شناسه خبر : 32837
شنبه 23 اسفند 1393 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیش کنگره ملی شهید حجت‌الاسلام عبدالمحمد تقوی برگزار شد

پیش کنگره ملی شهید حجت‌الاسلام عبدالمحمد تقوی صبح امروز با حضور جمعی از همرزمان و خانواده این شهید در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، در این مراسم دکتر ارجمند از همرزمان شهید عبدالمحمد تقوی با اشاره به ضرورت گرامیداشت یاد شهدا توضیح داد: برگزاری چنین مراسم‌هایی موجب می‌شود تا امنیت ملی و هویت دینی ما به نسل‌های آینده معرفی و منتقل شود. در حقیقت گرامیداشت یاد شهدا باعث نمادسازی فرهنگی برای آحاد مختلف جامعه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: شهید تقوی یک عابد بود و عبادت را حس می‌کرد. از سوی دیگر بصیرت داشت و شهوت را هم درک کرده بود. ناظر این گفته‌های من سیمای سیدعبدالمحمد تقوی است. این شهید از حُسن خلق برخوردار بود و همه این صفت‌های نیکو در او نهادینه شده بود. به بدی‌های فردی و اجتماعی پاسخی نیکو می‌داد. مصداق این جمله را می‌توانیم در وصیت‌نامه‌اش که چند روز پیش از شهادت به نگارش درآورده عنوان کنیم.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس در رابطه با چگونگی شهادت روحانی شهید عبدالمحمد تقوی توضیح داد: پس از عبور از اروند به سایت‌های موشکی عراق رسیدیم. در آنجا دشمن سلاح‌های مختلفی را به کار گرفته بود که می‌توان به آتش‌بار‌های دو لول و چهارلول‌شان اشاره کرد که کالیبرهای بزرگی هم داشتند. در حقیقت ما در تنگنا قرار گرفته بودیم و این شهید جان خود را فدا کرد تا کالیبرهای دشمن را خاموش کند.

در بخش دیگری این مراسم کلیپی از مادر شهیدان عبدالمحمد و منصور تقوی به نمایش گذاشته شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi