شناسه خبر : 72983
سه شنبه 13 اسفند 1398 , 13:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ناباوری رسانه‌ای به ابهامات ساخت فیلم برنده‌ی جایزه‌ی برلین

فاش نیوز- ناباوری رسانه‌ای به ابهامات ساخت فیلم برنده‌ی جایزه‌ی برلین محمد رسول‌اف در لوکیشن‌های مختلف شهری، که گفته شده مجوز ساخت نداشته، ادامه دارد. پیش از این واکنش‌های دیگری را در کافه سینما خوانده بودید. (از جمله این لینک کافه سینما: آیا امکان ساخت فیلم بدون مجوز ارشاد، در اماکنی رسمی در تهران و ایران، همچون پروژه‌های محمد رسول‌اف و جعفر پناهی، و پوشش آن از سوی رسانه‎‌های رسمی، برای تمام فیلمسازان ایرانی وجود دارد؟/ تاجایی که می‌دانیم حتا فیلمسازان جوان، برای یک فیلم کوتاه ساختن در کوچه‌وخیابان‌های شهر، بایدنه تنها از ارشاد که از دیگر مراکز شهری و انتظامی هم مجوز بگیرند/ امیدواریم این یک تبعیض به‌نفع گروهی از فیلمسازان نباشد، و امکان‌اش برای همه فراهم شود/ دو یادداشت رسانه‌ای را بخوانید و تصاویری از لوکیشن‌های فیلم در فرودگاه و... را ببینید).

حالا به‌گزارش کات، مهدی خرمدل خبرنگار سینمایی هم دراین‌باره نوشته است: «بارها در حین تصویربرداری در خیابان، یک دست از پشت یقه‌ی ما را گرفته، کنار کشیده و مجوز خواسته. بنابرین برای من قابل باور نیست بدون مجوز یا چراغ سبز، بتوان در خیابان -آن هم با دوربین حرفه‌ای- یک سکانس فیلمبرداری کرد. باید پیش فرض گرفت همه چیز فیک است، حتی اپوزیسیونِ هنری‌!».

اما به‌نوشته‌ی مصطفی قاسمیان دیگر خبرنگار سینمایی، سازندگان فیلم در گفتگو با ایران وایر، این چنین واکنش نشان داده‌اند: «اگر می خواهید بدانید چطوری #محمد_رسول‌اف بدون پروانه ساخت، وسط خیابان های تهران فیلم ساخته و کسی متعرضش نشده، تهیه کنندگان #شیطان_وجود_ندارد گفته اند فیلم را با استفاده از پروانه ساخت ۴ فیلم کوتاه تولید کرده اند، بدون آن که نامی از رسول اف در درخواست مجوز بیاورند.».

این پرسش‌ها پیش از این درباره‌ی فیلم‌های ظاهرا بدون مجوز جعفر پناهی هم که در شهر و درمواردی در سطح کشور ساخته می‌شوند، وجود داشته است.

* منبع: کافه سینما

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi