شناسه خبر : 77707
شنبه 29 شهريور 1399 , 18:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبرگزاری انگلیسی رویتر:

ترامپ مقابل ایران تنها و ناکام مانده است


یک خبرگزاری انگلیسی که غالبا با مواضع ضد ایرانی آمریکا همسویی نشان می‌دهد، اذعان کرد دونالد ترامپ در مقابل ایران ناکام مانده و منزوی شده است.
رویتر نوشت: اصرار دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با مخالفت تقریبا همه اعضای شورای امنیت روبه‌رو شده است.
دیپلمات‌ها انتظار دارند که موضوع ایران محور سخنرانی ترامپ خطاب به نشست سران کشورها در سازمان ملل در سه‌شنبه هفته آینده باشد که تنها چند روز پس از موعدی انجام می‌شود که واشنگتن اصرار دارد همه کشورها باید از آن روز تحریم تسلیحاتی و دیگر تحریم‌های سازمان ملل را علیه ایران اعمال کنند.
وقتی ترامپ در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا از «آتش و خشم» علیه کره شمالی گفت، دیپلمات‌ها هراسان شدند، اما در سال بعد وقتی او به گزافه‌گویی درباره دستاوردهای دولتش پرداخت، در میانه سخنرانی او خندیدند.
دولت ترامپ ماه گذشته قطعنامه‌ای برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران که قرار است 27 مهرماه بر اساس توافق صورت گرفته در برجام منقضی شود، به شورای امنیت ارایه کرد که با 11 رای ممتنع، 2 رای مخالف و تنها یک رای موافق روبه‌رو شد. تلاش بعدی واشنگتن برای فعال کردن مکانیسم ماشه نیز به دیوار مخالفت اکثریت قریب به اتفاق اعضای این شورا و همچنین ریاست آن برخورد.
یک دیپلمات ارشد اروپایی به رویترز گفت: باید اهرم فشار مشترکی علیه ایران در موضوع هسته‌ای و دیگر موضوعات وجود داشته باشد. وقتی اتحاد شکسته شود و یک کشور به تنهایی اقدام کند، باعث آسیب و کاهش فشار می‌شود.
یک دیپلمات ارشد دیگر در شورای امنیت سازمان ملل که او نیز به شرط بی‌نام ماندن با رویترز گفت‌وگو کرده، اظهار داشت: توافق هسته‌ای ایران(برجام) درست کار می‌کرد تا زمانی که واشنگتن از آن خارج شد.
 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi