شناسه خبر : 78362
چهارشنبه 30 مهر 1399 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرفداران ترامپ صندوق رأی را آتش زدند

آمریکا در آستانه‌ی جنگ داخلی

13 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنش‌ها در این کشور همچنان بالاست. از کالیفرنیا خبر رسیده گروهی از طرفداران ترامپ یک صندوق رای را به آتش کشیدند و در بوستون نیز مخالفین ترامپ تصاویر وی را به آتش کشیده و قلب او را به طور نمادین می‌خورند!
هر چه زمان به روز سوم نوامبر(13 آبان) یعنی موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می‌شود تنش‌ها در این کشور افزایش پیدا می‌کند. پیش از این کارشناسان، رسانه‌ها و‌اندیشکده‌های بسیاری در آمریکا هشدار داده‌اند که انتخابات پیش رو با توجه به تشدید دو قطبی در فضای سیاسی این کشور ممکن است به جنگ داخلی منجر شود. رئیس‌جمهور این کشور نیز بارها اعلام کرده با انتخابات پستی مخالف است و نتیجه انتخابات را نیز درصورت شکست نخواهد پذیرفت. بر اساس گزارش‌ها ترامپ هزاران طرفدرا افراطی خود را بسیج کرده تا به روند انتخابات نظارت داشته باشند و موارد تقلب را گزارش دهند.
دیروز اما خبر رسید یک صندوق رای نیز در ایالت کالیفرنیا به آتش کشیده شد. مقام‌های آمریکایی گفتند آتش‌سوزی در یکی از صندوق‌های اخذ رأی در ایالت کالیفرنیا عامدانه بوده است.
طبق نوشته روزنامه گاردین، مسئولان، تحقیقات درباره این حادثه که یکشنبه شب به وقت محلی در لس آنجلس رخ داد را آغاز کرده‌اند. آتش‌نشان‌ها برای مهار شعله‌های آتش مجبور به آب‌پاشی به داخل این صندوق شدند که این اقدام موجب آسیب به برگه‌های رأی شد. ویدئوی منتشرشده از صحنه حادثه نشان می‌داد که ده‌ها برگه رأی سوخته و یا خیس شده‌اند. «هیلدا سالیس»، از ناظران انتخاباتی در شهر لس‌آنجلس در بیانیه‌ای گفته: «آتش زدن یک صندوق رسمی رأی، دربردارنده تمام نشانه‌ها از تلاش برای محروم کردن رأی‌دهندگان از حق رأی است». بر اساس گزارش‌ها احتمالاً طرفداران ترامپ پشت این آتش سوزی عمدی باشند. گفتنی است پروسه انتخابات در آمریکا پیچیده است و هفته‌ها قبل شروع شده است. نخستین سه شنبه نوامبر(13 آبان ماه) روز انتخابات در آمریکا نامگذاری شده است.
قلب ترامپ را خوردند
در «بوستون» ایالت ماساچوست نیز گروه ضد فاشیست و ضد ترامپ «آنتیفا» با برگزاری تظاهراتی پرچم‌های کشور خودشان و تصاویر ترامپ را به آتش کشیدند و به صورت نمادین قلب رئیس‌جمهورآمریکا را خوردند!! ویدئویی از این اقدام عجیب به سرعت در فضای مجازی دست به دست می‌شود. این ویدئو نشان می‌دهد مخالفان رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که پرچم‌های آمریکا را می‌سوزانند به طور نمادین خون از قلب دونالد ترامپ جاری می‌کنند. برخی از کاربران فضای مجازی با درج این ویدئو در حساب کاربری خود نوشتند «آنتیفا پرچم ایالات متحده را سوزاند و قلب نمادین رئیس‌جمهور را در جریان اعتراضات
ضد دموکراتیک خورد».
روز یکشنبه در بوستون درگیری محدودی نیز میان مخالفان و حامیان رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفت این در حالی است که این دو گروه به وسیله موانع فلزی و پلیس از هم جدا شده بودند. در روزهای‌اندک مانده تا زمان انتخابات آمریکا، حامیان ترامپ اغلب با فعالان ضددولت و آنتیفا درگیر می‌شوند.
رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مه (اردیبهشت) ‌اعلام کرده بود که گروه آنتیفا را به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی خواهد کرد.
خروج نامحترمانه از قدرت
«جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید اما گفته چنانچه «دونالد ترامپ»، در انتخابات ماه نوامبر بازنده شود «محترمانه» از قدرت کنار نخواهد رفت. بولتون در مصاحبه به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «فکر می‌کنم اینکه ترامپ گفته مگر در صورت تقلب بازنده انتخابات نخواهد بود خیلی نگران‌کننده است؛ البته که او ممکن است در انتخابات بدون‌تقلب بازنده شود... اجازه بدهید صریح صحبت کنیم. ترامپ اگر ببازد به صورت محترمانه کنار نخواهد رفت. او محترمانه از قدرت کنار نمی‌رود».
پایگاه «ان‌بی‌سی» نیز نوشته برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه ضمن ابراز نگرانی از احتمال باخت ترامپ در انتخابات گفته‌اند او ممکن است موجب شکست نامزدهای این حزب برای تصاحب کرسی سنا هم شود. این سناتورها بر همین اساس به نحو بی‌سابقه‌ای تلاش می‌کنند از ترامپ فاصله بگیرند.
قطع میکروفون
خبر انتخاباتی دیگر از آمریکا اینکه کمیسیون مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد برای ممانعت از برگزاری یک مناظره بی‌نظم دیگر بین دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، میکروفون نامزدها هنگام صحبت طرف مقابل بی‌صدا می‌شود تا به دیگری فرصت صحبت بدون وقفه را بدهد. پیشتر هم چنین تدابیری برای مناظرات پیش‌بینی شده بود اما از آنجا که تنها در مناظره اخیر بین «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» فرصت صحبت دادن به دیگری به طور کامل نادیده گرفته شد، این مقررات قرار است اجرایی شود. به گزارش «اسپوتنیک»، «بیل استپین» مدیر کازار انتخاباتی ۲۰۲۰ ترامپ در نامه‌ای اعتراضی به کمیسیون مناظرات نوشت: «کاملاً غیرقابل قبول است که کسی از چنین اختیاری (بستن صدای میکروفون) استفاده کند». بعد از مناقشه پرهرج‌ومرج و پر از توهین اول، کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری در آمریکا اعلام کرده بود تغییرات احتمالی قوانین را بررسی می‌کند. مناظره نهایی قرار است ۲۲ اکتبر (اول آبان ماه) در شهر «نَشویل‌» ایالت‌ «تِنسى‌» بر‌گزار شود.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi