شناسه خبر : 77704
شنبه 29 شهريور 1399 , 18:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همزمان با گسترش خشونت های خیابانی

هشدار اف.بی.آی: آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

همزمان با افزایش هشدارها نسبت به خطر وقوع جنگ داخلی در آمریکا، رئیس‌پلیس فدرال این کشور نیز نسبت به خشونت‌های مسلحانه پیش از انتخابات ریاست جمهوی آمریکا ابراز نگرانی کرد.

45 روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، زمان باقی مانده و این کشور درگیر شدیدترین بحران اقتصادی است، بحرانی که به گفته کارشناسان، طی 100 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. همزمان با این بحران کمرشکن، آمریکا گرفتار رکود بی‌سابقه‌ای نیز هست؛ بدهی این کشور در دوره «دونالد ترامپ» به هفت تریلیون دلار رسیده است.
کرونا بیش از 200 هزار فوتی روی دست دولت ترامپ گذاشته و اوضاع سیاسی نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری‌، به شدت در هم ریخته است، به طوری که بیشتر کارشناسان معتقدند، نتایج این دوره از انتخابات، به دادگاه کشیده خواهد شد. ترامپ و رقیب وی «جو بایدن»، هردو هشدار داده‌اند که در صورت شکست، نتایج را قبول نخواهند کرد. در این میان، شماری از کارشناسان و رسانه‌های آمریکایی نسبت به خطر وقوع جنگ داخلی و حتی تجزیه کشور، هشدار داده‌اند. هفته پیش نیز استراتژیست برجسته جمهوریخواه به ترامپ پیشنهاد داد که در صورت شکست، در آمریکا حکومت نظامی اعلام کرده و سران دموکرات را دستگیر کند. رئیس‌پلیس فدرال نیز گفته است، نگران خشونت‌های مسلحانه پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.
 بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه «کریس ورای» رئیس‌پلیس فدرال آمریکا موسوم به اف‌بی‌آی در جلسه استماع کنگره با موضوع «امنیت انتخابات و برخورد با آشو‌ب‌ها» گفت: ما نگران افزایش تنش میان گروه‌های مسلحی هستیم که به لحاظ ایدئولوژیکی تندرو هستند؛ نگرانیم که این تنش‌ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر(13 آبان) به درگیری مسلحانه تبدیل شوند.
نگرانی رئیس‌پلیس فدرال آمریکا چندان هم بی‌مورد نیست، چرا که طی سه ماه گذشته و در طول تظاهرات علیه نژادپرستی در نقاط مختلف این کشور، گروه‌های مخالف و طرفدار نژادپرستی حامی ترامپ بارها مجهز به سلاح گرم به خیابان‌ها آمده و جولان داده‌اند.
«کریس ورای» این را هم  گفته پلیس فدرال به شدت این گروه‌ها را تحت نظر دارد تا جلوی درگیری مسلحانه پیش از انتخابات را بگیرد. وی از تبدیل شدن تظاهرات ضدنژادپرستی به خشونت و آشوب ابراز نگرانی کرد.
نتیجه نامشخص انتخابات!
خبر دیگر از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اینکه، ترامپ ضمن اعتراض درخصوص عدم ارسال به موقع برگه‌های رأی برای شهروندان آمریکایی خارج از این کشور گفت، ممکن است نتایج انتخابات هرگز به طور دقیق مشخص نشود.
ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «به دلیل حجم وسیع و بی‌سابقه برگه‌های رأی تحمیلی، که قرار است برای رأی‌دهندگان فرستاده شود، امسال  نتایج انتخابات سوم نوامبر ممکن است هرگز به طور دقیق مشخص نشود».
این اظهارات ترامپ در واکنش به نزدیک شدن پایان مهلت ارسال برگه‌های رأی برای سربازان آمریکایی در خارج از این کشور و شهروندان آمریکایی است که در دیگر کشورها ساکن هستند.
مسئولین انتخاباتی ۴۵ روز فرصت داشتند این برگه‌های رأی را برای آمریکایی‌های خارج از این کشور ارسال کنند و این مهلت، دیروز به اتمام رسید، اما گفته می‌شود هزاران نفر از این شهروندان آمریکایی برگه رأی دریافت نکرده‌اند.
ترامپ پیش از این نیز بارها تهدید کرده است که برگزاری انتخابات به‌صورت پُستی، دست دموکرات‌ها را در تقلب باز می‌گذارد و ممکن است او نتایج انتخابات را قبول نکند. ترامپ چهارشنبه گذشته نیز در کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: رای‌گیری پستی تهدید بزرگتری علیه همگرایی انتخابات آتی نسبت به دخالت خارجی است.
وی افزود: بزرگترین تهدید علیه این انتخابات، فرمانداران حزب مخالف هستند که صندوق‌های رای را کنترل می‌کنند، میلیون‌ها صندوق رای. به نظر من، این تهدید، بسیار بزرگتر از دخالت کشورهای خارجی است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi