شناسه خبر : 77685
پنجشنبه 27 شهريور 1399 , 15:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه مجلس به وزارت نفت برای حل مشکلات ایثارگران

ریسس کمیته نفت و فراورده‌های نفتی مجلس از ارسال نامه ای به وزارت نفت برای برطرف کردن مشکلات پرسنل ایثارگر خبر داد.

ریسس کمیته نفت و فراورده های نفتی مجلس از ارسال نامه‌ای به وزارت نفت برای برطرف کردن مشکلات پرسنل ایثارگر خبر داد.

 حسین حسین‌زاده، عضو کمسیسون انرژی و نماینده مردم حوزه انتخابیه لارستان خنج، گراش و عوض در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مشکلات ایثارگران در وزارت نفت متذکر شد: آقای زنگنه، وزیر نفت در جلسه‌ی علنی روز سه شنبه(25 شهریور) برای پاسخ به پاره‌ای از سوالات نمایندگان ملت در بهارستان حاضر و بحث‌های خوبی در زمینه‌ی مسائل ایثارگران وزارتخانه، جلوگیری از خام‌فروشی و سایر موضوعات مختلف حوزه‌ی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، تحریم‌ها مطرح شد.

عضو هیئت‌رییسه‌ی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث‌های مطرح شده در زمان حضور وزیر نفت در صحن علنی مجلس یادآورشد: در خصوص بحث معیشت پرسنل و مسائل مختلف که یکی از موارد آن موضوع ایثارگران بود، با آقای زنگنه بحث و تبادل نظر شد.

رییس کمیته‌ی نفت و فراورده‌های نفتی مجلس با اشاره به نامه‌نگاری کمیسیون نفت مجلس یازدهم با وزارت نفت برای رفع مشکلات ایثارگران در وزارتخانه اظهار داشت: در خصوص برخی از مشکلات موجود در وزارت نفت از جمله مسائل ایثارگران با وزارتخانه مکاتباتی داشتیم که خوشبختانه نگاه وزارت، نگاه مثبتی است و آقای زنگنه و سایر مسئولان صنعت نفت قول مساعدت و همکاری برای برطرف کردن مشکلات را دادند.

حسین‌زاده با بیان اینکه در خصوص رفع مشکلات بازنشستگان، کارگران مدت موقت، گارگران مدت معین و مخصوصاً مدت موقت که بیش از 35 هزار نفر هستند، با وزارت نفت رایزنی‌هایی صورت گرفته است تصریح کرد: در این رایزنی‌ها در خصوص طبقه‌بندی مشاغل و تصدی‌پذیر بودن سمت‌های بلاتصدی و مسائلی از این قبیل بحث و تبادل نظر شد.

نماینده‌ی مردم لارستان در مجلس یازدهم در خصوص خروجی مجلس برای ایثارگران بعد از سه ماه فعالیت یادآور شد: در خصوص مسائل و مشکلات ایثارگران در وزارت نفت با مسئولان ذیربط نامه‌نگاری شده است و موضوع را پیگیری می‌کنیم، اما به عنوان عضو کمیسیون انرژی فقط در حیطه‌ی تخصص خود می‌توانم صحبت کنم و سایر دوستان در کمیسیون‌ها پاسخگو هستند ولی به‌طور کلی نمایندگان مجلس یازدهم پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در توضیح فعالیت‌های کمیسیون انرژی در مدت‌زمان فعالیت مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از 52 تن از ایثارگران وزارت نفت دارای مشکلاتی در زمینه‌ی کاری هستند و بر این مبنا اخیراً نامه‌ای به تشکیلات صنعت نفت ارسال کردیم و خواستار رسیدگی به مسائل و مشکلات پرسنل ایثارگر که در واقع وضعیت متفاوتی در صنعت نفت داشتند را با ذکر جزئیات و بدون آوردن اسامی شدیم  و در حال پیگیری موضوع هستیم که ان شاالله مثمر ثمر خواهد بود. خوشبختانه نظر وزارت نفت هم مثبت است و قول همکاری داده‌اند ما هم پیگیری می‌کنیم که ان شاالله به مرحله‌ی اجرا برسد.

حسین‌زاده در خصوص مضمون نامه‌ی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به مسئولان وزارت نفت تاکید کرد: ببینید در وزارت نفت مجموعه‌ای از پرسنل، از جمله کارگران مدت معین، مدت موقت، رسمی، پیمانکاری... ایثارگران، خانواده‌های شهدا و... مشغول به کار هستند که اغلب این کارگران مشکلات خاص خود را دارند. ما به عنوان نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی طی این نامه نه‌تنها موضوع ایثارگران بلکه مسائل و مشکلات سایر پرسنل را پیگیری می‌کنیم.

| محمد معرفی

اینستاگرام
سلام بنده درشمالغرب ۱۲ماه خدمت درجبهه داشتم مدارک سپاه شهرکرددادگفت بروتوسایت ثبت نام کن براکارت ایثاراصلانتونستم ثبت نام کنم کمک کنیدممنونم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi