار باقی مانده از پدران، مادران و اجداد مؤمن و اهورایی‌مان، دست به سویِ آسمان بالا بردی.

هر چه بود و‌ نبود، می دانم اما، قطعه ای از «زمان» را با تمام خوبی و بدی و بالا و پایین‌هایش پشت سر نهاده و ایام جدیدی را با عشق و امیدواری به آینده آغاز نمودیم.

برخی در غمِ از دست دادن نورِ دیدگان و عزیزان و جای خالی آنان در میانمان، به دور از چشم دیگران، اشک ریختیم و آهسته و زیر لب با قاب تصویرشان حرف زدیم و خدا را برای آمرزش ارواحشان قسَم دادیم.

بعضی نیز بخاطر مشکلات زندگی و ناپایداری دنیا و معیشت، با همان لباس های کهنه و سفره های خالی، اما امیدوار به سالی بهتر و روزیِ بیشتر، از خدا طلب رزقی افزون‌تر شدیم.

بودند ولی عده ای هم که در گوشه‌ی بیمارستان و یا کُنج خانه‌شان، از پدر و مادر پیر و زمینگیر و یا جوان بیمار و ناامیدشان، پرستاری و با اشک جاری و دل‌های پُر از امیدواری، اولیا و اوصیا را واسطه‌ی شِفا قرار دادیم.

خانم‌ها و آقایان جان، عاشورا مرامان، ایرانی‌زادگان، نوروز پیشینگان و تمدن‌آفرینانِ جهان، بیایید سال جدید را با نگاهی «نو» و اندیشه ای ریشه‌دار در فرهنگ و تمدن نیاکانِ مؤمن، صالح و سالممان بنیان نهیم و هر آنچه بویِ ناهمسویی و ناهمگونی با آیین و دین آسمانی و اهوراییمان می دهد را در گذشته دفن نماییم!

با خود و خدایمان عهد بسپاریم، زین پس، هوای «حال» و «دلِ» همدیگر را داشته باشیم. ظلم به خود و هم‌نوعانمان را کنار بگذاریم. برای بزرگتران و تجربه‌اندوزان، احترام ویژه قایل شویم و دست پدران و مادران خوب، بویژه پیرمان را صمیمانه ببوسیم. دو روزه‌ی دنیا را با گنجینه ای از عشق، علاقه، محبت و احترام به اطرافیان، هم‌شهریان و هموندانمان سپری نماییم.

قدر داشته‌ها و نعمت های ارزانی شده و خداییِمان، از جمله نظام عاشورایی و وِلایی، جوانان پُرشور و جان فدا، کشور بزرگ، حاکمیت و حکومتِ ان‌شاءالله پیشاآخرالزمانی، آیین اسلامی، تمدن نیاکانی و سنت های پاک و اصیل آبایی و اجدادی را بیشتر از پیش بدانیم..

و در پایان، روزگاری که ظلم و ستم به ضعیفان و بیچارگان، رویه‌ی ظالمان و ستمگران گردیده و فریاد کمک‌خواهیِ مردمان خسته از جنگ و کُشتارِ هرروزه در گوشه گوشه‌ی جهان، مخصوصا در غزّه‌ی غریب، به آسمان بر خاسته، دست به آسمان بلند کرده و ظهور عاجل آن خورشید عالَمتاب، ذخیره‌ی انبیای الهی و گُل سرسبد اولیا و اصفیا را از پروردگار مهربان مسألت نماییم.

شادی ارواح رفتگان، سلامتی همه‌ی همنوعان، ایرانیان و مسلمانان، بویژه رهبر حکیم، سلیم و فقیه‌مان، شِفای عاجل و کامل دردداران، بیماران، جانبازان و شیمیائیان، مخصوصا منظوران، حلّ مشکلات مردمان، جوانان، دختران و پسران و معضلات کشورِ عزیزتر از جانمان،…پنج صلوات

|| امان‌الله دهقان فرد(اول فروردین‌ماه ۱۴۰۳)

اینستاگرام
با سلام ؟؟؟ چند سوال بهار آند دل تو دل جانبازان و ایثارگران زیربیست پنج درصد نیست چرا 1-سوال اول حدف دهگ بندی 2سوال دوم آزادگان چند ستا اسارت و مقودلاثر بودن و حالا )( مسعر می نامند )3 - رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را که در خط مقدم جلوی دشمنان جان دادن و شهید شدن سوال اینجاست چرا ( معسر )حقوق منعیشت بگیران بنیاد و سانتا به حقوق دام واقعا چرا چرا چرا همیشه این قشر را اذیت و آزاده می کنند از شما که در شبکه ایثارگران هستید ونماینده این قشر ایثارگر و جانبازان درصد پایین هستید چکار کردیت خدماتی ندیدن حقوق خیلها بخاطر دهک یا همان منعیشت سال 1401را دریافت می کنند یا بخاطر دهگ بالا قط بشود اشاره دردل جانبازان و ایثارگران زیربیست پنج درصد هستش که باز هم بیشتر هستش همیشه ناراحت آینده که نیست شصت سال سن به بالا دارند حتا نزدیک نود ساله هستش جانبازان و ایثارگران خواهش مسولان دلسوز و انقلابی بنیاد شهید و مجلس شورای اسلامی بفکر باشند دیگر یا مهدی بگوید بلند بشید چون آخر راه هستند با تشکر از فاش نیوز ( مرگ بر اسرائیل )
ما جانبازان دگه مورد نیاز ک نیستیم هیچ.. بقول یک بزرگ ک قبلاً شهردار ی جائی بود اضافه و دارای مشکل و هزینه هستیم.. جبهه ها رو ماها نگه داشتیم لذت دنیا رو دیگران بردند.. براحتی هر گروهی ک بازدهی نداشت میگذارند کنار.. زمستان یک بچه ۱۶ ساله تا چند سال بالای مسجد زمان منافقین توی سرمای زمستانی نگهبانی بده برای اینکه سفره خوران آماده شن و ماها رو دک کنند و فقیر و ندار و گدا بنامند... شرم باد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi