شناسه خبر : 33663
دوشنبه 24 فروردين 1394 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیم مدال به مادر شهید

رکورددار دو 400 متر داخل سالن ایران، مدال نقره رقابت​های آسیایی 2006 ماکوئوچین خود را به مادر سردار شهید حمید تقوی تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- رضا بوعذار ملی​پوش سابق دو و میدانی روز گذشته (شنبه) با حضور در خانه سردار شهید حمید تقوی مدال نقره آسیایی خود را به مادر این شهید اهدا کرد.

 

در این مراسم شکرخدا موسوی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، سواری، از اعضای شورای شهر اهواز، فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، حاجتی، مدیرعامل باشگاه ملی‌حفاری و همچنین حاجی‌زاده، آقایی و قاسمی از هم‌رزم‌های این شهید و جمعی دیگر از مسوولان حضور داشتند.

 

در این دیدار، دکتر صدیقه حیدری​نژاد، رییس دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز و دکتر عبدالحمید حبیبی، عضو هیات علمی و مدیره گروه فیزیولوژی دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز، با توجه به این‌که بوعذار دانشجوی کارشناسی تربیت‌بدنی این دانشگاه است به نمایندگی از دکتر رعایایی، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در این مراسم حضور داشتند.

 

رضا بوعذار در گفت‌وگو با ایسنا درباره هدف خود از این اقدام شایسته اظهار‌کرد: شهیدان نشان دادند که عاشقان ولایت و اسلام هستند و من هم به نوبه خودم با توجه به این‌که شرایط حضور جهت دفاع از حرمین، نصیبم نشد خواستم با اهدای مدالم، به همه این عزیزان بگویم که ما کنار شما هستیم و عدم حضورم را به این شکل جبران کرده باشم و اگر خدا به من توفیق دهد، ان‌شاالله بتوانم با کمک مربیان در عرصه بین‌المللی پرچم کشورم را به اهتزاز درآورم.

 

وی خاطرنشان‌کرد: من اولین مدال آسیایی خود را که نقره است و اولین مدال دوهای سرعت ایران محسوب می​شود را به خانواده شهید تقوی و مادر این شهید تقدیم کردم. من در گذشته نیز مدال طلای آسیایی 2012 خود را به مادر شهید علی هاشمی تقدیم کرده بودم.

 

بوعذار بیان‌کرد: سال 2010 پس از بازی​های آسیایی گوانگجو من آسیب دیدم و خانواده​ام همزمان با زمانی که پیکر شهیدهاشمی پیدا شد، نذر کردند که اگر من دوباره به میادین برگردم، مدالم را به خانواده این شهید تقدیم کنم و خدا را شکر به همین صورت هم شد.

 

وی افزود: نه تنها هدف من بلکه هدف سایر ورزشکاران نیز این است که در کنار خانواده شهدا و بیماران خاص باشیم چرا که این اقدام ما باعث بالاتر رفتن روحیه این خانواده​ها می​شود.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم مادر شهیدتقوی، گفت: نماز شب، روزه​ گرفتن و خواندن قرآن فرزندم برای رضای خدا بود.

 

وی خطاب به حاضرین در این مراسم، عنوان‌کرد: امیدوارم خدا نگه​دار شما باشد و ادامه‌دهنده راه این شهید باشید. امیدوارم خداوند آقای بوعذار را عاقبت بخیر کند و همیشه پیروز و سرافراز باشد.

 

در ادامه این مراسم دکتر صدیقه حیدری​نژاد، رییس دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهارکرد: من و استاد حبیبی به نمایندگی از رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در این مراسم معنوی شرکت کرده​ایم. همه می​دانیم که شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند و ما آسایش، امنیت و آرامشی که در حال حاضر داریم را مدیون جان‌فشانی​ها و ایثارگری​های شهیدان هستیم.

 

وی افزود: احترام به خانواده شهدا وظیفه همه ما است و این کوچکترین کاری است که می​توانیم انجام دهیم. از مادر این شهید می​خواهم که برای ما دعا کند تا ما پیرو راه شهدا باشیم.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم دکتر عبدالحمید حبیبی، عضو هیات علمی دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه ‌شهید چمران اهواز، گفت: قبل از هر چیز باید بگویم مایه افتخار است که ما در منزل این شهید و در خدمت مادر و خانواده او هستیم. شکی نیست که موقعیت شهیدتقوی، موقعیتی کشوری نبود؛ او هم با عملکردش توانست ارزش​های انقلاب را حفظ کند و هم این‌که با شهادتش توانست دنیای اسلام را تقویت و آبیاری کند.

 

وی خاطرنشان‌کرد: حقیقا من و سایر دوستان زمانی که وارد خانه این شهید شدیم احساس خاصی به ما دست داد و باید بگویم فردی که توانست با آن موقعیت به دنیای اسلام کمک کند، دارای خانه​ای حقیر و مادر بی‌آلایشی است و به نظر می​رسد مظلومیت در استان ما، هم برای شهدای آن و هم برای ورزشکاران آن وجود دارد.

 

عضو هیات علمی دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: رضا بوعذار اگر در هر کجای این جهان بود، موقعیتی که می​توانست داشته باشد، صد چندان بالاتر از موقعیتی بود که اکنون دارد و او واقعا در دانشکده و سطح شهر خود با وجود این‌که موقعیتی جهانی دارد، ​مظلوم است. رنکینگ ورزشی بوعذار در دنیا رنکی است که جایگاه دارد و سال‌های سال می​ماند.

 

وی بیان‌کرد: مدالی که در این مراسم به مادر شهید تقوی اهدا ​شد، مدالی است که پیش از او مرحوم انتظاری نزدیک به سی و چند سال رکورددار آن بود که شکسته هم نشده بود ولی بعد بوعذار با شایستگی هر چه تمام​تر چند سال است که این رکورد را جا‌به‌جا کرده است و مجددا هم آن را تکرار خواهد کرد و ان‌شاالله در تابستان هم باز این افتخارآفرینی​ها را خواهد داشت.

 

حبیبی گفت: بوعذار کار بزرگی انجام داد که از مدالش بزرگتر است و پیام فرهنگی که این حرکت دارد به گونه​ای است که خواهشم این است که کار وی به خوبی انعکاس داده شود تا همه یاد بگیرند که دفاع از فرهنگ ورزش چیزی است که در این استان به صورت مکرر اتفاق می​افتاد.

 

وی خاطرنشان‌کرد: این کار بوعذار خیلی برای ما اهمیت دارد و ما خوشحالیم که در دانشگاه شهید چمران اهواز که یک دانشگاه رزمنده است، هنوز افرادی را داریم که وقتی در هر رشته​ای در سنگر علم و معرفت متخصص می​شوند مانند یک رزمنده فکر می​کنند. من از طرف تمام اساتید دانشگاه و جامعه دانشجویی از بوعذار بابت انجام این حرکت ارزشی تشکر می​کنم. این حرکت او صد درصد در کشور پا برجا خواهد ماند. به مادر این شهید نیز می​گویم ما پاسدار خون شهدا هستیم و کمترین کاری که می​توانیم انجام دهیم این است که هر کدام از ما در هر سنگری که هستیم به خوبی کار و از مملکت دفاع کنیم تا ان‌شاالله پرچم این نظام در بهترین قله​ها همیشه برافراشته باشد.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم سید شکرخدا موسوی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، گفت: از مادر شهید تقوی می​خواهم که همه را دعا کند، چرا که ما نیازمند دعای مادران شهدا هستیم. 98 درصد از شهدا از خانواده مستضعفین هستند و این خانواده​ها همیشه بار انقلاب را تا به امروز به دوش کشیده‌اند و خانواده شهید تقوی هم از همین خانواده​ها است و این افتخار است.

 

 

وی بیان‌کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب جمله​ای دارند که فرموده است “ورزش دروازه صدور معنویت​ها است“ و وقتی به این جمله حضرت امام(ره) توجه می​کنیم می​توانیم امروز متوجه ارزش کار آقای بوعذار شویم و به نظر من باید از گذشت و ایثاری که بوعذار انجام داد، تشکر کنیم. او می​توانست این کار را انجام ندهد ولی با بینشی که داشت یک مدال خود را در گذشته به خانواده شهیدهاشمی و این‌بار هم به خانواده شهیدتقوی و مادر این بزرگوار، تقدیم کرد که این کار او با ارزش است.

 

موسوی خاطرنشان‌کرد: امیدوارم کمک شود که این فرهنگ تداوم داشته باشد و باتوجه به این‌که ورزشکاران بزرگی مانند بوعذار در سطح استان داریم باید کمی روی این بخش کار شود. من از بوعذار که الگویی برای تمام ورزشکاران است، تشکر می​کنم و دعا می​کنم او همیشه تندرست باشد و عاقبت بخیر شود.

 

وی گفت: بوعذار با این اقدامش قطعا دل شهیدتقوی را شاد کرده است، چرا که شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند و باید بگویم قطعا اجر و پاداش این عمل بزرگ بوعذار در پیشگاه خدا و شهدا محفوظ است.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید تقوی به اوج جایی که باید می​رسید، رسید.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: از این حرکت ایثارگرانه بوعذار تقدیر و تشکر می​کنم. او با این اقدام فرهنگ ایثار و شهادت را در ورزش نشان داد. شهید تقوی شهید بین​الملل است و جا داشت که این مدال بین​المللی نیز به خانوده این شهید به ویژه مادر وی تقدیم شود و قطعا مورد رضایت این شهید هم واقع خواهد شد.

 

 

در این مراسم خاطره‌ای از این شهید توسط یکی از هم‌رزم‌هایش بیان شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم بوعذار مدال نقره ماکوئو چین خود را به مادر شهید حمید تقوی تقدیم کرد. همچنین از طرف ریاست دانشگاه شهیدچمران اهواز لوح​های تقدیری به مادر شهیدتقوی و رضا بوعذار اهدا شد.

 

 

برادر شهیدتقوی نیز به پاسداشت حرکت ارزشمند بوعذار، ضمن تقدیر و تشکر از وی، قاب عکسی از شهید به او اهدا کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi