شناسه خبر : 76566
پنجشنبه 02 مرداد 1399 , 11:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«یقین به پیروزی و زوال اسرائیل»

تونسی‌ها و بزرگداشت پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه

تونسی‌ها و بزرگداشت پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه؛ «یقین به پیروزی و زوال اسرائیل»

با وجود گذشت چهارده سال از جنگ جولای ۲۰۰۶ میلادی، تونسی‌ها همچنان لحظاتی را به یاد می‌آورند که رزمندگان شجاع مقاومت لبنان در یک عملیات منحصر به فرد، چند نظامی صهیونیست را به اسارت خود درآوردند.

به گزارش پایگاه خبری العهد، در طول 33 روز نبرد، تمام جهان منتظر نتیجه این جنگی بودند که همه را غافلگیر کرد، جنگی که به شکست اشغالگران متجاوز صهیونیست در برابر ضربات مقاومت و ایستادگی قهرمانانش منجر شد.

از آن تاریخ تا این زمان حاضر، نزاع عربی- صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شده است که مهمترین عنوان و نشانه آن، کسب پیروزی‌های پیاپی در برابر اشغالگران صهیونیست است.

«لطفی بوشناق» هنرمند تونسی معروف به مواضع ملی و هنر متعهد و حامی مسائل منطقه و حقوق ملتهاست، که پیشتر سرودی را در حمایت از لبنان تقدیم کرد. وی در گفتگو با پایگاه خبری العهد می گوید بیان نماد جنگ جولای و علاقه مندی اش به لبنان از نظر او به عنوان یک هنرمند از طریق هرن و سرودهایی است که بیانگر همه چیز است و به همین سبب سرود لبنان ای وطن صلح و شکوه را سروده است.

این هنرمند تونسی به پیروزی بر صهیونیستها یقین دارد و می گوید پیروزی قطعا در راه است و شکی در آن نیست و تمام آنچه بر پایه ظلم و استبداد و زورگویی و قلدرمآبی بنا شده رو به زوال و نابودی است.

یک فعال تونسی : پیروزی سال 2006 شکست روحی بزرگ برای ارتش اسرائیل را تثبیت کرد

اما «صلاح المصری» فعال تونسی و رئیس انجمن التسامح تونس در گفتگو با پایگاه خبری العهد درباره جنگ 33 روزه چنین می گوید در آن جنگ، این معادله تثبیت شد که مقاومت لبنان تمام عناصر قدرت و ایستادگی را در برابر ماشین نظامی صهیونیستی مورد حمایت آمریکا و انگلیس و برخی رژیمهای منطقه در اختیار دارد به همین سبب از سال 2006 میلادی تا امروز دشمن صهیونیستی جرات نکرده است وارد جنگ فراگیر علیه مقاومت لبنان شود.

وی در ارزیابی خود از پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه می گوید پیروزی در سال 2006، شکست روحی روانی بزرگی را ارتش اشغالگر صهیونیستی رقم زد و تثبیت کرد و تمام هیبت و اقتداری که ارتش رژیم در طول 60 سال برای خود تصور می کرد، درهم شکست و مقاومت لبنان، امکان واقعی پیروزی بر دشمن صهیونیستی را به اعراب و مسلمانان اثبات کرد.

این فعال تونسی، پیروزی در جنگ 33 روزه را اجرای معادله پیروزی می داند و به همین سبب بود که سید حسن نصرالله رهبر مقاومت گفته بود که زمان شکستها سپری شده است. فعال تونسی افزود این پیروزی، رژیم صهیونیستی را در برابر جنگ وجودی و تردید درباره ادامه موجودیت و بقای خود قرار داده است به همین سبب آنچه پس از سال 2006 رخ داد، تلاش هایی برای ایجاد فتنه بوده است که از پس لرزه های شکست رژیم صهیونیستی و تلاش این رژیم برای بازیابی غرور و ابهت درهم شکسته اش بوده که رزمندگان مقاومت بینی این رژیم را به خاک مالیدند، اما از خوش شانسی امت اسلام و لبنان و مقاومت این است که رژیم صهیونیستی پس از گذشت چهارده سال از آن جنگ همچنان به دنبال کسب پیروزی هر چند ناچیز است، اما مقاومت همچنان به مبارزه خود در سطح بالایی از آمادگی ادامه می دهد.

رابطه قوی میان پیروزی در نبرد جهانی در سوریه با پیروزی در جنگ جولای 2006 وجود دارد که در این زمینه المصری می گوید : پس از پیروزی سوریه که مقاومت لبنان با حضور متمایز و چشمگیر خود مشارکت کرد، رژیم صهیونیستی این حقیقت را درک می کند که جنگ فعلی، جنگ زوال و نابودی اش است و مقاومت لبنان تجارب بزرگی را کسب کرده که ویژگی های بالایی از دقت و قدرت برای نابودی رژیم صهیونیستی در آن وجود دارد.

فرصت تاریخی

به اعتقاد این فعال تونسی، اعراب و مسلمانان بار دیگر در برابر یک فرصت تاریخی قرار دارند و ابراز امیدواری می کند که سالهای نه چندان دور در آینده سالهای پیروزی بزرگ با وجود این فضای مه آلود و آشفته باشیم که این فضا هم ساخته و پرداخته آمریکایی ها برای منحرف کردن افکارعمومی و سانسور پیروزی های واقعی است که مقاومت برای امت اسلام به ارمغان آورده است.

«خالد شوکات» وزیر اسبق و رئیس مرکز دموکراتیک عربی تونس هم می گوید سالروز پیروزی در جنگ جولای 2006، مناسبت ارزشمندی برای اعراب و مسلمانان است، زیرا بینی اشغالگران صهیونیست در این جنگ به خاک مالیده شد و مقاومت ثابت کرد که حق از بین نمی رود . مسئله مهم درباره مقاومت این است که توانست موازنه های قوای نظامی را برهم بزند و فقط این مسئله نیست که مقاومت صاحب حق و مصمم به پیروزی است.

وی افزود : با این پیروزی بزرگ، ضعف و سستی که اعراب و مسلمانان قبلا در برابر قلدرمآبی صهیونیستی احساس می کردند، فروریخت . معتقدم تاریخ از آن زمان در خصوص نزاع عربی صهیونیستی به ماقبل جولای و ما بعد جولای تقسیم شد و اسرائیل پس از این پیروزی دیگر اسرائیل سالهای آغازین اشغال فلسطین نخواهد بود و در مسیر شکست و ناکامی حرکت می کند.

شوکات با تجلیل از مقام شامخ شهدای جنگ 33 روزه در برابر رژیم صهیونیستی گفت این شهدا به ما درس ایستادگی و بزرگی و سربلندی دادند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi