شناسه خبر : 44647
شنبه 04 ارديبهشت 1395 , 16:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ستاره درخشان جنگ‌های کردستان

یادمان شهید شیرودی در نزدیکی شهر سرپل ذهاب یادآور رشادت‌های خلبان شهید "علی اکبر شیرودی" در ارتفاعات غرب کشور است.

روستایی در 5 کیلومتری شمالغربی شهر سرپل ذهاب محل شهادت علی اکبر شیرودی یکی از خلبانان دلاور هوانیروز است؛ که در جریان عملیات بازی دراز در 8 اردیبهشت 1360 در این منطقه به شهادت رسید.

شهید شیرودی در دوران مبارزات انقلاب اعلامیه‌های امام خمینی(ره) را در کرمانشاه پخش می‌کرد و در آستانه پیروزی انقلاب مسئولیت حفاظت از کرمانشاه به خصوص رادیو و تلویزیون و ادارات مهم دولتی را بر عهده گرفت و در غائله کردستان داوطلبانه به این منطقه شتافت و در مقابل گروه‌های ضد انقلاب به مبارزه پرداخت و نقش تعیین کننده‌ای در آزادسازی شهر پاوه ایفا نمود.

با شروع جنگ و در مدت هفت ماه به دلیل لیاقت و شجاعت به دستور فرماندهی هوانیروز از درجه ستوان یاری به درجه سروانی ارتقاء یافت. آخرین عملیات پروازی خلبان شیرودی در عملیات بازی دراز صورت گرفت و بعد از آنکه چهارمین تانک دشمن را هدف قرار داد بر اثر اصابت گلوله تانک دشمن به شهادت رسید و در روستای شیرود تنکابن به خاک سپرده شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای از وی به عنوان اولین نظامی که در نماز به او اقتدا کرده است، یاد می‌کند و شهید مصطفی چمران او را ستاره درخشان جنگ‌های کردستان نامیده است و مرحوم سرلشکر فلاحی، رئیس ستاد مشترک وقت ارتش درباره‌ی وی می‌گوید:«او ناجی غرب و فاتح گردنه‌ها و ارتفاعات آریا، بازی دراز، میمک، دشت ذهاب و پادگان ابوذر بود. او غیر ممکن‌ها را ممکن ساخت. کسی بود که وقتی خبر شهادتش را به امام خمینی دادم، امام در مورد وی فرمود: او آمرزیده است».

به پاس رشادت‌های این شهید اکنون یادمانی در تپه روستای زرین جوب ساخته شده است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi