شناسه خبر : 82219
شنبه 04 ارديبهشت 1400 , 09:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آخرین وضعیت واگذاری خودرو به جانبازان

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت و اقدامات انجام‌شده برای واگذاری خودرو به جانبازان پرداخت.
 
تشریح آخرین وضعیت و اقدامات انجام‌شده برای واگذاری خودرو به جانبازان

 محمود پاکدل با بیان اینکه ماده 45 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران قانون اصلی و دائم مرتبط با واگذاری خودرو است افزود: بر اساس این ماده قانونی دولت مکلف است سالانه اعتبار و تسهیلات لازم برای تهیه خودروی مناسب برای تمام جانبازان 50 درصد و بالاتر و آن تعداد از جانبازان 25 درصد الی 49 درصد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از نظر جسمی محدودیت حرکتی دارند پیش‌بینی کند. همچنین آن گروه از همسران و فرزندان شاهد و آزادگانی که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد معلول شناخته می‌شوند نیز می‌توانند از تسهیلات موضوع این ماده استفاده کنند.
وی ادامه داد: بعد از ابلاغ این قانون طی چندین مرحله آیین‌نامه اجرایی چگونگی واگذاری، میزان تسهیلات، کارمزد و میزان کمک بلاعوض توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تدوین و برای تصویب به هیئت‌وزیران ارسال شده که به دلیل عدم پیش‌بینی بار مالی آن به بنیاد عودت داده شد. در کنار پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن جانبازان نخاعی کشور نیز طی جلسه و مکاتباتی که با معاون اول محترم رییس‌جمهور داشتند پیگیر تعداد 2000 دستگاه خودرو برای جانبازان نخاعی بوده‌اند که موضوع با موافقت جناب آقای دکتر جهانگیری جهت اقدامات لازم به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع شد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: علیرغم تلاش‌های این انجمن و بنیاد شهید و امور ایثارگران نتیجه لازم حاصل نشد تا اینکه جلسه‌ای با حضور مهندس اوحدی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سرپرست محترم وزارت صمت و مدیران عامل دو خودروساز ایران‌خودرو و سایپا در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل و مقرر شد تعداد 7000 خودرو برای واگذاری به جانبازان 70 درصد در نظر گرفته شود که 2000 دستگاه از خودروهای پیش‌بینی‌شده برای ارائه به جانبازان قطع نخاع اتوماتیک باشند.
پاکدل با اشاره به برگزاری جلسه دیگری با حضور خودروسازان در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در این جلسه شرایط واگذاری خودرو به جانبازان اعلام شد که دارای اشکالاتی از جمله تفاوت حاشیه سود 30 تا 300 میلیونی بین خودروهای پیشنهادی، تعیین قیمت براساس قیمت روز واگذاری در بازه زمانی 10 ماهه، نقدی بودن کل مبلغ خودرو، موکول کردن تحویل خودروی اتوماتیک به بعد از سال 1399 و تصویب مستثنی شدن جانبازان از شرایط عمومی واگذاری خودرو در کمیته خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود.
وی افزود: رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران در آبان و آذر سال 1399 طی دو مکاتبه از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت خواستار عملیاتی شدن دستور معاون اول رییس جمهور و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مشترک را شد و پیشنهاد‌هایی در زمینه واگذاری خودرو خصوصاً خودروی اتوماتیک به جانبازان قطع نخاع را ارائه کرد. با پیگیری‌های بنیاد در دی‌ماه در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران جلسه‌ای منعقد و مقرر شد پیشنهادات بنیاد جهت تصویب در کمیته خودرو به آن سازمان ارسال شود و ایران‌خودرو سبد محصولات پیشنهادی خود را به بنیاد اعلام کند و در کنار آن اولویت‌بندی واگذاری نیز توسط بنیاد اعلام شود.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد اولویت‌بندی و پیشنهادات خود مبنی بر تصویب در کمیته خودرو را به معاون محترم امور صنایع وزارت صمت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به‌صورت مکتوب اعلام کرده است، افزود: در اولویت‌بندی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید شده که در مرحله اول 2000 دستگاه خودروی دنا اتوماتیک برای جانبازان قطع نخاع واگذار شود که متأسفانه تاکنون اقدام مؤثری از سوی وزارت مذکور صورت نگرفته و فقط با دو پیشنهاد از 6 پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اصلاح مفاد صورت‌جلسه کمیته خودرو موافقت شده است.
پاکدل افزود: هم‌زمان با پیگیری‌های فوق، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز متنی را به لایحه بودجه سال 1400 اضافه و در بند «ز» تبصره 7 بودجه تصویب شد که «وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای 25 درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی و جانبازان 50 درصد تا 70 درصد با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط 5 ساله اقدام کند و گزارش عملکرد را هر 3 ماه یک بار به کمیسیون‌های برنامه‌وبودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه کند».
وی در انتها گفت: با عنایت به این مصوبه و علیرغم مغایرت آن با ماده 45 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، اخیراً طی دو مکاتبه با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و معاون امور صنایع آن وزارت‌خانه درخواست جلسه برای عملیاتی کردن مصوبه مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که منتظر اعلام آن وزارت‌خانه برای تشکیل جلسه هستیم و متعاقب تشکیل این جلسه نتایج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
آقایان مسئول متولی واگذاری خودرو به جانبازان ، الان ماه هاست داستان واگذاری خودرو به جانبازان ، رسانه ای شده ، تا جائیکه آشنایان می پرسند خودرو شما دوگانه سوز است یا صرفا" بنزینی؟
از ابتدا آمدید این قانون را وارونه کردید ، از پایان جنگ تا کنون ، تمام دولت ها به واگذاری خودرو طی هر ده سال تن دادند ، از مرحوم رفسنجانی تا آقای خاتمی و آقای احمدی نژاد ، البته هر دولت ، برای اجرای این قانون رویه خاص خود را بکار برد ، حالا چه خوب چه بد ، بگذریم ، ولی از شرایط روز جانبازان مثلا" همان 70 درصدی ها ، آگاه هستید؟
در زمان تزریق واکسن کرونا به جانبازان شهر خودمان ساری ، (ده روز پیش) شاهد بودم که بسیاری از جانبازان 70 درصد ، اکنون خودروی شخصی ندارند ، حالا دلایل آن زیاد است که اینجا مورد مناقشه نیست ، ولی فقط اگر بخواهم به بزرگترین دلیل آن اشاره کنم ، جانبازان 70 درصدی بودند که در ده سال پیش ، به خاطر کم توجهی و بی توجهی مسئولان ، در حالیکه می توانستند دو خودروی پژو صفر کیلومتر بگیرند ، این امتیاز را بین 7 تا 10 میلیون تومان فروختند و پس از آن نقره داغ شدند ، که اگر مسئولان متولی فقط کمی شفافیت به خرج می دادند ، آنان حداقل افسوس گذشته را ، به جان نمی خریدند. خب بگذریم !
حالا از قبل از ارسال لایحه بودجه سال 1400 ، آمدند این زمزمه ها را به راه انداختند ، سپس بار مالی آن در بودجه سال 1400 لحاظ گشته و شورای محترم نگهبان ، بدون فوت وقت و تردید آن را تصویب و به صورت قانون لازم الاجرا به برنامه و بودجه ، ابلاغ شده و حال که در انتظار اجرائی شدن این قانون و واگذاری خودرو به تمام جانبازان دارای شرایط لازم شده ، هر هفته 3 بند می رود 2 بند اضافه می شود ، که چی؟
مگر در واگذاری خودرو دنا به نمایندگان مجلس که ماشالله هم راننده دارند هم بادیگارد (ما که بخیل نیستیم) این همه زمان برد و دست به دست شد ، چرا با بدن آش و لاش جانبازان اینجوری میکنید ، مگر جانباز جماعت چاقو گذاشت زیر گردن شما که خودرو بدین به ما؟ بخدا گندش را در آوردید ! ما را با درد خود رها کنید !
آمدید اعلام کردید به جانباز بالای 25 در صد دارای مشکل حرکتی ، خودرو تعلق می گیرد ! می دونید چه گندی زدید ! جانبازان را به جان جانبازان انداختید !
آخر ما از کجا بنالیم ! این شما مسئولین ! این مردم گرسنه ، ساده باور ! رسانه های فضای مجازی که علنا" میگویند این ها همه رایگان میگیرند و حق مردم دیگر است! آخرش ، خود جانبازان !
جمع کنید این بساط پوپولیستی ، عوام فریبی ! بعد برای برجام ، فرجام و خرجام از مردم رای گدائی می کنید ! آخر جانباز و ایثارگر ، مگر تریبونی هم دارد ! سر و ته اش جمع بشود آخرش همین (فاش نیوز) است !
اما بترسید از آه مظلوم جماعت جانباز ! چون چیزی برای از دست دادن ندارد و می زند به سیم آخر بعد بشینید بگوئید : (و برکت الله)
والسلام
سلام. مسئولین محترم همیشه سعی میکنند قانون یک نقصی داشته باشه تا سودجویان راحت سواستفاده کنند. چطور میخواهند جانبازان ۲۵تا۵۰درصد فاقد حرکتی را شناسایی کنندایاسال به سال جانبازان محترم که پیرترهم می شوندباید به کمیسیون پزشکی بروند تاببینند خودرو بهشون تعلق میگیره یا نه بنظرمن این قانون فقط برای سواستفاده سودجویان هست الان خود بنده روزی یک کپسول اکسیژن هوا مصرف دارم بایدچندده کیلومتر یک بار کپسول ببرم تحویل بدم یک بار هم بروم تحویل بگیرم یک ماشین مدل پایین خیلی قورازه هم دارم بیشتروقتها تو راه میزاره البته الان که بخاطر خلافی که نتونستم بدهم قایمش کردم چون این بار اخطار آخری ماشین را میخوابانندکپسول هم با اژانس میفرستم پرکنه بیاره آیا بنده جزء کدام دسته هستم فاقد حرکت یا.....البته ۳۵درصدباکارافتادگی کلی هستم اقای فاش نیوزیهای عزیز ماده ۳۸را پیگیریی کردید به سرانجام رساندیدممنون هم هستیم اما خیلی چیزهاهم هست که پیگیر آنجنانی نکردید مثل امثال بنده هستندچرا باید مایک ماشین برای پرکردند کپسول نداشته باشیم چرا مانباید برگ تردد درشهرنداشته باشیم تاکمترجریمه باشیم چرا عوارضی برای جانبازان جریمه بفرسته هزارچرایی دیگر لطفاًاین قانون ماشین را جدی پیگیری کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi