شناسه خبر : 77705
شنبه 29 شهريور 1399 , 18:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حملات پیاپی به اهداف آمریکایی در عراق؛ ۵ حمله در ۲۴ ساعت

اهداف آمریکا در پنج منطقه عراق هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت. همزمان با آن، سفیر آمریکا برای اینکه از حجم حملات بکاهد، ادعا کرد که کشورش به دنبال حضور دائمی در عراق نیست!

افراد ناشناس طی روز و شب پنجشنبه هفته گذشته، کاروان نظامیان آمریکایی را در مناطق «حله»، «ابوغریب» و «لطیفیه» هدف انفجار بمب قرار‌دادند. دیروز بخش نظامی سفارت آمریکا در بغداد (پایگاه نظامی در داخل سفارت) نیز هدف حمله راکتی قرار گرفت.
افزون بر حملات بالا، بامداد جمعه یک موسسه آمریکایی آموزش زبان انگلیسی در شهر نجف اشرف هدف انفجار بمب قرار گرفت. به گزارش فارس، پلیس نجف وقوع انفجار را تأیید و اعلام کرد که این حادثه، تلفات جانی نداشته و تنها باعث وارد آمدن خسارات مادی شده است.
این انفجارهای سریالی برای اشغالگران آمریکایی وحشت‌ساز بوده و شرایط را برای آنها در عراق بسیار دشوار کرده است، به ویژه اگر بپذیریم موسسه‌‎ای که در این سری انفجارها، در نجف هدف قرار گرفته است، یک آموزشگاه ساده نبوده، بلکه یکی از مراکز فرهنگی فعال آمریکا برای تربیت نیروهای نزدیک به خود در عراق بوده است.
پیش از این، آمریکا برای این‌که از حجم حملات بکاهد، با سر و صدای زیاد اعلام کرده بود که نیروهایش در عراق را به 3500 نفر کاهش می‌دهد. «متیو تولر»، سفیر آمریکا در عراق،‌ دیروز ادعا کرد: «به دنبال حضور دائم در عراق نیستیم و تلاش می‌کنیم [نیروها را] کاهش دهیم.» عراقی‌ها پیش از این، به آمریکا هشدار داده بودند که هر چه سریع‌تر باید کشور عراق را ترک کند. در حال حاضر دیگر کسی در عراق به وعده‌های آمریکا در مورد خروج باور ندارد. به همین خاطر، طی روزهای آینده احتمالا حملات علیه آمریکایی‌ها گسترده‌تر خواهد شد.
خبر دیگر از عراق این‌که، پایگاه «اسپایکر» در استان «صلاح الدین» (شمال عراق) روز جمعه شاهد انفجار بزرگی بوده است. به گزارش فارس، یک منبع امنیتی در این خصوص گفت این انفجار در ساختمان محل نگهداری تجهیزات باقی مانده از زمان جنگ در پایگاه اسپایکر به وقوع پیوسته است. او ادامه داد، به دنبال این انفجار، ساختمان یاد شده فروریخته و انفجار باعث آتش‌سوزی در علفزارهای اطراف ساختمان نیز
شده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi