شناسه خبر : 40901
شنبه 12 دي 1394 , 08:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل ازخانواده74شهید ارامنه

همزمان با آغاز سال جدید میلادی و به همت اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران مراسم تجلیل از خانواده 74 شهید ارامنه و آشوری تهران در دوران دفاع مقدس برگزار شد.

احمد باقری مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران، در گفت‌وگویی اظهار کرد: مراسم تجلیل از خانواده شهیدان ارامنه و آشوری تهران با حضور گسترده پدران، مادران، خواهران، برادران و فرزندان شهدا و حضور مقامات دینی مذهبی آنان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

احمد باقری با بیان اینکه همگان شاهد از خودگذشتگی‌های رزمندگان آشوری و ارامنه در دوران دفاع مقدس بوده اند، افزود: آن چیزی که در شهدای ارامنه و آشوری بیش از هر چیز دیگری نمود دارد، غیرت و حق طلبی است. آنان به تکلیف خود به خوبی عمل کردند و 8سال دوشادوش برادران مسلمانشان مقابل دشمنان ایستادند. اتحاد ادیان توحیدی در دفاع از کیان انقلاب اسلامی در آن مقطع و تا امروز ستودنی است.

وی ادامه داد: همان طور که ما شاهدیم در واقعه کربلا نیز "وهب نصرانی" در کنار برادران مسلمانش دلیرانه می جنگد و به شهادت می‌رسد.

باقری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارامنه و آشوری تاکید دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیرشان با خانواده‌های ارامنه و آشوری اعلام کردند، مسیحیان کشور در دفاع از ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس سرافزار بیرون آمده اند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در این مراسم تلاش کرد تا در فضایی صمیمی و شاد بار دیگر یاد و خاطره شهدای عزیز ارامنه و آشوری را گرامی بدارد.

باقری با بیان اینکه  150نفر از ارامنه و آشوری‌های ما در دوران دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شدند، گفت: معتقدیم گرامیداشت یاد و خاطره خانوده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران یکی از افتخارات مسئولان نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه ملت ایران هیچ گاه از خودگذشتگی‌های رزمندگان را فراموش نمی کنند، بیان کرد: معتقدیم بزرگداشت شهدا و اهمیت به خانواده های این عزیزان برای همگان یک ضرورت است.

تجلیل از خانواده 74 شهید ارامنه و آشوری پایتخت در دوران دفاع مقدس

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi