شناسه خبر : 33033
چهارشنبه 27 اسفند 1393 , 10:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرماندهان شهید مدافع حرم

سرداران شهید «محمدعلی الله‌دادی» و «سیدرضا حسینی مقدم» از جمله سرداران ایرانی و فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس هستند که سال جاری در راه دفاع از مقدسات اسلامی و حریم تشیع در کشورهای سوریه و عراق به شهادت رسیدند.

 

به گزارش سرویس «فرهنگ حماسه» ایسنا، سردار «محمدعلی الله‌دادی» متولد «پاریز» از شهرهای سیرجان است. او از ابتدای آغاز جنگ تحمیلی عراق عیله ایران وارد جبهه های حق علیه باطل شد و با همرزم شهیدش «حاج مهدی زندی‌نیا» در مناطق سوسنگرد خدمت می‌کرد.

 

سردار الله‌دادی از سال 63 به یگان «ادوات لشکر 41 ثارالله» وارد شد و بعنوان دیده‌بان این یگان کار را شروع کرد، سپس در تطبیق آتش ادوات هماهنگی و طرح‌ریزی آتش را بر عهده گرفت. این فرمانده شهید در تمام عملیات‌ها در کنار حاج مهدی زندی‌نیا طرح ریزی آتش را انجام می‌داد.

 

در اولین روز عملیات «کربلای 5» که حاج مهدی به شهادت رسید؛ الله‌دادی فرماندهی تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله را عهده‌دار شد و طبق برنامه‌ریزی او ادوات را اداره کرد و در تمام عملیات‌ها آتش بسیار دقیق و پرحجمی را اجرا کرد.

 

با پایان یافتن دوران هشت سال دفاع مقدس فرمانده سپاه سیرجان شد و سپس با انتقال تیپ‌های لشکر به کرمان جانشین فرماندهی تیپ دوم صاحب‌الزمان (عج) شد. سردار الله دادی سپس به کرمان عزیمت و جانشینی تیپ سوم ذوالفقار لشکر41 ثارالله را به عهده گرفت.

 

وی بر اساس نیاز به تهران رفته وفرماندهی تیپ سوم لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) شد و در چند سال مسئولیت از بهترین فرماندهان سپاه بوده و بارها مورد تشویق قرار می‌گیرد. بعد از آن فرماندهی تیپ 18 الغدیر یزد شد و سپس در زمان فرماندهی این تیپ، سپاه الغدیر را سازماندهی کرد و تا سال 91 فرماندهی سپاه و تیپ 18 الغدیر را بر عهده گرفت.

 

تا اینکه روز یکشنبه 28 دی ماه امسال تعدادی از رزمندگان و نیروهای مقاومت اسلامی همراه با سردار محمد علی‌الله‌دادی در حین بازدید از منطقه «قنیطره» سوریه مورد حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که در این حمله، سردار الله‌دادی همراه با تعدادی از اعضای حزب‌الله به شهادت‌ رسیدند.

 

به گزارش ایسنا،«سیدرضا حسینی مقدم»، نیز از دیگر نیروهای مستشاری ایران در کشور عراق بود که روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در جریان مقابله با تروریست‌های داعش در شهر سامرا مورد اصابت تیر تک‌تیراندازان داعش قرار گرفت و به شهادت رسید.

 

این فرمانده ایرانی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بوده و طبق وصیتش در قبرستان وادی‌السلام نجف به خاک سپرده شد. معاونت یگان اطلاعات و عملیات لشکر 5 نصر خراسان یکی از مسئولیت‌هایی بوده است که شهید حسینی‌مقدم بر عهده داشته است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi