شناسه خبر : 57185
یکشنبه 03 دي 1396 , 08:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

علی گمشده‌ای بود که ما او را نشناختیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید خوش‌لفظ یک هفته قبل از شهادت به سختی حرف می‌زد، به بیمارستان رفتم و گفتم «شما نزد خداوند آبرو دارید بخواه خدا شفایت دهد» اما گفت «دیگر باید بروم».

به گزارش فارس، علی آقامحمدی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهید علی خوش‌لفظ در حسینیه امام خمینی(ره) همدان، اظهار کرد: شهید علی محمدی معلم و مرشد «علی خوش‌لفظ» در دوران جنگ بود، او به خوش‌لفظ توصیه می‌کند خودت را از شهرت دور کن، بر اثر این توصیه علی، گمنام زندگی می‌کند اما خدایی که باید آشکارش کند او را به همه فرماندهان معرفی می‌کند.

خبرگزاری فارس: شهید خوش‌لفظ می‌گفت دیگر باید بروم/ علی گمشده‌ای بود که ما او را نشناختیم

وی افزود: ظرف مدت کوتاه سه ماهه علی را می‌شناسند و با شهید متوسلیان آشنا می‌شود، در جبهه غرب کشور نیز با بزرگانی نظیر شهید حاجی‌بابایی و همدانی آشنا شده و در مدت کوتاه بعدی سر از خرمشهر در آورده و با شهید باقری همکار می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: علی گمشده‌ای بود که ما او را نشناختیم و امروز هم از امثال علی خوش‌لفظ کم نیستند که از کنار آن‌ها به راحتی عبور می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه به همه توصیه می‌کنم کتاب «وقتی مهتاب گم شد» را بخوانند، عنوان کرد: به همه شما اطمینان می‌دهم شهید خوش‌لفظ نزد خداوند آبرو دارد و اگر نذری دارید به او اختصاص داده و نذر مطالعه کتابش را راه بیندازید، من به شما اطمینان می‌دهم نتیجه می‌گیرید.

آقامحمدی مطرح کرد: «علی» بزرگ و کم‌نظیر است، یک شهید زنده که 11 بار مجروح شده بود، تیر در بدن داشت و شیمیایی بود اما با این حال همواره روی پای خودش ایستاده بود.

وی تاکید کرد: به علی گفته بودند نباید سوار خودرو شوی، او برای اینکه یک ریال از بیت‌المال استفاده نکند سوار پیکان شخصی‌اش می‌شد و به بیمارستان می‌رفت و تا آخرین لحظه قد خم نکرده و  شکایت هم نداشت.

نماینده سابق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید خوش‌لفظ یک هفته قبل از شهادت به سختی حرف می‌زد، به بیمارستان رفتم و  از او خواهش کردم شما نزد خداوند آبرو دارید بخواه خدا تو را شفا دهد اما او گفت دیگر باید بروم.

وی ادامه داد: گفتم علی خواهش می‌کنم برگرد، همسر تو خواب و استراحت نداشته، تقاضا می‌کنم اما باز آخرین لحظه گفت «باید بروم».

آقامحمدی با اشاره به اینکه زمانی در خیابان بوعلی با شهید قدم می‌زدیم و از وضع حجاب خانم‌ها شکایت کرد که نباید اینگونه باشد، بیان داشت: به او گفتم توقع داری چند روز به جبهه رفتی مردم به اداره تو در آیند؟ نشست و گفت با این حال باید جایی درست کنیم و برای شهدا گریه کنیم که بعد از این ماجرا اقدام به راه‌اندازی «هیأت راه شهدا» کرد.

وی عنوان داشت: خوش‌لفظ در تمام این مدت همه عشقش به شهادت بود و به سجده می‌رفت و فریاد می‌زد که خدایا برادرم را پذیرفتی اما من را نه؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: علی خوش لفظ، راستگو، جوانمرد، بخشنده و متفکر بود و در تعبد نمونه نداشت، او اهل نماز شب و ذکر و نیاز  با خداوند بود.

وی اذعان کرد: همواره بر اباعبدالله می‌گریست، شجاع بود و اهل رفاقت، 800 رفیق شهید داشت؛ اهل ترحم بود و مخالف غیبت، اهل قناعت بود و معتقد به توکل و واگذاری امور به خداوند.

آقامحمدی افزود: این شهید بزرگوار خوش سیرت، خوش راز، خوش گریه، خوش خنده، خوش پناه، خوش‌حساب، خوش‌دعا، خوش‌قول، خوش‌اخلاق، خوش‌بین، خوش‌زخم، خوش‌امتحان و به معنای کاملی خوش‌لفظ بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای شهادت شهید خوش‌لفظ باید مصیبت امام سجاد(ع) را خواند، خاطرنشان کرد: شهید خوش‌لفظ دید سر بچه‌ها را در جبهه جدا می‌کنند، او بدن‌های پاره پاره شهدا را جمع می‌کرد، علی مانند امام سجاد(ع) همه آن صحنه‌ها را دید و بدن‌ها را دفن کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi