شناسه خبر : 49583
یکشنبه 28 شهريور 1395 , 13:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت جانباز پارالمپیکی در ریو

دوچرخه‌سوار جانباز 70 درصد پارالمپیکی کشورمان که در رقابت های جاده روز شنبه 27 شهریور ماه به‌دلیل سانحه از دور رقابت های این رشته کنار رفته بود، یه شهادت رسید .

به گزارش فاش نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ،به گفته مظفر مختاری عضو شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس سابق بنیاد شهید استان فارس ، بهمن گلبارنژاد از جانبازان والا مقام 70 درصد دوران دفاع مقدس که در مسابقات دوچرخه سواری در برزیل دچار حادثه شد بر اساس قوانین کشور ،جانبازان بالای 70 درصد به هر دلیل که فوت کنند شهید محسوب می شوند.

بر اساس این گزارش گلبارنژاد در میانه راه مسابقات جاده رشته دوچرخه‎سواری بازی‎های پارالمپیک 2016 ریو در یک شیب تند دچار حادثه شد در حالی که پیش تر اعلام شده بود این ورزشکار 48ساله حال مساعدی دارد اما گویا به‌دلیل شدت سانحه به شهادت رسید

دوچرخه سوار پارالمپیکی کشورمان به دلیل سانحه در مسابقه و برهم خوردن تعادلش در شیب تند مسیر پیش از انتقال به بیمارستان به شهادت رسیده است.

دلیل فوت بهمن گلبارنژاد دوچرخه‌سوار کشورمان شکستگی از ناحیه گردن عنوان شده است، نکته این که همسر این ورزشکار دو سال پیش نیز بر اثر بیماری سرطان به دیار باقی شتافته بود.

نماینده ایران در مسابقات دوچرخه سواری جاده پارالمپیک دز روز شنبه،به صورت جدی رقابت خود را با حریفان آغاز کرده بود که دچار حادثه مرگبار شد.

در  این رقابت نفسگیر گلبارنژاد پس از اینکه حدود ۲ ساعت رکاب زد به دلیل سانحه ایجاد شده نتوانست به خط پایان برسد و از جدول مسابقات حذف شد و رکاب زن هلند به مقام قهرمانی و برزیل و ایتالیا به مدال نقره و برنز رسیدند.

مسولان کمیته پارالمپیک ایران با اعلام رسمی شهادت بهمن گلبارنژاد در قسمت نتیجه بازی نوشتند: "آسمانی شد".

تصویر دردناکی از سرنوشت بهمن گلبارنژاد/نتیجه رقابت: «آسمانی شد»

بیوگرافی

بهمن گلبارنژاد متولد ۱۴ خرداد ۱۳۴۷ در آبادان، دوچرخه سوار است

گلبارنژاد سالهاست که در شیراز سکونت دارد و در حین دوچرخه سواری ریاست کمیته دوچرخه سواری هیئت ورزش های جانبازان و معلولین را هم بر عهده داشته است

 

علت معلولیت

وی به دلیل انفجار مین پای چپ خود را از دست داد و جانباز شد

شروع ورزش

وی از سال ۱۳۷۰ وارد ورزش جانبازان و معلولین شد.
ابتدا در رشته وزنه برداری فعالیت می کرد و از سال ۸۵ وارد رشته دوچرخه سواری شد و از آن زمان تاکنون در تیم ملی دوچرخه سواری توانسته است در مسابقات آسیایی و پارالمپیک شرکت کرده است.
 

کمیته پارالمپیک ایران در پی شهادت بهمن گلبارنژاد رکابزن کشورمان در حاشیه برگزاری مسابقات دوچرخه سواری بازی‎های 2016 ریو بیانه‎ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«برای همه ما سخت است که راوی خبری به این ناگواری باشیم، در کمال ناباوری و با تاسف باید اعلام کنیم که جانباز سرافراز بهمن گلبارنژاد قهرمان دوچرخه‎سواری ایران در پارالمپیک 2016 به دنبال سانحه‎ای که در هنگام مسابقه برایش پیش آمد جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بهمن نمونه‎ای مثال‌زدنی از یک ورزشکار پارالمپیکی بود که با عشق و انرژی پایان‌ناپذیر برای اعتلای نام ایران اسلامی و سربلندی همه ما ب‌ وقفه تلاش می‎‌کرد و در نهایت جان خود را در این عشق تقدیم کرد.

اعضای کاروان فرهنگی ورزشی منا این ضایعه تاسف بار را به خانواده آن مرحوم و ملت ایران تسلیت می‎گوید.

نام بهمن گلبارنژاد در تاریخ پرافتخار پارالمپیک ایران همیشه خواهد درخشید.»

گزارش تصویری رقابت روز گذشته (شنبه) گلبارنژاد در زیر آمده است:

فوت و درگذشت بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار پارالمپیک ریو + عکس

بهمن گلبارنژاد

 

اینستاگرام
جانباز عزیز روحت شاد ومقامت متعالی باد
یادگار ارزشمند دفاع مقدس که در دوران دفاع از کشور اسلامی پرچم مقدس ایران را برای همیشه تاریخ بر افراشته داشتید ؛ وجسم وجان خود را تقدیم انقلاب نمودید ,وپس از جنگ نیز مدال وافتخاراتی برای خود وکشور اسلامی ایران به ارمغان اوردید.
رحلت وپرواز اسمانی شما ابتدا به خانواده محتر متان , سپس به مجموعه ورزشی ایران ,خصوصا جانبازان تسلیت می گویم .
یادت گرامی و راهت پر ره رو.
جناب ساقی عزیز باسلاو و عرض ادب.
این جانبازقهرمان و عزیز ملت ایران، جانباز ۷۰٪ نبوده و احتمالا ۵۰٪ بوده. لطفا اصلاح بفرمایید.
برادران فاش نیوز
جانباز بهمن گلبادنژاد 50 درصد بوده است
روحش شاد و انشاالله با شهدا محشور شود
امروز خبرگزاری تسنیم مصاحبه ای از قول آقای پرکره در خصوص این جانباز عزیز خبری منتشر کرده بود و به نقل از ایشان این جانباز را 50 درصد اعلام کرده بود یا شما اشتباه می کنید یا آقای پرکره مشاور امور جانبازان !!!!
آقای ساقی عزیز فکر میکنم جانباز 70 درصد نبوده
امروز مصاحبه ای از قول آقای پرکره مشاور امور جانبازان در خبرگزاری تسنیم خواندم بسیار لذت بردم و به جانبازان و خودم افتخار کردم
نثار روح بلندش فاتحه مع صلوات....
آقایان محترم مسئول فاش نیوز
بخدا ما هیچگونه اعتراضی نداریم
اما بنابر خبر و مصاحبه ی امروز که در خبرگزاری تسنیم از قول مشاور امور جانبازان (آقای پورکره)در رابطه با این جانباز عزیز که در راه اعتلا و عزتمندی پرچم مقدس جمهوری اسلامی منتشر شده بود ایشان جانباز 51 درصد درج شده بود.
لطفا بفرمایید کدام خبر صحیح است ؟
سلام برادر
این جانباز گرامی 70% بوده. بعدا" کمیسیون درصدش را کم کردند. ولی محض اطلاع همه یکی از مسئولان بنیاد او را جانباز 70% و شهید نامبرده و شناخته.
در دوره ای که مظلومان منا و قهرمانان آتش نشان، شهید محسوب می گردند . حق این جانباز قهرمان است که با پای نداشته پرچم ایران را بالا برده و هنوز هم قهرمان این سرزمین بوده و هست
افراط و تفریط در هیچ اموری خوب نیست . مسئول محترمی که این سایت بسیار عالی رو اداره ومدیریت می کنید
بنظر شما چه اشکالی داره که این جانباز عزیز و پرافتخاررو با همان درصدی که داشته است معرفی کنید. آقای بهمن گلبارنژاد جانباز 50 درصد بوده است و طبق مصاحبه و شناختی که آقای پرکره از روحیات او داشته در خبرگزاری صراط منتشر شده بود نکات بسیار قابل توجه ای عنوان کرده بود. حالا بنظر شما چه ایرادی دارد که این جانباز چند درصد بوده است مهم اینه که در راه اعتلا و عزمت جمهوری اسلامی قدم برداشته است
بنظر شما حتما جانباز 70درصدی باید باشد که شما قبولش کنید
بنده خودم بیش از 70 ماه سابقه داوطلبانه در دفاع مقدس داشته ام حالا خواست خداوند اینطور بوده که یک پای بنده قطع باشد
جانبازی به درصد نیست آقایونه مدیر 70درصد فاش نیوز
واقعا متاسفم که همه چیز رو میخاهید در انحصار جانبازان 70 درصد در بیاورید
برادر جانباز 40% با سلام
از شما که یک ایثارگرید اینگونه قضاوت بعید است. اوا که مدیر مسئول سایت که خود جانباز نخاعی ست برای رسیدگی، همدلی و دردها و مشکلات ایثارگران و جانبازان از جان و زندگی و وقت و سلامتی و هزینه خود مایه گذاشته تا قدمی برای هم سنگرانش بردارد.
این چه جمله ایست که شما نسبت می دهی مسلمان؟!!!
فاش نیوز به دلیل اینکه با مسئولان بنیاد صحبت کرده و مطلع شده که ایشان جهت ارج نهادن به این جانباز قهرمان سراسر قهرمان می خواهند پیگیر کار درصد او باشند و از نظر بنیاد شهید محسوب شده، این را جهت ارج نهادن نوشته وگرنه مگر به کسی غیر از مثلا خانواده جانباز شهید چیزی می رسد که سنگش را به سینه بزند؟ غیر از اینکه بخواهد هوای هم سنگرش را داشته باشد؟
در قضاوت دقت کنید که ما مسئول جملاتی هستیم که به زبان می اوریم
انشاالله با شهدا محشور باشد
اما جانباز هفتاد درصد نبود
متاسفانه در خبرگزاری فارس از شهادت این جانباز عزیز 70 درصد بعنوان درگذشت نامبرده شده است با توجه به اینکه جانبازان 70 درصد پس از فوت بعنوان شهید محسوب میشوند
خدا بیامرزه ایشون رو . احراز شهادت توسط کمیسیون مربوطه در بنیاد شهید می باشد . برای جانبازان 70 درصد معمولا احراز می شوند و برای زیر 70 درصد اگر فوت دررابطه با عوارض مجروحیت باشه شهادت احراز میشه. ایشان جانباز 51 درصد بودند.ان شاءالله با شهدا محشور بشن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi