شناسه خبر : 38966
سه شنبه 12 آبان 1394 , 14:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشییع و خاکسپاری جانبازشهید ملکی در زرین شهر

پیکر پاک جانباز شهید ملکی امروز در زرین شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر پاک جانباز شهید ملکی امروز در زرین شهر تشییع و به خاک سپرده شد.
شهید علیرضا ملکی در دوران دفاع مقدس، سال 1365 و در جزیره مجنون از ناحیه نخاع ، جانباز 70 درصد شد که بر اثر جراحت های وارده،دو روز به درجه رفیع شهادت نائل شد.
امروز با حضور پرشور خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و مردم شهید پرور شهرستان لنجان ، پیکر پاک این جانباز شهید تشییع و درگلستان شهدای زرین شهر به خاک سپرده شد. 

شهید والامقام علیرضا ملکی بعد از تحمل ۳۰ سال درد ناشی از مجروحیت جنگی،با بدرقه مردم شهید پرور لنجان به جمع یاران شهیدش پیوست و هم رزمان زمینی اش را ترک گفت.

در حاشیه این مراسم هم رزمان این شهید بزرگوار در گفتگو با لنجانا خاطرنشان کردند:علیرضا با مجروحیتی که داشت هیچگاه در دیدار با هم رزمانش خم به ابرو نیاورده و با صبر در برابر مشکلات و گرفتاری هایش زندگی میکرد.

یکی از هم رزمان شهید ملکی با اشاره به خاطرات وی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: جزیره مجنون با چند تا از بچه ها کم سن و سال توی یک سنگر نشسته بودیم که علیرضا داشت از جلوی سنگر ما رد میشد، چشمش که به ما افتاد سری تکان داد و به شوخی گفت جنگ هم بچه بازی شده! که من در جواب گفتم اگه اینطور نبود تو الان اینجا نبودی، خندید و رفت و بعد از چند روز خبر ترکش خوردن و مجروحیت شهید ملکی به گوشمان رسید.

در حاشیه مراسم تشییع شهید ملکی حجت الاسلام والمسلمین قاسم باقریان با اشاره به صبر جمیل این شهید متذکر شد: شهید ملکی در عین تحمل رنج به خاطر مجروحیتش در محبت به اطرفیان خود،در صحبت کردنش، در دفاع از نظام و هرآنجا که احساس نیاز میکرد کم نگذاشت و به معنای واقعی صبر جمیل را تفسیر کرد.

گفتنی است پیکر مطهر شهید علیرضا ملکی در گلستان شهدای زرین شهر آرام گرفته تا وعده گاهی برای عاشقان به ایثار و شهادت باشد.

خوشا به حال شهدا که برای خدا زیستند که مردم این چنین برایشان گرستند.

در ادامه تصاویر مربوط به تشییع و تدفین شهید ملکی را مشاهده میکنید:




منبع: راه دانا و خبرگزاری صداوسیما
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi