شناسه خبر : 78444
یکشنبه 18 آبان 1399 , 15:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مهندس اوحدی در دیدار با ورزشکاران خبر داد:

جشنواره‌ی ورزشی جانبازان سراسر کشور برگزار می‌شود

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر دیروز، همزمان با سال‌روز آغاز امامت امام زمان(عج)، با حضور در مجموعه‌ی فرهنگی - ورزشی "ستارگان ایثار" با جانبازان این مجموعه که اغلب آنان را جانبازان ویلچری و ۷۰ درصد تشکیل می دهند، دیدار و با دست‌اندرکاران این مجموعه‌ی فرهنگی - ورزشی ...

فاش نیوز - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر دیروز، همزمان با سال‌روز آغاز امامت امام زمان(عج)، با حضور در مجموعه‌ی فرهنگی - ورزشی «ستارگان ایثار» با جانبازان این مجموعه که اغلب آنان را جانبازان ویلچری و 70 درصد تشکیل می دهند، دیدار و با دست‌اندرکاران این مجموعه‌ی فرهنگی - ورزشی به گفت‌وگو پرداخت.

در این دیدار «دکتر عباسپور» معاون بهداشت و درمان، «سردار یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی، «ملک‌محمد نجفی» معاون توسعه و تامین منابع بنیاد، «سردار شریفی» رییس اداره‌ی ایثارگران سپاه، «دکتر صمیمی» رییس بنیاد شهید تهران بزرگ، «جانباز مصطفی پرکره» مشاور رییس بنیاد در امور جانبازان، «حسین اسرافیلی» مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی، «جانباز نم‌نم» نماینده‌ی جانبازان راست قامت، «جانباز اکبر حسین‌زاده» مدیر عامل باشگاه ستارگان ایثار، ریاست بنیاد شهید را همراهی می‌کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنانی، ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع جانبازان گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، حضرت آقا از واژگان نابی همچون «اقتدار معنوی» سخن می‌گفتند و آن‌چه باعث تمایز جامعه‌ی ما با دیگر جوامع شده است، همین «اقتدار معنوی» است که به برکت شما جانبازان، باعث سربلندی اسلام شده است.

مهندس اوحدی در ادامه افزود: همچنان که حضرت امام(ره) فرمودند: «امروز خدمت در بنیاد شهید، خدمت به نبی مکرم اسلام(ص) است»، امروز نیز بنیاد شهید به اعتبار جامعه‌ی ایثارگری، اقتدار معنوی یافته است و شما جانبازان عزیز نماد و تجلی این اقتدار هستید.

وی در ادامه با اشاره به فرخنده سالروز آغار امامت امام زمان(عج) خطاب به جانبازان گفت: آنچه امروز بنده با دیدن ورزش و فعالیت های شما جانبازان و حضورتان در ذهنم تداعی شد، این است که اوج اقتدار عالم خلقت به برکت آقا امام زمان(ع) است؛ چرا که شما منتظران واقعی امام زمان(عج) هستید. اگر ادعا می‌کنیم جانبازان عزیز تجلی اقتدار معنوی هستند، ادعای درستی است؛ چراکه فرزندان شهدا، جانبازان عزیز و آزادگان سرافراز، مظهر تجلی الگوی معنوی جامعه هستند و هیچ شکی نداریم که اگر امروز از اقتدار جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گوییم، به برکت وجود ایثارگران است.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید همچنین افزود: اقتدار معنوی یعنی همان اراده‌ای که شما عزیزان و ملت ایران در دفاع از شرف و ارزش‌های اسلامی دارید و این تجلی اقتدار در منش و سلوک منتظران واقعی حضرت امام زمان(عج) نمایان است.

اوحدی همچنین افزود: در بسیاری از جوامع، عنوان می‌شود اگر فردی دست یا پایش قطع شد، باید خانه‌نشین شود؛ اما امروز این شادابی که بنده در چهره شما می‌بینم، حتی در افراد به‌ظاهر سالم هم دیده نمی‌شود و ریشه‌ی آن را می‌توان در اعتقادات معنوی شما جانبازان یافت. بنده بارها بر این نکته تاکید کرده و بازهم خاطرنشان می‌کنم که بنده از این همه اقتدار معنوی که از شما به بنده(ما) منتقل می‌شود، احساس غرور و افتخار می‌کنم.

معاون رییس جمهور در بنیاد شهید همچنین در ادامه با اشاره به پخش کلیپی از «شهید رجبی» در همین مراسم خاطرنشان کرد: برای این اقتدار بهای سنگینی هم پرداخت کرده‌ایم که بهای سنگین آن، شهدایی هستند که روزی در همین مجموعه حضور داشتند. ای کاش تمامی مدیران بنیاد شهید در این‌جا حضور داشتند. این غفلت از سوی ما بوده که به گفته سردار سلیمانی که به بنده می‌گفتند: «شما چرا این‌قدر تواضع می‌کنید و رعایت می‌کنید که این مراسمات رسانه‌ای نشود».

رییس بنیاد شهید در قسمت دیگری از سخنان خود متذکر شد: امروز دنیا ادعا می‌کند که با فشار و تحریم این ملت تسلیم می‌شود درحالی که این ملت تا زمانی که جانبازانی پرافتخار و معنوی دارد، قطعاً در مقابل استکبار سر تسلیم فرود نخواهد آورد. بنده توفیق داشتم که خدمت مادران شهیدی که اخیراً پیکر فرزندان آنان را از خان‌طومان آورده بودند، تک به تک با این بزرگواران تماس بگیرم. زمانی که با مادر شهید «رادمهر» صحبت می‌کردم، عرض کردم که حضرت آقا این اجازه را به بنده دادند که سلام حضرت آقا را به شما برسانم؛ ولله قسم که صدای هق‌هق گریه این مادر از پشت گوشی تلفن بلند شد و ایشان گفتند: یعنی ما این‌قدر جایگاه پیدا کرده‌ایم که شما سلام حضرت آقا را به ما برسانید و با همان گریه به بنده فرمودند که اگر زمینه‌ای فراهم شد و شما به دیدار مقام معظم رهبری رسیدید، از طرف مادر شهید رادمهر و دیگر مادران شهدای خان‌طومان به ایشان بفرمایید که فرزندان دیگرمان هم هستند؛ و این یعنی اقتدار و استواری که قطعاً با هیچ نیرویی شکسته نمی‌شود.

مهندس اوحدی همچنین تاکید کرد: این نظام و انقلاب برای ماست و اصالت و اقتدار آن برپایه‌ی شهدا، جانبازان و آزادگان است و کار بزرگی که شما جانبازان کردید، نشأت گرفته از روح بزرگ شما و از جنس معنویت است و در هیچ جای دنیا، چنین همبستگی و عزت و اقتداری را سراغ نداریم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان، یک خبر خوش ورزشی نیز برای جامعه‌ی ورزشی جانبازان در سال جاری داشت. وی در این زمینه گفت: درگفت‌وگویی که با معاونت‌های فرهنگی بنیاد و همچنین توسعه منابع مالی و مشاوران بنیاد داشتیم، جشنواره‌ی بزرگ فرهنگی - ورزشی جانبازان سراسر کشور در هفته‌ی بسیج کلید خواهد خورد و در روز 22 بهمن نیز افتتاحیه‌ی آن را در تهران برگزار خواهیم کرد.

 این دیدار حاشیه‌های زیبایی هم داشت که در نوع خود کم‌نظیر بود.

* در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام زیبای حق و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، جانباز «حسین اسرافیلی» مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی به نمایندگی از سوی جانبازان حاضر، ضمن خیرمقدم به رییس بنیاد شهید و معاونین همراه ایشان، به معرفی شهرک شاهد به عنوان محل اسکان خانواده‌ی شهدا و جانبازان 70درصد پرداخت و گفت: مسجد حضرت قمربنی‌هاشم(ع) که زمین آن توسط بنیاد شهید اهدا و با اهدای مبلغ ده میلیون تومانی مقام معظم رهبری، ساخت آن شروع شده است، یکی از کانون‌های فعال منطقه در زمینه‌ی فرهنگی، هنری و بسیج می‌باشد و با مناسب‌سازی انجام شده، جانبازان ویلچری به‌راحتی از امکانات آن استفاده می‌نمایند.

وی در ادامه گفت: صندوق قرض‌الحسنه این مسجد نیز در راستای کمک به خانواده‌ی شهدا و جانبازان و وابستگان ایثارگران در دل این مجموعه قرار دارد؛ ضمن اینکه موسسه توانمندسازی قمربنی هاشم(ع) که کار خدمات‌رسانی به نیازمندان و فعالیت اصلی این خیریه می‌باشد، توسط گروه همسران جانبازان «کوثر» ایجاد شده که هدف آن رسیدگی و خدمات‌رسانی به جانبازان زیر25درصد و خانواده‌ی جانبازان اعصاب و روان می‌باشد.

* پخش کلیپ بسیار زیبای «پرواز» از جانباز شهید «محمدرضا رجبی» که زمانی در این باشگاه فعال بوده و در سفر معنوی عتبات عالیات سنوات قبل به همراه دیگر جانبازان نخاعی حضور داشته، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

* جانباز اکبر حسین‌زاده مسئول باشگاه فرهنگی - ورزشی ستارگان ایثار در دو بخش تصویری، ضمن معرفی اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه، گزارشی مکتوب از آن را نیز به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین مدیران همراه ایشان تقدیم کرد.

وی در سخنان خود ضمن تشکر از مدیران سابق و فعلی این محموعه، از برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی ویژه جانبازان، اعزام جانبازان ویلچری به پیاده روی اربعین با مساعدت ایثارگران سپاه در سه سال گذشته گزارشی ارائه کرد و اظهار داشت: این مجموعه با ارایه‌ی خدمات به جانبازان 5 تا 70 درصد، مجموعاً 1200 خانواده را تحت پوشش دارد.

این جانباز پرتلاش در ادامه به بخش خدمات‌رسانی مجموعه‌ی ایثار نیز در بحث کمک به خانواده‌ی شهدا و معلولین مناطق زلزله‌زده روستاهای دورافتاده سرپل ذهاب، کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان گلستان و همچنین کمک به مردم سیل‌زده مناطق دورافتاده و محروم سیستان‌وبلوچستان که در نهایت فقر زندگی می‌کنند پرداخت و گفت: علاوه بر کمک‌رسانی به خانواده‌ی شهدای محروم این منطقه، از شناسایی خانواده‌های معلول این مناطق و کمک‌رسانی به این قشر محروم کشور خبر داد.

* اجرای مسابقات دوستانه جانبازان والیبال نشسته، گلبال و بسکتبال با ویلچر که در نوع خود بسیار دیدنی بود و به اذعان برخی از میهمانان که برای اولین بار آن را به‌ تماشا نشسته بودند، از برنامه‌های جذاب این مراسم بود.

* رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت خیریه کوثر در شهرک شاهد که همسران جانبازان مدیریت آن را بر عهده دارند، ضمن یادآوری خاطره‌ی حضور چند روز قبل خود در برنامه‌ی تکریم همسران جانبازان گفت: بنده در دیداری که با همسران جانبازان داشتم و بهترین دیدار بود، شب که به منزل رفتم، برای همسرم که ایشان هم همسر شهید و خواهر شهید هستند، این مطلب را نقل کردم که خداوند فرشتگان آسمانی را در زمین قرار داده که در خدمت جانبازان بزرگوار باشند و ما با زندگی این عزیزان، بسیار فاصله داریم و همسرم هم این مطلب را تایید و عرض کردند که به عنوان یک عضوی از این جامعه، درکنار همسران جانبازان در خیرین کوثر توفیق حضور خواهند داشت.

* برنامه‌ها و اقدامات باشگاه فرهنگی - ورزشی ایثار به صورت بنر در سرتاسر سالن ورزشی نصب شده بود.

* پخش کلیپ‌های حماسی و سرودهای انقلابی با موضوع ایران، شادی زایدالوصفی را در میان جانبازان انقلابی ایجاد کرده بود.

* تقدیم پنج قطعه پرچم متبرک شده در عتبات عالیات از سوی مجموعه‌ی ورزشی ستارگان به مدیران بنیاد شهید، یکی از اقدامات زیبای مدیران باشگاه ایثار بود.

* تقدیر مدیر و جانبازان ورزشکار این باشگاه از جانباز «حسین اسرافیلی» که با مشکلات عدیده جسمانی و جانبازی، همچنان فعال و گره‌گشای مشکلات دیگر جانباران و خانواده‌های آنان است، از دیگر برنامه‌های دیدنی این مراسم بود.

* اجرای برنامه «جاوید عسکری» خواننده صداوسیما در وصف امام زمان(عج)، از دیگر برنامه‌های ارزنده‌ی این روز بزرگ بود.

* در این دیدار صمیمانه، جانبازان مشکلات و مسایل خود را با رییس و معاونان بنیاد شهید به صورت رو در رو  و مکتوب، در میان گذاشتند.

| صنوبر محمدی

اینستاگرام

...
شما می توانی برای فامیل خود هر قانونی را تصویب کنی ؟!
شما می توانی برای کارمند جماعت هر قانونی را تصویب کنی ؟!
شما نمی توانی از اسم رزمندگان سوء استفاده کنی ؟!
...
حقوق خانواده شهدای عزیز و رزمندگان و جانبازان را به حداقل ۸ ملیون تومان اضافه کنید .
که بشود همان یک ملیون تومان سال قبل ؟!
...
اگر نمی توانی یعنی نمی خواهی .
و شما ها نمی خواهید .
که بچه های جبهه و جنگ فرهنگ ایثار و شهادت بشوند .
که بچه های جبهه و جنگ نفس بکشند .
زیرا :
کانادا ؛ آمریکا ؛ عراق ؛ انگلیس ؛ ترکیه:
کی خانه بخرد ؟!
ای کلک ؟!
...
نوشته ام از این خبر بدور است .
زیرا .
شاذی ونشاط آنهم ئر آغازین روزهای زعامت ولی الله اعظم حق مسلم ایثارگران طریق اهلبیت است اگر اقتداری هست از روزهای آتش وخون ودر خون غلطیدن شهداورنج ودرد افرادی است که تا آخر عمر اسیر ناتوانی جسمشان هستند شادابی را به ورزشگاهها آسایشگههها بیمارستانها ویاتلفنی محدود کردن جفا در حق افراد منزوی واسیر تخت وبا امواج باقی از جنگ مشاهده کنید چرا رزمنده دردمند دغدغه دیگری غیر درمان داشته باشد از میزها جدا شوید و دغدغه ها را شناسایی کنید به جزییات نپردازم که باید لمس کنید همدرد شویذ به عمل کار برآید
خیلی بهشون قبطه میخورم با این همه مشکلات باز هم همه جا در صحنه هستن.دمتون گرم
کزارش کامل و مفصلی بود. از خانم محمدی سپاسگزاریم که با اطلاع رسانی خبر خوشی که داشت روحیه ورزشی دوباره ای را برای ما جانبازان ایجاد کرد.
از این که همواره در کنار جانبازان حضور دارید ممنون و سپاسگزاریم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi