شناسه خبر : 76391
سه شنبه 24 تير 1399 , 12:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آسمانی شدن ۵ تن از پدران شهدا طی یک هفته

 

آسمانی شدن ۵ تن از پدران شهدا طی یک هفتهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، طی یک هفته گذشته تعدادی از پدران شهدا دار فانی را وداع گفتند. اغلب این پدران شهدا دارای دو یا سه فرزند شهید بودند که در نقاط مختلف کشور زندگی می‌کردند و به دلایل مختلفی از جمله کهولت سن به فرزندان شهید خود پیوستند.

در این میان حاج «کریم عباسیان» پدر شهیدان والامقام «احمد و قاسم» در شهر بناب استان آذربایجان شرقی دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم تشییع پیکر پدر شهیدان بسیجی قاسم و احمد عباسیان دیروز (دوشنبه) از مقابل مسجد صاحب‌الزمان (عج) واقع در دیزج بناب برگزار شد.

شهید والامقام قاسم عباسیان متولد ۱۶ مهر سال ۱۳۴۲ بود که در تاریخ ۲۶ اسفند سال ۱۳۶۳ در جزیره مجنون به شهادت رسید. شهید والامقام احمد عباسیان نیز متولد ۲۰ آبان سال ۱۳۴۴ بود و در تاریخ ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی فاو به فیض شهادت نائل آمد.

حاج «بایرام دادی‌سهلان» پدر شهیدان والامقام «حسن و عباس» دیگر پدر شهیدی بود که دار فانی را وداع گفت.

پاسدار شهید حسن دادی‌سهلان متولد دوم دی سال ۱۳۳۴ بود و در تاریخ سوم مهر سال ۱۳۵۹ بر اثر بمباران هوایی رژیم بعثی عراق در پالایشگاه تبریز به شهادت رسید. بسیجی شهید عباس دادی‌سهلان نیز متولد ۲۶ تیر سال ۱۳۴۸ بود و در تاریخ پنجم دی سال ۱۳۶۵ در منطقه جنوب و در عملیات کربلای ۴ به فیض شهادت نائل آمد.

مرحوم «حاج شکرخدا بردبار» پدر شهیدان سرافراز «زال، کاوس و مهراب» نیز پس از سال‌ها صبر و بردباری، ندای حق را لبیک گفت.

شهیدان زال‌بردبار در تاریخ اول دی سال ۶۵، کاوس بردبار در تاریخ ۲۱ بهمن سال ۶۱ و مهراب بردبار نیز در تاریخ چهارم اردیبهشت سال ۸۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

«غلام‌عباس نوروزی‌فهیم» پدر گرانقدر شهیدان «غلامحسین و حسن» پس از سال‌ها تحمل فراق فرزندانش، دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید غلامحسین نوروزی‌فهیم در تاریخ ۳۰ دی سال ۱۳۳۹ در محله نارمک شهر تهران به دنیا آمد و در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون شهید شد. شهید حسن نوروزی‌فهیم نیز در تاریخ سوم مرداد سال ۱۳۴۷ در شهر تهران به دنیا آمد و در تاریخ دهم تیر سال ۱۳۶۵ در قلاویزان توسط نیرو‌های بعثی بر اثر اصابت ترکش به گردن و سینه‌اش، شهید شد.

مرحوم «اورنگ عبداللهی» پدر شهیدان «خدابخش و خضربخش» نیز پس از تحمل یک دوره بیماری قلبی به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

مراسم تشییع مرحوم اورنگ عبداللهی، در گلزار شهدای شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان برگزار و پس از آن در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

به گزارش دفاع‌پرس، روحانی شهید خدابخش عبدالهی در سال ۱۳۴۸ در شهرستان دلگان دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۶۵ در حالی که ۱۷ سال داشت در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید. همچنین بسیجی شهید خضربخش عبداللهی نیز سال ۱۳۷۰ در منطقه دلگان و در درگیری با اشرار به شهادت رسید.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi