شناسه خبر : 31660
شنبه 18 بهمن 1393 , 14:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیوارنگاری تصاویر شهدا در قم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، اسماعیل فتحی با اشاره به لزوم حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تاکید مجموعه شهرداری کلانشهر قم، افزود: در همین راستا برنامه های مدوّنی در سازمان زیباسازی در دستور کار قرار گرفته که طی آن، نمادهای ارزشی جامعه از جمله فرهنگ ایثار و شهادت هنرمندانه و به زیباترین وجه در دید عموم قرار می‌گیرد.

وی نصب تابلو های منقش به تصاویر شهیدان و گوشه ای از وصایای آنان در ورودی کوچه ها را از برنامه های در دست اقدام سازمان زیباسازی برشمرد و افزود: همچنین طراحی و نصب المان های فاخر یادبود شهدا و سرداران شهید استان همزمان با برگزاری یادواره ها بخش دیگری از اقدامات این سازمان است.

رئیس سازمان زیباسازی و احیاء بافت شهرداری کلانشهر قم ادامه داد: بیش از 8 هزار متر مربع دیوار نگاری از حدود 80 تصویر مربوط به شهدای بزرگوار انقلاب و دفاع مقدس و دیگر مضامین ارزشی و بیش از 600 قطعه بنر در همین زمینه در سطح شهر اجرا و نصب شده که تا سال ها زینت بخش معابر و دیدگان همشهریان و یادآور خاطرات دوران پرافتخار پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

وی دیوارنگاری تصاویر مراجع و علما عظام گذشته و همچنین اجرای کتیبه صلوات خاصه حضرت زهرا(س) در بستر رودخانه- صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر- را در ایام فاطمیه(س) سال گذشته، بخش دیگری از اقدامات سازمان برشمرد و گفت: هنرمندانی که عهده دار دیوار نگاری هستند، بعضا از اساتید و نخبگان دانشگاهی هستند و در اجرای طرح های فوق، هیچگاه بدون وضو دست به قلم نمی‌برند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi