شناسه خبر : 32137
دوشنبه 04 اسفند 1393 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نرم‌افزار «شیر سامرا» رونمایی شد

مراسم رونمایی نرم‌افزار چندرسانه‌ای شیر سامرا همزمان با چهلمین روز شهادت مهدی نوروزی در تالار غدیر شهر کرمانشاه برگزار شد.

پایگاه خبری تحلیلی هدانا (HODANA.IR): مراسم رونمایی از نرم افزار چند رسانه ای شیر سامرا همزمان با چهلمین روز شهادت شهید مهدی نوروزی با حضور معاون استاندار، مدیران کل دستگاه های استان، جمعی از همرزمان و مسئولان استان کرمانشاه و خانواده شهید در تالار غدیر این شهر برگزار شد.
در این مراسم، مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی مرصاد، گفت: شبکه اطلاع رسانی مرصاد در راستای پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی در مبارزه با عناصر صهیونیستی ترور و تکفیر در آینده ای نزدیک بازی رایانه ای شیران سامرا را تولید خواهد کرد.
دکتر مسلم معین افزود: یکی از خصوصیات بارز شهید مهدی نوروزی به عنوان اولین شهید مدافع حرم در غرب کشور پیشرو و پیشتاز بودن این شهید است.
وی ادامه داد: این پیشروانه و پیشتاز بودن حرکت شهید مهدی نوروزی همان تفسیری است که مقام معظم رهبری از اقدام شهید سعید جعفری در اوایل انقلاب اسلامی دانست با این تفاوت که شهادت در سامرا دفاع از بعد بین المللی گفتمان انقلاب اسلامی است.
معبن تاکید کرد: به همین دلیل بعد از شهادت شهید مهدی هرکس به اندازه وسع و توان خود تلاش هایی در راستای تعظیم مقام این شهید به کار گرفته است که یکی از کوچک ترین آنها تلاش همکارن بنده در سرویس چند رسانه ای شبکه اطلاع رسانی مرصاد در راستای طراحی این نرم افزار است.
وی ادامه داد: این نرم افزار شامل تصاویر، فیلم ها، کلیپ ها، خاطرات، مستندات ساخته شده، زندگی نامه و وصیت نامه این شهید بزرگوار است که با پردازش های رایانه ای به شکل مولتی مدیا در آمده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ما یک نفخه الهی بود که به مدد کلام مسیحایی حضرت امام و آگاهی مردم توانست نسل انقلاب را پرورش دهد و جوانانی را تربیت کند که به اوج کمالات انسانی برسند.
دکتر محمد ابراهیم رحیمی زنگنه تاکید کرد: در ابتدا از مسئولان شبکه اطلاع رسانی مرصاد به دلیل این اقدام شایسته در جهت ارج نهادن به مقام شهدا تشکر لازم را داشته باشم.
وی با بیان اینکه سخن گفتن از شهدا به دلیل جایگاه رفیع آنان کاری بسیار سخت است، افزود: انقلاب اسلامی ما یک نفخه الهی بود که مدد کلام مسیحایی حضرت امام و آگاهی مردم توانست نسل انقلاب را پرورش دهد و جوانانی را تربیت کند که به اوج کمالات انسانی برسند.
رحیمی زنگنه ادامه داد: در غرب نگاه اومانیستی مطرح است این بدان معناست که انسان در مرکز عالم قرار دارد و تنها به واسطه بعد انسانی شناخته می شود اما انسان مداری به معنایی که در اسلام وجود دارد به این معنی است که انسان خلاصه ملک و ملکوت و اشرف مخلوقات است و کامل ترین تجلی مخلوقات در عالم هستی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: تفکر انقلاب اسلامی در تمام کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، لبنان و یمن راه خود را باز کرده است روز به روز این تفکر نفوذ بیشتری پیدا می کند.
محمد رشیدی از دوستان شهید مهدی نوروزی، در این مراسم گفت: شهدا کسانی هستند که راه حق را به خوبی شناخته و هستی خود را در این راه تقدیم کرده اند.
وی شجاعت را یکی از خصلت های بارز شهید نوروزی عنوان کرد و افزود: این شهید والا مقام در راه حفظ و حراست از ارزش های والای اسلام و انقلاب با تمام توان تلاش کرد و کوچکترین هراسی به خود راه نداد.
رشیدی، تصریح کرد: رسیدن به مقام شهادت نیازمند پیمودن مسیری روشن بوده و این افتخاری است که هر کسی توان رسیدن به آن را ندارد.
وی خاطر نشان کرد: شهید نوروزی همچنین در استفاده از بیت المال دقت بسیاری به خرج می داد و در این رابطه بسیار حساس بود.
رشیدی بر ادامه راه شهدای اسلام از جمله شهید مهدی نوروزی تاکید کرد و گفت: امروز همه ما می توانیم با دست و قلب و زبان خود ادامه دهنده راه شهدا و حافظ ارزش های اسلامی باشد.
در این مراسم همچنین رسول شکری نیا از دوستان و همرزمان شهید مهدی نوروزی گفت: این شهید والا مقام افتخاری نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام است و نحوه زندگی و شهادت وی یک استثناء بود.
وی افزود: این شهید مدافع حرم با شهادت خود، به همه ما درس شجاعت و آزادگی داد و حقیقتا" شیر سامرا لقب مناسبی برای ایشان بود.
شکری نیا همچنین مادر شهید نوروزی و همسر ایشان را الگوهایی برای تمام مادران و همسران جامعه عنوان کرد و گفت: این مادر گرانقدر به هنگام شهادت فرزندش همانند یک شیرزن از سردار سلیمانی می خواهد اجازه دهد فرزند دیگرش حسین را نیز به راهی که مهدی طی کرده، اعزام کند و اورا فدایی ولایت کند.
در این مراسم از همسر و مادر شهید نوروزی تجلیل و باحضور جمعی از مسئولان و خانواده شهید از نرم افزار شیر سامرا رونمایی شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi