شناسه خبر : 30917
دوشنبه 29 دي 1393 , 08:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقاضای دانشجویان برای سفر به مناطق عملیاتی

جانشین بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: از 10 هزار دانشجویی که متقاضی شرکت در اردوی راهیان نور هستند تنها امکان اعزام ۴۵۰۰ نفر را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان، احسان عظیمی‌راد در نشست خبری اردوی راهیان‌نور دانشجویی خراسان رضوی که صبح امروز، 28 دی‌ماه در مشهد برگزار شد، گفت: انتظار می‌رفت تا استانداری در راستای هرچه بهتر برگزار شدن اردوهای راهیان‌نور دانشجویی کمک‌هایی را انجام دهد اما متأسفانه تاکنون استانداری پاسخی به درخواست‌های ما نداده‌اند.

عظیمی‌راد با بیان اینکه در راه پیشرفت بسیج دانشجویی هیچ نهادی به میان نیامده است، اظهار کرد: همه ساله در استان خراسان رضوی شاهد برگزای این اردوها برای دانشجویان هستیم اما تاکنون یک نهاد نظارتی، ستادی را برای حمایت از این اردوها تشکیل نداده است.

وی در ادامه از معاونان و رؤسای برخی دانشگاه‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: در بین این مشکلات متأسفانه برخی از رؤسا و معاونان نیز به دنبال تصدی‌گری خود در اردوهای راهیان‌نور هستند که در پایان، این تصمیمات می‌تواند به ضرر دانشجویان تمام شود.

جانشین بسیج ناحیه دانشجویی خراسان رضوی بیان کرد: یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب از دانشجویان سبک زندگی اسلامی ایرانی است و از آن‌ها خواسته شده تا این مهم را در زندگی خود جای داده و برای تقویت آن تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: از دانشجویان انتظار می‌رود تا با تببین دقیق سند جامع علمی کشور برای خود و شناخت توطئه‌ها و فشارهای دشمن به صورت جدی بر شاخصه‌های انقلاب اسلامی اشراف پیدا کرده و از انحراف گفتمان انقلاب اسلامی جلوگیری کنند.

عظیمی‌راد با بیان اینکه یکی از جهت‌گیری‌های مهم ما درخصوص شناخت بعد بصیرتی و معرفتی شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس به جوانان در اردوهای راهیان‌نور است، افزود: اعتقاد ما بر این است که راهیان‌نور گام نهادن در راه شهدا و فداکاری‌های آنها است، لذا در تلاشیم تا دانشجویان را در اردوها با سبک زندگی اجتماعی، سیاسی و خانوادگی شهیدان دانشجو آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه این دوره از اردوهای راهیان‌نور دانشجویی با حضور 29 کاروان از شش دانشگاه خراسان رضوی برگزار می‌شود، از استقبال بی‌نظیر دانشجویان برای حضور در اردوهای راهیان‌نور خبر داد.

جانشین بسیج ناحیه دانشجویی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود 10 هزار نفر برای شرکت در اردوهای راهیان‌نور ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: به خاطر برخی از مشکلات مالی توان همکاری و اعزام تمامی ثبت‌نام‌کنندگان به مناطق جنوب را نداریم و تنها چهار هزار و 500 نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

وی با اعلام برنامه‌های اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی گفت: اعزام‌ها در دو مقطع اول بهمن تا 20 بهمن‌ماه با حضور دو هزار نفر و در بازه زمانی 12 تا 20 اسفندماه با حضور دو هزار و 500 نفر صورت خواهد گرفت.

عظیمی‌راد با اشاره به فراهم‌کردن امکانات فرهنگی در مناطق عملیاتی گفت: حدود 54 روحانی و 35 راوی در مناطق عملیاتی آماده تأمین نیازهای فرهنگی و اعتقادی دانشجویان در این اردوها هستند.

وی در ادامه بیان کرد: در اولین دوره اعزام به مناطق عملیاتی جنوب دانشجویانی از دانشگاه‌های فردوسی مشهد، پیام‌نور، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و یک دانشگاه از شهرستان فریمان حضور دارند.

جانشین بسیج ناحیه دانشجویی خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما بازدید از مناطق عملیاتی جنوب است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به درخواست بسیاری از دانشجویان قرار شد تا افراد شرکت‌کننده در این اردو از بسیاری از یادمان‌های دفاع مقدس در استان خوزستان همچون چزابه، کانال کمیل، طلاییه، هویزه، دهلاویه، اروندرود، خرمشهر و شلمچه دیدن کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi