شناسه خبر : 73911
جمعه 22 فروردين 1399 , 03:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استقبال تهیه‌کنندگان سینما از حمایت ۲۰ درصدی ارشاد

فاش نیوز- علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما معتقد است حمایت ۲۰درصدی سازمان سینمای از عرضه فیلمها در شبکه نمایش خانگی، کمک به بدنه سینمای ایران است. سیدمسعود اطیابی هم می‌گوید شبکه نمایش خانگی باید با هزینه بالاتری این فیلم ها را خریداری کند.

​امروز سازمان سینمایی جزییات حمایت از عرضه فیلم‌های اکران نشده در شبکه نمایش خانگی را اعلام کرد

که بر اساس آن، فیلم‌های غیردولتی که پس از سال ۹۶ ساخته شده‌اند و تا کنون فرصت اکران نیافته‌اند، در صورت عرضه در VODها، به اندازه ۲۰ درصد مبلغ قرار داد از حمایت سازمان سینمایی برخوردار می‌شوند. به نظر می‌رسد با این حمایت ویژه در ایام تعطیلی سینماها به دلیل شیوع ویروس کرونا، راه برای این تجربه جدید هموار شود.

علی سرتیپی تهیه کننده و پخش کننده سینما درباره نمایش فیلم های اکران نشده در شبکه نمایش خانگی، به فارس گفت: در شرایط فعلی که برای سینمای ایران بوجود آمده است، هر کمکی می تواند برای مجموعه سینما مفید باشد.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که سینماها امکان اکران فیلم ها را ندارند و قطعا در آینده با انبوهی از فیلم ها برای نمایش مواجه خواهیم بود و اینکه این فیلم ها بتوانند در چرخه مجدد تولید و نمایش قرار گیرند قطعا به نفع سینما خواهد بود.

* سرتیپی: موافق نمایش فیلم ها در شبکه نمایش خانگی هستم

سرتیپی یادآور شد: نکته مهم در شرایط امروز این است که باید حواسمان به سالن های سینما هم باشد زیرا هزینه زیادی برای ساخت سالن ها شده است و علاوه بر آن هزاران پرسنل داریم که از طریق همین سالن ها امرار معاش می کردند و با مشکل بوجود آمده روزهای سختی در پیش دارند.

این تهیه کننده با بیان اینکه در شرایط فعلی موافق نمایش فیلم ها در شبکه نمایش خانگی است، گفت: جدای از تعطیلی فعلی سینماها به خاطر شیوع کرونا خوب است تا تعدادی از فیلم ها در این سامانه نمایش داده شوند و این امر نیازمند حمایت دولت است که خوشبختانه امروز این امر محقق شده است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: درحال حاضر چند فیلم در دست دارم که درحال مذاکره با سرمایه گذاران آنها هستیم تا در شبکه نمایش خانگی نمایش دهیم.

وی بابیان اینکه سینماگران نیاز به حمایت بیشتری دارند زیرا آسیب زیادی دیدند، ادامه داد: امروز شرایط سینمای ایران خاص است و هر کمکی به بدنه سینمای ایران کمک بزرگ و مفیدی است.

* اطیابی: عرضه اینترنتی برای فیلم‌های پرفروش مناسب نیست

سید مسعود اطیابی هم نمایش فیلم های اکران نشده در شبکه نمایش خانگی را مفید دانست و به فارس گفت: قطعا بخشی از فیلم هایی که در طول سال نمایش داده می شوند با اقبال خوبی از طرف مخاطب و فروش مواجه نخواهند بود بنابراین شبکه نمایش خانگی برای آنها بستر خوبی است.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا و تعطیلی سینماها فیلم ها فصل خوب اکران را از دست داده اند و در فضای بوجود آمده نمایش آنها در شبکه نمایش خانگی خوب است، البته برای فیلم های پرفروش اتفاق خوبی نخواهد بود زیرا هزینه زیادی صرف تهیه آنها شده است و قطعا با این روش سرمایه آنها برنمی گردد.

تهیه کننده «خروس جنگی» بیان داشت: ما قطعا از این طرح حمایت می کنیم زیرا برخی فیلم ها در اکران عمومی موفق نخواهند بود و شبکه نمایش خانگی می تواند به آنها کمک کند زیرا این سامانه مخاطبان خاص خود را دارد.

وی همچنین گفت: در چنین شرایطی سازمان سینمایی و شبکه نمایش خانگی هردو باید از فیلم ها حمایت کنند. شبکه نمایش خانگی باید با هزینه بالاتری این فیلم ها را خریداری کند تا بخشی از سرمایه ای که صرف ساخت فیلم ها شده به آنها برگردد.

اطیابی در پایان یادآور شد: برخی فیلم ها که تجاری نیستند و خود صاحبان فیلم ها می دانند که در اکران فروش خوبی نخواهند داشت بهتر است قبل از شکست در اکران عمومی وارد شبکه نمایش خانگی شوند.

* اسماعیلی: فیلم‌های کودک هم در سبد VODها قرار بگیرند

حبیب اسماعیلی تهیه کننده و پخش کننده سینما درباره نمایش فیلم های اکران نشده در سامانه vod گفت: با توجه به شرایط فعلی که فیلم ها امکان اکران در سینماها را ندارند نمایش فیلم ها درشبکه نمایش خانگی می تواند کمک خوبی برای آنها باشد زیرا برخی از فیلم ها در اکران عادی فروش خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه فیلم ها اکران در دو فصل نوروز و عید فطر را از دست داده اند، ادامه داد: یکی دیگر از مزیت های نمایش فیلم های اکران نشده در شبکه نمایش خانگی این است که از ترافیک اکران کم می کند و فیلم ها در شرایط بهتری نمایش داده می شود. این نکته را هم باید درنظر بگیریم که اکران در سینما و vod ها هرکدام مخاطب خاص خود را دارند بنابراین نباید نگران از دست دادن مخاطب باشیم.

این تهیه کننده با بیان اینکه فیلم ها نیازمند حمایت هستند، خاطرنشان کرد: سازمان سینمایی درصدی را به عنوان حمایت برای نمایش فیلم ها در شبکه نمایش خانگی علاوه بر قراردادی که صاحبان فیلم با این سامانه دارند، درنظر گرفته است اما بهتر است این حمایت بیشتر شود و شرایط قبل از شیوع کرونا را کنار بگذاریم زیرا با این اتفاق فیلمسازها آسیب جدی دیده اند.

وی همچنین یادآور شد: بسیاری از همکاران ما پیگیر شرایط اکران شبکه نمایش خانگی بودند و این اقدام در شرایط فعلی می تواند کمک خوبی برای سینماگران باشد.

تهیه کننده «سرکوب» گفت: طبیعی است که در گذشته فیلم های تجاری امکان فروش بیشتر و بهتری داشتند اما اکران در شبکه نمایش خانگی می تواند همراه با تنوع ژانر باشد و تقریبا فیلم ها در شرایط مساوی قرار می گیرند و در این سبد فرهنگی با توجه به تعطیلی مدارس حتی فیلم های کودک هم می تواند قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تنوع ژانر بسیار مهم است، ادامه داد: در گذشته شاهد بودیم که فیلم های اجتماعی فروش خوبی داشتند بنابراین نباید در این طرح جدید تنها به نمایش فیلم های کمدی بسنده کنیم زیرا مخاطب امروز فیلم ها تنها برای سرگرمی نمی خواهد.

اسماعیلی یادآور شد: درحال حاضر خود من پخش کننده چند فیلم اکران نشده هستم که سعی دارم با مذاکراتی با تهیه کننده فیلم ها، آنها را روانه شبکه نمایش خانگی کنم. 

* منبع: فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi