شناسه خبر : 76350
دوشنبه 23 تير 1399 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زحمات دستواره ها به نسل های بعد منتقل نشد!

وقتی وارد مریوان می شدی، حتما و اکیدا" باید از قبل وصیت نامه ات را تنظیم می کردی، چون دشمن در هرچهار سمت مشغول کار و شکار بود.

رضا امیریان - نوشته ها هم خیلی خیلی خوبند و هم خیلی خیلی ساده و راحت است.

اما یک مهم وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است. مثلا وقتی می گویید منطقه مریوان و پاسگاه شهدا، شاید مخاطب عزیز فکر کند مریوان هم یک شهر بوده و پاسگاه شهدا هم یک پاسگاهی بوده است که چند نفر نیروی نظامی درآن وجود داشته و خدمت می کرده اند!

 ولی حقیقت ماجرا این نیست. آن زمان وقتی وارد مریوان می شدی، حتما و اکیدا" باید از قبل وصیت نامه ات را تنظیم می کردی، چون دشمن در هرچهار سمت مشغول کار و شکار بود. از مریوان به سه راه حزب الله که می رسی راه مستقیم بسمت سرو آباد است و سمت چپ جاده می رود به سمت دره هزار و یک شهید امتداد دارد که این دره و کوه های سربه فلک کشیده اش داستان خاص خودش را دارد.

 از طریق همین دره می شود به منطقه دزلی رفت. قبل از دزلی، مسیر تته و دالانی و راه خون است که این سه منطقه در دوران جنگ تحمیلی مناطقی بودند که شهدای زیادی تقدیم آرامش و امنیت کشور شده اند. از دزلی به پاسگاه شهدا که میروی خودِ پاسگاه روی یک تپه ی بلند واقع است که وقتی با دقت نگاه کنی شهرهای حلبچه، سید صادق و خُرمال عراق قابل مشاهده است.

 در دوران دفاع مقدس و دهه شصت وضعیت این مناطق ناامن، آلوده به حضور ضدانقلاب و بسیار خطرناک و پیچیده بود. نیروهای دشمن بعث رو به رویت بودند و نیروهای کوموله و دمکرات هم پشت سر و گاها در سه جهت حضور داشتند و مشترکا" به دنبال تهاجم، ضربه زدن و شهید کردن نیروهای نظامی ما و گاه تخریب روستاها و شهرهای ما را داشتند.

 نمی خواهم به جزئیات آن مناطق و وضعیت آن روزها بپردازم. چون نه درجایگاهی هستم که بخواهم ابعاد و آنچه در آن ایام گذشت را تشریح کنم و نه  اطلاعاتم در این زمینه کامل و جامع است. ولی درحد توان همین را بگویم که کردستان دهه شصت با همه جبهه های جنگی اش یک دنیا تفاوت های خاص و ویژه داشت که البته بعد از جنگ به این مقوله و آن منطقه پرداخته نشد!

متاسفانه زحمات دستواره و دستواره ها به نسل های بعدی انقلاب منتقل نشد.

اینستاگرام
...
سلام و درود خدا بر امام خامنه ای عزیز حفظ الله :
که ایران را از دوران ظلمت و تا ریکی سازندگی نجات داد ؟!
که می خواستند یک خانواده اشرافی و بقیه مردم را برده خودشان بکنند ؟!
و امام خامنه ای عزیز این نقشه پلیدان را نابود کرد و ایران و ایرانی را نجات داد ؟!
درود خداو ایران بر ایشان باد .
...
کپیه ... مطلبو جای دیگه خونده وبا تخیل خودش تبدیل به خاطره کرده . عین همین مطالب بشکل دیگه ایی در سایتهای مختلف هست . عجب بابا !!!
دوست خوبم سلام برایتان آرزوی بهروزی وایمانی پاک ازخدای سبحان خواهانم.
اگرمحبت کنید وآن جایی که میفرمائیدهمان سایت هارامعرفی بفرمائیدماهم بخوانیم وببینیم وبه ماهیت این موضوع برسیم ازشمابینهایت سپاسگزاریم البته شماازنوشتن هویت خودتان هم خودداری نموده ایدومطمئناوابستگی به این فضاواین سایت نداریدچون اینجابیشترافرادی حضوردارندکه یاهمه هستی اشان ویابخش بزرگی ازهستی اشان رافدای ارزشهانموده اندوازنوشتن هویت خودشان ابائی ندارندچون وقتی مشخصاتت راننویسی کی هستی ازکجاهستی این یعنی هیچ یعنی مطلبی فاقداستدلال ولی علی ایحال خوشحال میشویم سایتهارامعرفی کنیدماهم ببینیم وبه ماهیت این آقاپی ببریم دست شمارامیبوسیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi