شناسه خبر : 59809
شنبه 09 تير 1397 , 16:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از وضعیت رئیس سابق ستاد آزادگان در بیمارستان خاتم(ص)

چندی پیش خبر بستری شدن جانباز شیمیایی، مهندس «عباسعلی وکیلی» جانبازشیمیایی ۷۰شیمیایی که بار دیگر مورد آزمایش الهی قرار گرفت و بر اثر حادثه ای دچار ضایعه نخاع گردنی گردید، در فاش نیوز منتشر شد...

فاش نیوز -  چندی پیش خبر بستری شدن  جانباز شیمیایی، مهندس «عباسعلی وکیلی» جانباز 70درصدشیمیایی که بار دیگر مورد آزمایش الهی قرار گرفت و بر اثر حادثه ای دچار ضایعه نخاع گردنی گردید، در  فاش نیوز منتشرشد، این پایگاه خبری که همواره وظیفه اطلاع رسانی تمامی اقشار ایثارگران را رسالت خود می داند، این بار نیز به پاس قدردانی از این رزمنده دوران دفاع مقدس و  جانباز شیمیایی، به منظور کسب اطلاع بیشتر از وضعیت این آزاده و جانباز فداکار به عیادت وی رفتیم.

در چهارمین روز از تیرماه، حوالی ساعت 3بعد از ظهر وقتی خود را به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) رساندیم متوجه شدیم ایشان در بخش مراقبت های ویژه بستری است و ساعات ملاقات هم پس از ساعات ملاقات بیماران عادی و بسیار کوتاه است. برای همین به بخش 11 بیمارستان خاتم الانبیا سری زدیم تا شاید بتوانیم در این فاصله از دیگر جانبازان بستری در این بخش عیادتی داشته باشیم که با توضیحات بخش پرستاری، این امکان تنها به دستور ریاست بیمارستان امکانپذیر بود که آن را هم منوط به دستور و یا نامه نگاری از سوی دکتر عباسپور، رییس بهداشت و درمان بنیاد می دانند!

 

 

 

عقربه های ساعت، به زمان ملاقات با بیماران بخش مراقبت های ویژه نزدیک می شد. بنابر این خود را به درب اطاق رساندیم تا با مراجعه کنندگان دیگر به عیادت جانباز وکیلی برویم. زمانی که نام جانباز وکیلی را بردیم یکی از ملاقات کنندگان خود را از دوستان جانباز معرفی کرد. به اتفاق ایشان به دیدار این رزمنده دفاع مقدس و جانباز گرانقدر رفتیم.

 به بالین آزاده جانباز وکیلی که رسیدیم کاملا هوشیار بود اما نای صحبت کردن نداشت. دختر جوانی در کنار تخت ایستاده بود که بعد متوجه  شدیم فرزند آقای وکیلی است. وضعیت پدر را از او جویا شدیم که گفت: حدود یک ماهی است که پدر در بیمارستان هستند.

این آزاده جانباز که تمام توجهش به گفت وگوی ما بود، زمانی که متوجه شد از "فاش نیوز" به دیدارش آمده ایم، با اشاره چشم و لبانش که به آرامی تکان می خورد، تشکر کرد.

دختر ایشان در خصوص بستری شدن پدر برایمان اینگونه توضیح داد: این اواخرعوارض شیمیایی پدر بیشتر شده بود و تنگی نفس شدیدی داشتند به طوری که شب ها اصلا خوابشان نمی برد.  یک آن اکسیژن به ریه ها نمی رسد و باعث می شود که زیر پایشان (همان پایی که بر اثر مجروحیت پلاتین داشته) خالی شود و با به هم خوردن تعادل، از پله های  منزل سقوط می کنند و با ضربه ای که به نخاعشان وارد شده، از ناحیه گردن به پایین دچار فلج شده اند. البته چندین عمل سنگین روی ایشان انجام شده که الحمدالله پدر بسیار قوی هستند و البته امید به دعای مردم داریم.

"حاج علی کریمی" از  دوستان 14ساله ایشان  با توضیحات کاملی درباره آزاده جانباز وکیلی چنین می گوید:

بنده یکی از مدیران ستاد آزادگان ریاست جمهوری  بودم که افتخار خدمت گذاری به آزادگان را در کنار آقای وکیلی از همان بدو ورود آزادگان به میهن اسلامی داشتم و از نزدیک شاهد زحمات و تلاش ایشان برای رفاه نسبی آزادگان بوده ام. ایشان باتلاش شبانه روزی سعی می کردند مشکلات آزادگان را به حداقل برسانند.

علاقه ایشان نسبت به جانبازان و خانواده محترم شهدا و آزادگان قابل وصف نبود. من بارها ایشان را در ساعات طولانی در شب می دیدم که مشغول کار بودند تا بتوانند مشکلی از مشکلات آزادگان را حل نمایند؛ و باید یادی کنم از سید آزادگان حجت الاسلام «سید علی اکبر ابوترابی» که نسبت به جانباز وکیلی محبت زیادی داشتند که این ارتباط عاطفی، دوسویه بود چرا که در زمان فوت مرحوم آقای ابوترابی ما بروز مشکلات جسمانی برای جانباز وکیلی را به خاطر ارادت ایشان نسبت به آن سید بزرگوار، پیش بینی می کردیم.

حاج علی درباره حس مسوولیت پذیری جانباز وکیلی نیز می گوید: ایشان یکی از  برادران بسیجی و جانباز و بسیار فعال و دلسوز نظام و رهبری و یکی از شخصیت هایی  هستند که من واقعا غبطه می خورم که ای کاش بتوانم حتی یک ساعت مانند ایشان قدم بردارم و خدمت کنم و افتخارم این است که درمعیت ایشان باشم.

 آزاده جانباز وکیلی با 70درصد جانبازی شیمیایی و درفصل های مختلف به شدت گرفتار مشکلات تنفسی می شدند اما این مشکلات هیچگاه روی فعالیت و عملکرد ایشان نمی توانست تاثیرگذار باشد. ایشان با مراجعه هر آزاده ای به ستاد، شخصا او را تحویل می گرفت، با او به گفت و گو می نشستند و به درد دل او گوش می کردند و دستور پیگیری به ما می دادند تا مشکل کاملا مرتفع شود و  این درس بزرگی برای ما در جمهوری اسلامی بود که ای کاش تمام مسوولین مانند ایشان  نسبت به خانواده ایثارگران دلسوزی داشته باشند و افتخار کنیم که خدمتگزار این قشر مغزز هستیم.

فاش نیوز: ایشان درحال حاضر  هم سمتی در ستاد آزادگان دارند؟

حاج آقا وکیلی مهندس نفت بودند ولی با تجمیع امور آزادگان با نهادهای دیگر، گاهی به شرکت نفت سرمی زدند و به آزادگان هم سرکشی می کردند.

همسر فداکار آقای وکیلی نیز که بر اثر تأثرات ناشی از این سانحه، او نیز دچار استرس شده، در بیمارستان بستری شده و زمانی که به عیادت همسرش می آید، حال مساعدی ندارد اما با دیدن چهره همسرش شتابان به سویش پر می گشاید و سر برگوش او می گذارد و محجوبانه احوالش را جویا می شود. ایشان فرزند عالم جلیل القدر، آیت الله بهجت یزدی است و عموی ایشان امام جمعه یزد و تربیت یافته چنین مکتبی؛ به حق، دوشادوش  همسر جانبازش درمسایل رسیدگی به امورآزادگان فعالیت داشته و کمک حال همسر بودند که زحمات ایشان قابل تقدیر است.

**برای مدتی دورتخت مملو از خانواده و اقوام جانباز وکیلی می شود. ما برای راحتی و آرامش خانواده، بیرون از اطاق مراقبت های ویژه منتظر خانم وکیلی می نشینیم تا کمی بیشتر از همسرشان برایمان بگوید. او که بیش از 30سال است افتخار همسری جانباز وکیلی را دارد درباره ازدواجش با این جانباز شیمیایی می گوید: انتخاب من، انتخاب همسر جانباز بود و تصمیم گرفتم همانطور که جانبازان ایثار بزرگی کردند و دراین راه سختی های زیادی را متحمل شدند و زندگیشان را فدای اسلام و میهن نمودند، ما هم در مقابل آنها ادای وظیفه نماییم. به همین دلیل انتخابم، همسری یک جانباز بود و زمانی که ایشان را انتخاب کردم درصد جانبازی بالایی داشتند و شیمیایی شده بودند  و بر اثر مجروحیت، در یکی از پایشان هم پلاتین کار گذاشته بودند.

خدا را شکر تا به امروز درکنار هم به خوبی زندگی کرده ایم و همواره از خدا خواسته ام که توان مقابله با مشکلات را به من عطا کند؛ زیرا ایشان علاوه برمجروحیت شیمیایی، از ناحیه پا نیز مجروحیت دارند. گاهی افراد به من تذکر می دادند که توانایی مقابله با این مشکلات را داری؟ به آنها می گفتم: اتفاقا تنها چیزی که می تواند ذخیره آخرتم باشد همان پا و همان شیمیایی بودن ایشان است؛ و همواره تلاشم بر این بوده که هیچ وقت کلامی را بدون احترام در این زمینه به کار نبرم.

 از بانو وکیلی می خواهیم تا درباره وضعیت جانباز وکیلی بیشتر برایمان بگوید: اکثرا" خانه دوم ما همین بیمارستان است. ایشان جانباز شیمیایی هستند. بنابراین در منزل هم دستگاه اکسیژن هست اما در زمان حادتر، گاهی اوقات از شدت تنگی سینه، سرشان به شدت ورم می کند. یعنی همواره یک زندگی پراسترس و پرالتهاب. هر شب که سربه بالین می گذاشتیم آیت الکرسی را می خواندم و بر سینه اش می دمیدم و صبح، پس ازبیداری نفس هایش را که می شنیدم آرامش می گرفتم.

 در زمان ارتحال امام که ایشان برای خاکسپاری رفته بودند (عکس آن هم در روزنامه ها موجود است) ایشان هم در نماز و هم در تدفین امام و در کنار قبر ایشان حضور داشتند که در زیر دست و پای جمعیت به زمین می افتند. ایشان به یاد جبهه و مجروحیتشان که روی زمین افتاده بودند و نفس هایشان رو به اتمام بود، یک آن دستانش را از میان جمعیت بالا می آورد و می گوید: تنها خوشحالی من آن است که از جسم امام (ره) نیز حفاظت می کنم. جمعیت می بینند که دستی رو به آسمان بلند است؛ او را به بیمارستان می رسانند.

اتفاقات بسیاری در دوران دفاع مقدس برای ایشان رقم می خورد. همسرم زمانی که درجبهه مجروح می شود او را به سردخانه منتقل می کنند و جزو شهدا بوده که بعد متوجه گرمای بدن ایشان می شوند و اتفاقات خاصی برای ایشان روی می دهد که در این زمان کوتاه مجالی برای گفتن آن نیست.

 ایشان در زمان جنگ ابتدا مسوول درمان جبهه و جنگ بودند و بعد هم مسوول ستاد کل آزادگان، که ابتدا در یزد و بعد هم به خاطر مسوولیت های کاری ایشان در تهران ساکن شدیم.

بانو درباره چگونگی حادثه نیز می گوید: ایشان علاوه بر عارضه شیمیایی و پلاتینی که در یکی از پاهایش است، پیوندی که از استخوان لگن پای سالم به استخوان پای دیگر زده بودند باعث شده بود ستون فقرات هم کمی انحنا پیدا کند که بر اثر عارضه شیمیایی یک آن زیرپایش خالی می شود و عدم تعادل باعث سقوط او از پله می شود. البته ما همواره راضی به رضای خداوند هستیم و چشم امید به دعای خیرمردم داریم.

فاش نیوز: نظر پزشکان معالج چیست؟

فعلا که پزشکان تشخیص قطع نخاع داده اند اما چون ایشان تنفس نداشتند و تنفسشان به دستگاه وصل بود و خوشبختانه درحال حاضر تنفس عادی دارند و پزشکان توانسته اند ام آر آی بگیرند تا بتوانند نتیجه نهایی را اعلام کنند.

ساعات ملاقات بخش مراقبت های ویژه پایان یافت و ما  نیز با آرزوی صحت و سلامتی برای این آزاده جانباز گرانقدر  و تمامی جانبازان گرامی، از حضور خانواده معزز ایشان خداحافظی  کردیم.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
گزارش جامع و کاملی بود. آرزوی صحت و عافیت برای برادر وکیلی که از جانبازان گرانقدرهستند داریم.
ازگزارشگر خوب فاش نیوز سپاسگزاریم
از شنیدن این خبر خیلی متاثر شدم. خداوند به این برادر جانبازمون سلامتی و بهبودی عظا کنه. ازفاش نیوز و از خبرنگار فعال این گزارش هم به نوبه خودم ممنون هستم .
مطلع شدیم حاج آقا وکیلی در فانی را وداع گفتند روحش شاد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi