شناسه خبر : 32848
شنبه 23 اسفند 1393 , 11:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران دستاویز جناح‌های سیاسی نشوند

استاندار کرمان گفت: در فصل انتخابات نباید ایثارگران وسیله تخریب دیگران و یا دستاویز جناح‌های سیاسی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "علیرضا رزم‌حسینی" در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان اظهار کرد: جریان ایثارگری از ابتدای انقلاب شکل گرفت و سپس در دوران دفاع مقدس ادامه یافت و تاکنون نیز نتایج آن را در کشور شاهد بوده و هستیم به طوریکه امروز طیف وسیعی از جامعه را ایثارگری تشکیل می‌دهد. آنچه که امروز نظام اسلامی از آرامش، عزت و تمامیت ارضی دارد مدیون خون شهدا و ایثارگری است و در این مساله هیچ تردیدی نیست.

 

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه در تمامی گروه‌ها فرهنگ ایثارگری فراگیر شده است،افزود: ایثارگری مختص یک جناح نیست و نباید دستاویز جناح‌‎های سیاسی شود.

 

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات اصلی بنیاد شهید باید کار فرهنگی، فکری و حمایتی از فرهنگ غنی ایثارگری باشد گفت: نباید اجازه داد عده‌ای از این فرهنگ ماندگار سوءاستفاده کنند بلکه همه ما ایثارگران باید در زمینه اخلاق، فداکاری، احترام به دیگران، گذشت و ... برای دیگران الگو باشیم.اگر امروز کشورهای دیگر از فرهنگ مقاومت ما الگو گرفته و سپاه راه می‌اندازند ما هم باید در داخل کشور روز به روز بر عمق فرهنگ بیفزاییم.

 

اهمیت وحدت بین جامعه ایثارگری

 

رزم‌حسینی بیان کرد: وحدت بین ایثارگران بسیار حائز اهمیت است و به هیچ وجه نباید تهدید شود، همچنین مبانی جهادی آنقدر قوی است که بین ایثارگران اختلاف ایجاد نشود.

 

استاندار کرمان گفت: در فصل انتخابات نیز نباید ایثارگران وسیله تخریب دیگران شده و یا ابزاری در این جهت شوند چراکه اگر بخواهیم از خون شهدا پاسداری کنیم باید وحدت بین ایثارگران حفظ شود

 

وی با یادآوری اینکه ایثارگر قانون‌شکن نیست و مجالس را برهم نخواهد زد تاکید کرد: جانباز کسی نیست که بخواهد بدون ضابطه و قانون در نظام جمهوری اسلامی اجتماعی را تشکیل دهد از این رو حراست از فرهنگ ایثارگری بر عهده خود ایثارگران است.

 

رزم‌حسینی همچنین گفت: همه ایثارگران ولایتمدار و پایبند به قانون هستند و از آنجاییکه ما استانی اخلاق‌مدار هستیم، سعی می‌کنیم آنچه که در توان داریم در زمینه الگو بودن پیش برویم.

 

 

عدم اجازه توهین به جانبازان و آزادگان

 

استاندار کرمان افزود: جانبازان و آزادگان از سرمایه‌های اصلی کشور و الگویی برای نسل حاضر و آینده هستند از این رو اجازه نمی‌دهیم به این سرمایه‌ها توهین شود.

ما با قاطعیت مدیریت خواهیم کرد و به هیچ گروه سیاسی اجازه نخواهیم داد که خطوط قانون را نادیده بگیرد ضمن اینکه مشکل اخیر که در رابطه با یک جانباز به وجود آمد نیز از طریق دایره حقوقی در حال پیگیری و بررسی می‌باشد.

 

رزم‌حسینی در بخش دیگری گفت: در زمینه آموزش کارآفرینی امکانات لازم فراهم است از این رو تا جایی که امکان دارد نباید فرزندان شهدا و جانبازان بیکار بمانند، همچنین در سال آینده ما به سمت مبارزه با رکود خواهیم رفت و بخش تولید در کشور تحرک پیدا می‌کند.

 

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در سال 94 سعی خواهیم کرد بودجه‌ای را برای تکمیل برخی پروژه‌های بنیاد شهید در اختیار آنها قرار دهیم تا ادای دینی هم در این زمینه انجام شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi